خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان شهری برگزار شد؛

مراسم کلنگ زنی بزرگترین پارک آبى شیراز/ پروژه پارک آبی به تکمیل پازل گردشگرى شیراز کمک مى کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۳۶۳

کلنــگ پارک آبى در زمینى به وســعت 5/3 هکتار و زیربنایى بالغ بر 25 هزار متر مربع شامل پارک آبى، دریاچه بزرگســالان و کودکان، رودخانه و مجموعه تفریحى شــامل 14سرســره در بلوار حسینى الهاشــمى و با حضور شهردار شــیراز، رئیس و اعضاى شورا شهر و مدیران شهرى به زمین زده شد.

به گزارش ایلنا حیدر اســکندرپور در مراسم کلنــگ پارک آبى خطاب به مردم شــیراز افزود: سال گذشــته روزها مذاکره جدى با سرمایه گذار براى اجراى این پروژه انجام دادیم و تقریبا کار به ســرانجام رســید و مقرر شد که در دهه فجر سال گذشته با حضور سرمایه گذار پروژه کلنگ زنى شــود، اما به یکبار افزایش قیمت ارز، محاســبات ســرمایه گذار را به هم زد و او اعلام انصراف کرد.

شــهردار شیراز با مطرح کردن این موضوع که یکى از پرســش هاى شهروندان این است که چرا تاکنون این پروژه احداث نشده است، گفت:من اطمینان دارم تمام مدیران شــهردارى شیراز از سنوات قبل مایل بودند در حوزه پارک آبى و تله کابین با کمک ســرمایه گــذار این اتفاق رخ دهد، اما به دلیلى ســرمایه گذارى براى این پروژه صورت نگرفت.

وى ادامه داد: بعد از این شهردارى درصدد بود که عملیات این پروژه را با منابع اعتبارى خود شروع کند و اى کاش ما همان روزهاى اول فکر مى کردیم سرمایه گذارى وجود ندارد و ما خودمان به جاى ساخت دو تقاطع به سمت احداث پروژه برویم.

اســکندرپور با اشاره به اینکه هزینه ساخت این پروژه بســیار سنگین است و استفاده از ظرفیت سرمایه گذار باعث مى شــود هزینه هاى شــهرى در بخشــى هاى دیگر شــهر استفاده شود، اظهار داشت: شهردارى با این رویکرد به سمت ظرفیت اســتفاده از سرمایه گذار به صورت مشارکتى رفت تا مجموعه شــهردارى کار را با اطمینان آغاز کند و منابع مالى را مــا پیش بینى کردیم کــه با تامین منابع مالى و تجهیزات سرمایه گذار کار در موعد مقرر 24 ماه به نتیجه برسد.

شـورا و شـهردارى بـه تحقـق وعده هایشـان متعهدند

رئیس شــوراى شهر شیراز نیز گفت: ما متعهد به عمل کــردن به وعده هاى خود هســتیم و احــداث پارک آبى هم یکــى از تعهدات ما بود کــه در پروژه هاى صدگانه امســال شــهردارى هم دیده شده و از شهردار شیراز هم تقاضا داریم بــه زودى پــروژه شــهر بازى نیز به زمین زده شــود.

 ســید عبدالرزاق موســوى تعداد پروژه هاى اولویت دار مجموعه شــهرى را در سال 1399 بیش از 100 طرح در حوزه هاى مختلف برشمرد و اظهار کرد: جاى خالى مجموعه پارک آبى و شــهربازى در شهر شیراز احساس مى شد و از همین رو در زمره پروژه هاى صدگانه اولویت دار قرار گرفت.

موســوى ادامه داد: زمین شــهربازى پیشبینى شده و امیدواریم به زودى با همت شهردارى کلنگ آن مجموعه نیز بر زمین خورد.

 به گفته رئیس شــوراى شهر شیراز، شــهر بازى این کلانشــهر در مدت زمان کوتاه ترى نسبت به پارک آبى آماده بهره بردارى خواهد شد.

پروژه پارک آبی به تکمیل پازل گردشگرى شیراز کمک مى کند

رئیس کمیســیون گردشــگرى و زیارت شــوراى شهر شــیراز هم گفت: امیدواریم با کمک سرمایه گذار این پروژه ســریع تر در اختیار مردم قرار گیرد و پازل گردشگرى شیراز تکمیل تر شــود و آخرین قطعه این پازل هم که شــهر بازى بزرگ شیراز است امیدواریم هر چه سریع تر آغاز شود.

سولماز دهقانى با اشاره به برخى از عناوین شهر شیراز از جمله ســومین حرم اهل بیت، پایتخــت فرهنگى و موارد دیگر افــزود: اولین موردى که باید در مدیریت شــهر به آن توجــه کرد این اســت که بتواند تمام نیازهــاى روحى روانى شــهروندان را محیا کند و خوشحالم شورا و شهردارى چه در صحبت و عمل بارها اصل را بر رضایت شــهروندان گذاشتند و امیدواریــم در پــروژه هایى که در شــیراز اجرا مى شــود، اولویت تامین نیازهاى شــهروندان باشد و مجموعه نیازهاى شهروندان مبناى برنامه ریزى شهر شود و البته انتظار داریم این پارک آبى یک پله بالاتر از کشور باشد.

رئیــس کمیســیون اقتصاد و ســرمایه گذارى شــوراى شهر شیراز نیز گفت: توقعات شهروندان شیرازى و انتظار آنها از طرح هاى شــهرى افزایش یافته است و آنان در تمامى مناطــق همواره بهترین هــا و زیباترین پروژه ها را طلب مى کنند.

 قاسم مقیمى افزود: از همین رو راه اندازى این پارک آبى اگرچه دیر، اما در زمره طرح‌هاى بسیار شایان توجه از منظر زیبایى و ماندگارى است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز