خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

آموزش قانون اساسی به دانش‌آموزان پایه ششم و متوسطه

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۰۹۳

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از آموزش قانون اساسی به دانش‌آموزان پایه ششم و متوسطه اول و دوم خبر داد.

«قاسم احمدی لاشکی» معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد آموزش قانون اساسی به معلمان و دانش آموزان اظهار کرد: در حوزه حقوق شهروندی، آنچه دولت دنبال آن است و باید به آن کمک کنیم، این است که آموزش قانون اساسی باید در مسیر اصلی خود قرار بگیرد. سال گذشته آموزش و پرورش بالاترین بازدهی و کارایی را در بین تمام دستگاه‌های دولتی از آن خود کرد. 

احمدی لاشکی در ادامه تاکید کرد: بیش از ۵۰۰ هزار نفر از معلمان پس از اینکه دوره‌های آموزشی در زمینه قانون اساسی را طی کردند، در آزمون مربوط به این آموزش‌ها به صورت حضوری و برخط و مجازی شرکت کردند. در واقع دوره ضمن خدمتی برای معلمان برگزار شد و افراد متناسب با دوره‌ای که طی کردند، مدرکی در خصوص یادگیری قانون اساسی دریافت کردند.

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش این دوره آموزشی باعث شد خیلی از معلمان به این آموزش‌ها علاقه‌مند شوند و به سمت یادگیری قانون اساسی بروند تا بدانند در ۱۴ فصل این قانون و ۱۷۷ اصل آن چه می‌گذرد و حقوق و تکالیف آن‌ها چیست؟

احمدی لاشکی در ادامه عنوان کرد: امسال پیشنهاد دادیم که بخشی از دانش آموزان مقطع ابتدایی به ویژه پایه ششمی‌ها و همچنین بخشی از دانش آموزان متوسطه اول و دوم کشور تا پایان سال تحصیلی دوره آموزشی قانون اساسی را طی کنند. 

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه یادآوری کرد: این رویه جزو اقدامات تحولی است که وزیر آموزش و پرورش در مورد آن دستور داده‌اند و ما نیز این روند را در دستور کار خودمان قرار داده ایم. معتقدم ما در زمینه آموزش قانون اساسی به معلمان و دانش آموزان خیلی ضعیف هستیم و باید از مدارس کار در این زمینه شروع شود.

او افزود: امیدواریم طی هماهنگی با سازمان اداری استخدامی کشور، بتوانیم این دسته از موضوعات را به صورت خاص در دستورات پیگیری کنیم. فکر می‌کنم در دو تا سه سال آینده قانون اساسی را به معلمان و دانش آموزان  آموزش دهیم و آنها را در این زمینه تقویت کنیم. 

احمدی لاشکی در ادامه در مورد ابطال کسر از حقوق دانشجومعلمان توسط دیوان عدالت اداری توضیح داد: دیوان نگفته است که کسری نباشد، بلکه بحث در خصوص شیوه دریافت و عدد آن است. رای دیوان عدالت اداری هم قابل احترام و هم لازم الاجرا است. این مسئله را باید دانشگاه فرهنگیان، تربیت دبیر شهید رجایی و معاونت برنامه ریزی و توسعه آموزش و پرورش انجام دهند و باید منتظر نتیجه پیگیری آن‌ها باشیم. 

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در ادامه در مورد پرداخت معوقات معلمان خریدخدمات‌ها توضیح داد: هفته گذشته وزیر آموزش و پرورش نشستی با سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری استخدامی داشته‌اند و باید منتظر خروجی نتیجه این جلسه باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز