خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

بیشترین کودک‌آزای‌های اعلام شده در قزوین در رده سنی 5 تا 7 سال قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۹۴۱

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در 6 ماهه نخست سال 1400 بیش از نیمی از موارد کودک آزاری‌های اعلام شده به بهزیستی استان، مربوط به پسر ان بوده و بیشترین بازه سنی اعلام شده نیز بین 5 تا 7 سال قرار داشت.

علیرضا وارثی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین به مناسبت روز جهانی مقابله با کودک آزاری گفت: کودک آزاری از جمله مشکلات عمده بهداشتی و اجتماعی در تمام کشورها است که متأثر از مجموعه‌ای از عوامل فرهنگی، اجتماعی، خانوادگی و برخی ویژگی‌های کودکان است که می‌تواند آگاهانه و یا ناآگاهانه باشد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: در اصطلاح متخصصین هرگونه آسیب جسمی، روانی، سوء استفاده جنسی و بهره‌کشی و عدم رسیدگی به نیازهای انسانی افراد زیر 18 سال توسط افراد دیگر کودک آزاری تلقی می‌ شود.

وی عنوان کرد: در سازمان بهزیستی، برنامه‌های متعددی در این راستا طرح ریزی و اجرا شده که اورژانس اجتماعی از جمله اقدامات مهم  این حوزه است که در استان قزوین از سال 87 تاسیس شده و درحال حاضر تمام شهرستان‌ها و شهرهای بالای 50 هزار نفر شامل قزوین، اقبالیه، الوند، محمدیه آبیک، تاکستان، بویئن زهرا و آوج  تحت پوشش این برنامه هستند.

این مسئول با اشاره به مصادیق کودک آزاری‌هایی که در استان گزارش شده اظهار کرد: بیشترین کودک آزاری حادث شده بر روی اطفال  از نوع غفلت و مسامحه بوده است و از بین دلایل اقدام به کودک آزاری، اعتیاد والدین در رتبه نخست بوده و تندخویی و پرخاشگری در رتبه دوم و بهانه گیری بی مورد نیز  در رتبه سوم  قراردارند.

وی تاکید کرد: از آنجائیکه هرچقدر مدت زمان آزار، کوتاهتر باشد، تبعات جسمی و روانی جهت کودک کاهش می‌یابد، لزوم اطلاع رسانی به موقع توسط شهروندان، خانواده‌ها و سایر افرادی که شاهد کودک آزاری هستند، دارای اهمیت بالایی است؛ با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد که کودکان آزار دیده و در معرض آسیب، حداقل به مدت یک ماه تحت فشارهای ذکر شده قرار داشته‌اند.

وارثی عنوان کرد: بررسی‌های صورت گرفته در مورد کودک آزاری‌های حادث شده بیانگر این است که خط 123 به‌عنوان یک خط اورژانسی برای عموم جامعه جهت اعلام کودک آزاری، شناخته شده و کاملاً در دسترس قراردارد، به صورتی که بسیاری از موقعیت‌های کودک ازاری توسط خط 123 گزارش شده و این نیز نقطه عطفی جهت در دسترس بودن خدمات اورژانس اجتماعی است.

وی اظهار کرد: برای ایجاد هماهنگی بین خدمات فوریتی فعال با سازمان‌های خدمات فوریتی شامل 123، 125، 110 و 115 تفاهم نامه‌ای منعقد شده تا اقدامات بهتری در راستای بهبود کیفیت خدمات، برگزاری دوره‌های آموزشی صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز