خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان:

سال تحصیلی جدید با حضور ۳۵۰ هزار دانش آموز در استان آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۸۴۲

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: سال تحصیلی جدید با حضور ۳۵۰ هزار دانش آموز در استان آغاز شده است.

به گزارش ایلنا، رضا عزتی روز شنبه - یکم مهرماه - در آیین نواختن زنگ مهر لرستان اظهار داشت: مدرسه یک محیط اجتماعی است و همه دانش آموزان با حقوق، تکالیف و فرهنگ جامعه خود آشنا می‌شوند به همین دلیل استعمارگران سعی در تحول مدارس ما دارند که باید راه را بر آنان بست و نسل انقلابی و مدافع نظام و رهبری تربیت کرد.

وی افزود: سال تحصیلی جدید با شعار «مهر مهدوی و مدرسه ایران قوی» با حضور ۳۵۰ هزار دانش آموز و ۲۷ هزار معلم در استان آغاز شده است و تقارن اول مهرماه با هفته دفاع مقدس تبلور ایام تعهد، تخصص، مقاومت و آزادگی است که تمام فرهنگیان و دانش آموزان این مروز و بوم با آن آشنا هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به صعود ۶ پله‌ای لرستان در میانگین نمرات کنکور سراسری اظهار داشت: امسال برای نخستین بار در تاریخ نظام آموزش و پرورش لرستان یک دانش آموز موفق به کسب رتبه تک رقمی کنکور سراسری در گروه زبان خارجی شد همچنین کسب رتبه ۹ رشته علوم تجربی، ۲۷ رتبه ۲رقمی و ۱۵۵ رتبه سه رقمی از افتخارات دستگاه تعلیم و تربیت این استان است.

عزتی با اشاره به کسب موفقیت دانش آموزان و فرهنگیان لرستان در مسابقات و جشنواره‌های کشوری عنوان کرد: ساماندهی نیروی انسانی به نحوی انجام شده است که در شروع سال تحصیلی هیچ کلاس درسی بدون معلم نباشد.

وی گفت: توانمندسازی و دانش افزایی معلمان، مدیران و معاونان آموزشی و پرورشی مدارس دولتی و غیردولتی، تدوین برنامه جامع پرورشی با محوریت مدیران حول سند تحول بنیادین، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توجیهی با حضور چهار هزار و ۲۰۰ نفر از مدیران و معلمان، برگزاری ۲ آزمون استخدامی ویژه آموزگاران ابتدایی، استثنایی و دبیران به تعداد ۲ هزار نفر و افتتاح ۷۶ طرح آموزشی با ظرفیت ۱۷۰ کلاس درس از اقدامات ستاد پروژه مهر استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان افزود: همچنین اجرای طرح شهید «پناهی» با جمع آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز به تعداد ۱۶۸ آموزشگاه و بهره برداری ۵۰ مدرسه از این تعداد، اجرای طرح شهید «عجمیان» در راستای شاداب‌سازی محیط آموزشی ۴۰۰ مدرسه با ظرفیت بیش از یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس، تامین کتب درسی و توزیع به موقع بین دانش آموزان، تشکیل کارگروه ماده ۱۸ جهت ساماندهی سرویس مدارس، اجرای ۸۰ طرح شهید «سلیمانی» و تحویل ۳۳ چمن مصنوعی از دیگر اقدامات آموزش و پرورش لرستان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز