خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین:

آشنایی با فرهنگ ایرانی دانش آموزان را از آسیب‌های اجتماعی حفظ می کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۶۰۵

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: اگر دانش آموزان با فرهنگ، تاریخ و هنر ایران زمین آشنا شوند از بیشتر آسیب‌های اجتماعی که ریشه در بی هویتی دارد، مصون خواهند ماند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، مریم بیدخام در نشست تبیین دستورالعمل اجرایی برنامه تحول آفرین «مدرسه، کانون تربیتی محله» که در اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهار کرد: مدرسه نباید فقط مکانی برای درس، کلاس، کنکور و تست زنی باشد، بلکه باید شرایطی مهیا کرد تا دانش آموزان در تمامی عرصه‌ها توانمند شوند و با شور و اشتیاق در جامعه نقش آفرینی کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اضافه کرد: در کنار آموزش‌های علمی و تحصیلی، توانمندسازی دانش آموزان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری، مهارت‌های زندگی، احیای سنت‌های کهن ایرانی- اسلامی، ایثار و شهادت، حفظ میراث فرهنگی و محیط زیست و اشتغالزایی باعث می‌شود که دانش‌آموزان برای آینده تقویت شوند و از گزند آسیب‌های اجتماعی در امان باشند.

بیدخام ظرفیت‌های محله و مدرسه را فرصتی برای تلفیق آموزش‌های رسمی با فعالیت‌های فرهنگی- اجتماعی برشمرد و گفت: از الزامات طرح کانون تربیتی محله این است که برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی تحول آفرین و تاثیرگذار را برای دانش آموزان به درستی اجرایی کند.

وی "بسته تحولی مدرسه، کانون تربیتی محله"، بیان کرد: کاهش فاصله بین جامعه و مدرسه، ارتباط بین آموزش‌های مدرسه و زندگی اجتماعی، تبدیل مدرسه به کانون پیشرفته فرهنگی- اجتماعی و افزایش مشارکت از دیگر اهداف این طرح است.

این مسئول افزود: گروه‌های همیار متشکل از مدیر، نماینده معلمان، رئیس انجمن اولیا و مربیان مدرسه و نمایندگان نهادهای محلی، طبق دستورالعمل باید برای شناسایی و بررسی ظرفیت‌های محلی از افراد شاخص و برگزیده استفاده کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری با بیان اینکه با اجرای این طرح در مدارس استان برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با مشارکت نهادها و تشکل‌های مردمی پر محتواتر و غنی تر خواهند شد، خاطرنشان کرد: در قالب این طرح، نیازهای مدرسه به عنوان خانه دوم دانش آموزان شناسایی می‌شود و بسیاری از مطالبات از سوی اهالی مدرسه و محله محقق می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز