خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار البرز خبر داد:

سکونت بیش از 166هزار اتباع خارجی و عمدتا افغان در البرز / با تخلف کارفرما و اشتغال تبعه غیر مجاز، برخورد قانونی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۸۷۹

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه قوانین منع به کارگیری اتباع غیرمجاز باید به مبادی ذیربط اطلاع رسانی و آموزش داده شود، تصریح کرد: در صورت تخلف، با کارفرما و کارگر غیر مجاز برخورد قانونی صورت می گیرد.

به گزارش ایلنا از البرز، نورمحمد فردی در حاشیه نشست کمیسیون کنترل و ساماندهی اتباع خارجی غیر مجاز اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 166 هزار اتباع بیگانه خارجی که عمدتا افغانی هستند در استان البرز سکونت دارند که بیشتر فراوانی سکونت در شهرستان کرج و ساوجبلاغ است که حدود 30 هزار نفر دانش آموز دارند.

فردی گفت: تعداد 50 هزار نفر از این اتباع خارجی غیر مجاز هستند و بر اساس قانون بایستی دستگاه‌های ذیربط نسبت به شناسایی و دستگیری و طرد آنها اقدام کند. 

معاون استاندار تصریح کرد: از طرفی نیز نظارت و بازرسی با محوریت اداره کل تعاون کار و رفاه و اجتماعی و روسای جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و تجارت در خصوص اشتغال غیر قانونی اتباع خارجی غیر مجاز در حوزه اصناف، واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی نظارت و بازرسی و کنترل صورت گیرد. 

وی با بیان اینکه امسال 4 هزار نفر سهمیه استان البرز بوده گفت: تاکنون در قالب 136 طرح حدود 5 هزار نفر دستگیر و تحویل اردوگاه عسگر آباد ورامین شده است که هزار نفر بیشتر از سهمیه بوده است. 

فردی اضافه کرد: البته قوانین و مقررات اتباع بایستی به روز و بازدارنده باشد تا اعمال قانون به نحو احسن صورت گیرد. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه در هر صورت قوانین منع به کار گیری اتباع غیر مجاز بایستی به مبادی ذی ربط اطلاع رسانی و آموزش داده شود، تصریح کرد: در صورت تخلف با کارفرما و کارگر غیر مجاز برخورد قانونی صورت می گیرد که تا کنون 365 مورد بازرسی صورت گرفته است. 

وی در خصوص 365 مورد بازرسی صورت گرفته، اضافه کرد: لازم است احکامی که پیرامون جرائم صادر شده باید به صورت صد در صد وصول شوند. 

فردی افزود: فرمانداران باید نسبت به برنامه ریزی نظارت و کنترل در خصوص اتباع خارجی در حوزه کاری خود اقدام و نتیجه را به طور مرتب به حوزه معاونت سیاسی گزارش کنند. 

معاون استاندار گفت: سیاست کلی نظام در مورد برخورد با اتباع خارجی بایستی با دقت و با تدبیر و درایت و بر اساس قانون اعمال شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز