خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

بزرگترین رانت را نظام به دانشگاه فرهنگیان داده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۵۲۷

وزیر آموزش و پرورش گفت: بزرگترین رانت را نظام به دانشگاه فرهنگیان داده است چون وقتی فردی وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شود سربازی نمی‌رود، از همان روز استخدام می‌شود، حقوق می‌گیرد و دوره تحصیل هم جزو خدمت او حساب می‌شود به همین دلیل رتبه‌های زیر هزار در دانشگاه فرهنگیان خیلی زیاد شده است.

به گزارش ایلنا از البرز، محسن حاجی میرزایی در جلسه شورای آموزش و پرورش البرز که در استانداری البرز برگزار شد، با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش استان قابلیت‌های زیادی دارد گفت: هدف این شورا فراتر از همکاری است. ما به دنبال هم‌راستایی در مأموریت‌ها هستیم همه ما در نظام هدف والایی داریم که در حد شکل دادن تمدن نوین اسلامی است.

وی ادامه داد:  برخی تصور می کنند که ما دانش آموزان را از مدرسه به اینترنت بردیم در حالی که این دانش آموزان را کرونا از مدرسه بیرون کرد هر چند هنوز اعتقاد داریم هیچ آموزشی با آموزش حضوری قابل قیاس نیست حتی یک ساعت در هفته هم که شده دانش آموزان باید بیایند تا  ارتباط چهره به چهره داشته باشند.

حاجی میرزایی تصریح کرد: وقتی مدرسه تعطیل شد هر کسی به محیطی رفت. واتساپ تلگرام گوگل و .. ما آنها را از آن محیط های ناامن به شاد بردیم که منحصرا آموزشی است.

وی افزود: در این مدت ۲۴ میلیارد پیام و ۹ میلیارد فایل بین معلمان و دانش آموزان رد و بدل شد و  روزی ۵۵۰ تا ۷۰۰ هزار ارتباط زنده برقرار می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: شبکه شاد ۱۶ میلیون دانش آموز را مانند یک نخ تسبیح دور هم جمع کرد و  در کمتر از ۱۰ ماه به بزرگترین اپلیکشن داخلی با بیشترین کاربرد و زمان فعالیت تبدیل شد. ما باید این قابلیت ها را در فضای مجازی توسعه دهیم معلمین ما زمانی که کرونا آمد کار در فضای مجازی را بلد نبودند اما الان دارند یاد می‌گیرند .

وی در خصوص مشکلاتی در زمینه فضاهای آموزشی وجود دارد هم گفت: سرانه آموزشی در البرز هم نسبت به سرانه کشوری پایین است و هم در استان توزیع نامناسبی دارد بر همین اساس از سال ۹۶ تاکنون اعتبارات کشوری در این بخش حدودا هفت برابر شده و ظرفیت خیرین هم ۱۰ برابر بیشتر شده است.

وی در پایان با بیان اینکه یک خطای استراتژیک رخ داده و آن این بوده که فرض شده که آموزش و پرورش مقدمه دانشگاه است، گفت: این طور نیست. هدف ما تربیت انسانی است که می‌تواند روی پای خود بایستد و می‌تواند طفیلی و انگل نباشد دیپلم نباید جواز ورود به دانشگاه باشد دیپلم باید خودش هویت باشد که داریم به این سمت می رویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز