خبرگزاری کار ایران

معاون اموراجتماعی سازمان بهزیستی:

بهزیستی هزینه دوربین‌های مدار بسته مهدکودک‌ها را نمی‌پردازد

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۷۳۸

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه این سازمان هرگز از منافع عالیه کودکان چشم پوشی نمی‌کند، اشاره کرد که مهد کودک‌ها خصوصی هستند و بهزیستی نمی‌تواند هزینه نصب دوربین مدار بسته را در‌ این مکان‌ها بپردازد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد نفریه معاون اجتماعی سازمان بهزیستی در نشست خبری معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی که به منظور توضیح روشهای نظارتی سازمان بهزیستی بر مهدکودک‌ها برگزار شد، با بیان اینکه این سازمان گزینش و شرایط خاصی برای مربیان و دارندگان جواز و مسئولان فنی مهدکودک‌ها دارد اشاره کرد: باوجود آنکه مهدکودک‌های سه ستاره دارای دوربین مدار بسته هستند و دیگر مهدکودک‌ها نیز شیوه‌های نظارتی همچون بازرسی سازمان نظارت والدین و اطلاع رسانی آن‌ها از طریق پیامک و انجمن اولیا و مربیان را دارند اما همواره عامل انسانی سبب بروز بیشترین مشکلات در مهدکودک‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: برای اشتغال در مهدکودک رشته‌های دانشگاهی پیش بینی شده و علاوه بر دوره‌های عمومی و تخصصی پرسنل مهدکودک‌ها آموزش می‌بینند. اما با وجود ۱۷ هزار و ۸۰۰ مهد، ۱۵۰ هزار پرسنل و۷۵۰ هزار کودک هرگز نمی‌توان آمار تخلفات را به صفر رساند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی با بیان اینکه علاوه بر تذکرات و جریمه‌ها؛ ۷۰ مهد کودک در سال گذشته به دلیل تخلفات لغو پروانه شده‌اند گفت: مهد کودک خاطی در کمتر از ۶ ماه ۵ بار بازرسی شده و پس از تخلف صورت گرفته کمتر از ۲۴ ساعت اقدامات قضایی صورت گرفت و با شکایت این سازمان و والدین کودک افراد خاطی به صورت موقت بازدداشت شدند. پس از صورت گرفتن این اقدامات فیلم کودک آزاری در میان مردم پخش شده است که دلیل آن برای ما مبهم و مشکوک است.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی هرگز از منافع عالیه کودک چشم پوشی نمی‌کند گفت: برای نصب دوربین مدار بسته در همه مهدکودک‌ها هزینه زیادی به مهد کودک‌ها به ویژه مهدکودکهای استیجاری و والدین وارد شده و باعثافزایش شهریه می‌شود بنابراین عده‌ای از خدمات گرفتن از مهدکودک‌ها باز می‌مانند.

نفریه در پاسخ به اینکه چرا سازمان بهزیستی این هزینه را متقبل نمی‌شود گفت: تمامی مهدکودک‌ها به بخش خصوصی تعلق دارد و بهزیستی نمی‌تواند این هزینه را متقبل شود اما درموارد خاص مانند روستامهد‌ها، ‌آدینه مهد‌ها و به زنان سرپرست خانوار کمک هزینه‌هایی تعلق می‌گیرد.

معاون اموراجتماعی بهزیستی افزود: این سازمان گاهی به این مسئله متهم می‌شود که با افزایش نظارت وسختگیری درمهدکودک مانع از گسترش آن‌ها می‌شود درحالی که با وجوداین سیستم‌های نظارتی همچنان شاهد برخی از تخلفات هستیم.

۸۰ درصد مهد ها اجاره ای هستند

درادامه فاطمه دعایی مدیر عامل کانون توسعه همیاری مهدکودکهای کشور با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد فضای مهدکودک‌ها استیجاری است بیان کرد: باوجودهزینه زیادی که تکنولوژی‌های نظارتی از جمله دوربین‌های مدار بسته برای مهد کودک‌ها دارد اما در حال بررسی این مسئله هستیم که بتوانیم تمامی مهدکودک‌ها را مجهز به این تکنولوژی کنیم هر چند که اکنون نیز تنها مهدکودکهای سه ستاره مجهز به دوربین نیستند بلکه در برخی مهدکودکهای دیگر نیز این ابزار نظارت وجود دارد.

وی با بیان اینکه مدیر مهدکودک متخلف جواز داشتن مرکز پیش دبستانی را نیز از آموزش وپرورش دریافت کرده است، ادامه داد: اگر مهد کودکی مرتکب تخلف شدبهتر است به جای پلمپ کردن آن فرد خاطی و یامدیر نالایق عوض شود و قضاوت درمورد مهدکودک به مردم واگذار شود.

دعایی با اشاره به اینکه هیچ کدام از فضاهای آموزشی وپرورشی مراکز پیش دبستانی در کشور استاندارد نیست، افزود: مهدکودکهای ما نزدیک‌ترین فضا را به استاندارد‌های آموزشی و روان‌شناسی وآموزش‌های پیش از دبستان جهانی را دارند و بازرسان بهزیستی نیز به صورت مداوم به مهد کودک‌ها نظارت می‌کنند و مسائل مختلفی از جمله مسائل بهداشتی کودکان مانند عدم استفاده از داروهای خواب آور در مهد کودک‌ها را به دقت نظارت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز