خبرگزاری کار ایران

سیاوش رهبر مطرح کرد:

314 مجهول الهویه در مراکز شبانه روزی بهزیستی همدان نگهداری می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۷۸۳

سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان گفت: 314 مجهول الهویه در مراکز شبانه روزی بهزیستی استان نگهداری می‌شوند.

به گزارش ایلنا از همدان، سیاوش رهبر در جمع خبرنگاران بیان کرد: 48 مرکز مثبت زندگی تا پایان سال جاری با هدف تغییر نحوه خدمت‌رسانی به جامعه معلولان در این استان فعال می‌شود.

وی ارائه خدمات الکترونیکی را نقطه قوت مراکز مثبت زندگی دانست و افزود: در هر یک از این مراکز 450 خانوار مستمری بگیر زیر پوشش قرار می‌گیرند و با الکترونیکی شدن فعالیت‌ها، خدمت‌دهی به گروه‌های هدف، سریعتر صورت می‌گیرد.

به گفته وی ایجاد مراکز مثبت زندگی به عنوان اقدامی مطلوب از سوی بهزیستی موجب تسریع در روند خدمت‌رسانی، یکپارچه‌سازی و یکسان سازی خدمات این سازمان به جامعه هدف می‌شود.

سرپرست معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان عنوان کرد: راه‌اندازی 2 هزار و 400 مرکز مثبت زندگی در کل کشور با 22 عنوان فعالیت، در خدمت‌رسانی عادلانه و کاهش ترددها نقش بسزایی دارد.

رهبر با اشاره به اینکه در شهر همدان 16 مرکز، ملایر 10، فامنین و رزن هر کدام 2 و سایر شهرها سه و چهار مرکز مثبت زندگی تا پایان سال آغاز به کار می‌کنند، ادامه داد: در هر مرکز سه مددکار، یک کارشناس پاره وقت علوم پزشکی، یک نفر پذیرش و یک نفر مؤسس و مسوول فنی بعد از شروع فعالیت مرکز، خدمات به جامعه هدف را آغاز می‌کنند.

سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان با اشاره به فعالیت‌های هفته معلولان در فضای مجازی و استفاده از ظرفیت صدا و سیما، شعار امسال هفته جهانی معلولان را "ساخت جهانی بهتر پس از کرونا برای افراد دارای معلولیت"، معرفی کرد.

سرپرست معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان، تعداد معلولان زیر پوشش بهزیستی در استان همدان را 45 هزار و 530 نفر برشمرد و افزود: بیشترین تعداد مربوط به شهر همدان با 17 هزار و 636 و فامنین با یک هزار و 332 نفر معلول است که 60 درصد آنها را مرد و 40 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

رهبر با بیان اینکه هشت هزار و 211 نفر از بهزیستی مستمری منظم ماهانه دریافت می‌کنند، ادامه داد: تعداد 16 هزار و 218 نفر نیز از محل هدفمندی یارانه‌ها و کمک هزینه معیشت، مشمول دریافت مستمری هستند. به گفته وی بیشترین مراکز بهزیستی در شهرهای همدان، ملایر، نهاوند و تویسرکان است و 314 نفر مجهول الهویه در مراکز شبانه روزی استان نگهداری می‌شوند.

وی از تعداد 13 مرکز شبانه روزی در استان با ظرفیت یک هزار و 400 نفر خبر داد و افزود: یک هزار و 200 نفر اعم از سالمندان، بیماران روانی مزمن و معلولان ذهنی در مراکز شبانه روزی اقامت دارند که از این تعداد 60 درصد مرد و 40 درصد زن هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز