خبرگزاری کار ایران

رئیس حفاظت از محیط زیست کاشان مطرح کرد:

علت اصلی آلودگی هوای کاشان/ دستگیری بزرگترین شکارچی غیرمجاز حیات وحش برزک

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۵۷۸

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست کاشان مهمترین دلیل آلودگی هوای شهرکاشان را ناشی از ورود ریزگردها از کویر آران و بیدگل و دریاچه نمک و همچنین مسیر وزش بادها اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، الهیار دولتخواه با اشاره به پایش صنایع به صورت مستمر توسط کارشناسان اظهار داشت: برای کنترل آلودگی هوای کاشان در هر ماه بیش از ۷۰ بازرسی از صنایع در ارتباط با سیستم تصفیه فاضلاب و فیلتراسیون خط تولید صورت می گیرد و آن دسته از صنایع که در زمان تعیین شده مشکلات خود را رفع نکنند اخطارهای لازم را دریافت می کنند.

دولتخواه یادآور شد: بر این اساس ۲۶ واحد آلاینده در آبان ماه اخطار کتبی جهت رفع مشکلات موجود دریافت کردند و ۲ واحد صنعتی دیگر نیز که در مهلت قانونی اقدام موثری جهت رفع آلودگی انجام ندادند با دستور قضایی پلمپ شدند.

وی مهمترین دلیل آلودگی هوای  شهرکاشان را ناشی از ورود ریز گردها از کویر آران وبیدگل ودریاچه نمک و همچنین مسیر وزش بادها دانست و افزود: گسترش شهرک صنعتی ونزدیکی آنها به بدنه شهر، مستهلک بودن ناوگان حمل ونقل عمومی شهرکاشان،استفاده از خودروهای شخصی وتک سرنشین، نابودی و تخریب باغات اطراف شهر و پدیده وارونگی هوا که بیشتر در فصول سرد سال در کاشان رخ می دهد، خطر افزایش روزهای آلوده در کاشان را بیشتر می کند.

دولتخواه با اشاره به فعال بودن تنها دستگاه سنجش آلودگی هوا در میدان پانزده خرداد که نقش مهمی در رصدو پایش هوای کاشان ایفا می کند عنوان کرد: کلانشهر کاشان دست کم نیاز به راه اندازی ۴ ایستگاه ثابت سنجش آلودگی هوا دارد تا پایش واندازه گیری مداوم و مستمر کیفیت هوا در نقاط مختلف انجام شود.

دستگیری بزرگ ترین شکارچی برزک

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست کاشان گفت: بزرگترین شکارچی متخلف در منطقه حفاظت شده برزک شناسایی و با دستور دادستان دستگیر شد.

الهیار دولتخواه با بیان اینکه فردمذکور ۳۵ ساله،سابقه دار واز اهالی بومی منطقه برزک است اظهار داشت: پیش بینی می شود وی طی سال های اخیر با همدستی ۳ نفر دیگرشکارهای بیشتری انجام داده باشد که برای آنها نیز جهت صدور حکم قضایی پرونده تشکیل شده است. اسلحه غیر مجاز و همچنین مستندات شکار بیش از ۳۱بز،کل،قوچ ومیش وحشی ازگوشی تلفن همراه وی نیز به دست آمده است.

وی مراقب وپایش مناطق حفاظت شده برزک و قمصر را به دلیل همجواری و نزدیکی با بافت مسکونی را سخت ودشوار دانست و یادآور شد: برخی از بومیان محلی در  نقش مخبر اطلاعات ظاهر شده و ساعت های ورود وخروج نیروهای محیط بانی را در اختیار شکارچیان قرار می دهند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست کاشان در پایان افزود: محیط بانان کاشانی با کمترین تجهیزات وامکانات در حال دفاع شبانه روزی از محیط زیست هستند و مخاطراتی مانند سقوط از کوه و یا درگیری با شکارچیان مسلح نتوانسته مانع حضور آنها در نقاط مختلف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز