خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

آموزش هوش مصنوعی در ۵۰۰ پایگاه تابستانی دانش‌آموزی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۳۳۸

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از آموزش هوش مصنوعی در ۵۰۰ پایگاه تابستانی دانش‌آموزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "اصغر باقرزاده " معاون پرورشی وفرهنگی وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری صبح امروز هفتم تیرماه در خصوص برنامه‌های تابستانی و اوقات فراغت دانش آموزان بیان کرد: رویکرد تحولی معاونت پرورشی و فرهنگی شامل چند رویکرد کلی است اولین و مهمترین آن مردمی‌سازی و غنی سازی اوقات فراغت است. تفاوت این کار با سال‌های قبل این است که امکان استفاده از امکانات آموزش و پرورش توسط سایر گروه های انقلابی و فرهنگی و تربیتی فراهم شده است.

باقرزاده افزود: اختیار عمل دادن به ستادهای استانی هم در انتخاب پایگاه ها، رشته ها و اساتید و هم نحوه اداره پایگاه ها ایجاد شده که منجر به کیفی سازی می‌شود. نگاه به نخبه پروری از دیگر رویکردهای ماست. تعدادی از دانش آموزان علاقه و توان بیشتری دارند و یکی از رویکردهای تحولی امسال، ایجاد موقعیت خاص تر برای این افراد است.

معاون وزیر بیان کرد: نظرخواهی و نظارت و حضور و غیاب هم در سامانه نورینو انجام می شود و در پایان تابستان سنجش کیفی و صدور گواهی نامه از این طریق انجام می شود.

رئیس ستاد اوقات فراغت با تاکید بر اینکه در طراحی برنامه تابستانی انطباق بر اسناد دولت و سند تحول مدنظر است، افزود: کمیسیون اوقات فراغت مصوبه ۱۶۰ جلسه شورای عالی آموزش است و طبق حکم وزیر، معاون پرورشی رئیس کمیته است.

باقرزاده ادامه داد: ۳۰ هزار پایگاه تابستانی مستمر در مدارس، کانون های مردمی، کانون های مساجد و بسیج محلات فعالیت خواهند داشت. تا به حال حدود ۲۶ هزار پایگاه تابستانی را در سامانه جامع معاونت پرورشی ثبت کردیم و امروز آخرین فرصت ثبت نام پایگاه ها در سامانه است.

معاون پرورشی وفرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مدیران و مسئولان و دانش آموزان در پایگاه ها فرصت ثبت نام و کنشگری دارند. پیش بینی برای ثبت‌نام ۴ میلیون دانش آموز یعنی ۲۰ درصد دانش آموزان کشور در این پایگاه ها صورت گرفته است و نشست سه روزه برای تبیین روسای فرهنگی و اردوگاه ها در سراسر کشور در زنجان انجام شده و اعلام برنامه های کلان تابستانی با حضور وزیر انجام شده است.

باقرزاده با بیان اینکه تشکیل پایگاه های تابستانی و ثبت نام دانش آموزان نسبت به سال گذشته منظم تر انجام شده است، گفت: ۴۱۶ هزار نفر از دانش آموزان فعلا ثبت نام کرده اند که ۳۹ درصد پسر و ۶۱ درصد دختر هستند.

معاون وزیر تاکید کرد: مربیان در این پایگاه ها مشتمل بر ۷۵ درصد نخبگان و معلمان، ۱۳ درصد نیروهای جهادی، ۳ درصد روحانیان و ۳ درصد ولی دانش آموزان هستند. ۳ درصد دانشجو معلم هم به عنوان مربی داریم.

باقرزاده ادامه داد: ۵۰۰ پایگاه تابستانی برای دوره برنامه نویسی پایتون، برنامه نویسی موبایل و هوش مصنوعی و بازی سازی تدارک دیده اند. ۵۰۰ هزار نفر دانش آموز پیش بینی می‌شود. کلاس های تابستانی تقویتی دروس در ۱۵۰۰ پایگاه تابستانی خواهد بود. در این زمان جشنواره علمی پژوهشی پژوهشگاه های دانش آموزی را هم داریم.

رئیس ستاد اوقات فراغت یادآوری کرد: سازمان نوسازی هم طرح شهید عجمیان را دارد که نقاشی و تعمیرات مدارس و هنرستان ها و تعمیرات فیزیکی مدارس توسط معلمان، دانش آموزان و والدین انجام می شود و در ۴۰۰ پایگاه برای این امر پیش بینی شده است.

او با اشاره به فعالیت حوزه سازمان دانش آموزی در تابستان گفت: این سازمان برنامه زیارت اولی ها را دارد و ۴ هزار دانش آموز به زیارت رفته اند و عده ای دیگر از زیارت اولی ها هم به این زیارت ها می روند.بسیج دانش آموز راهیان نور نیز ۲۰ هزار دانش آموز را به اردو می برد و ۱۰۰ هزار دانش آموز در لیگ علمی این سازمان شرکت کرده اند. همچنین دوره توانمندسازی دانش آموزان صدرا را هم دارند.

باقرزاده ادامه داد: در حوزه سلامت و تربیت بدنی نیز پیش بینی هایی شده و ۶۰۰ هزار پسر و ۴۰۰ هزار دختر در رویدادهای ورزشی معاونت سلامت شرکت می کنند. مدارس استثنایی ۶۰۰ پایگاه تابستانی در نظر گرفته است و احتمالا ۹ هزار دانش آموز نیاز ویژه در این رویدادها شرکت می کنند. همچنین ۱۷۵ مدرسه هیأت امنایی پایگاه تابستانی است و ۱۵ هزار مدارس غیردولتی هم پایگاه تابستانی خواهند بود.

او گفت: در استان ها اجازه دادیم با استفاده از ظرفیت شهرداری ها و دفاتر تبلیغات اسلامی کارهای مشترک انجام شود. موافقت نامه ای با شهرداری تهران برای پوشش ۱۵۰ هزار دانش آموز شهر تهران در این کارمشترک بسته شده است.

باقرزاده در مورد پوشش دانش آموزان محروم و مناطق کمتر برخوردار از برنامه های تابستانی گفت: ممکن است برخی از این برنامه ها جابماند و تجربه نشان داده ۱۰ درصد دانش آموزان تحت پوشش این برنامه‌ها قرار می گیرند. ما کارویژه هایی را برای بچه های مناطق محروم در نظر گرفته ایم و همین حالا هم عمدتا بچه های مناطق حاشیه ای به زیارت اولی ها اعزام می شوند.

معاون وزیر اظهار کرد: برای همین منظور اردوها و کانون های مشاوره سیار را برای مناطق محروم راه انداخته ایم تا لااقل مشاوره دانش آموزی به مناطق محروم و عشایری و روستاها برود.

رئیس ستاد اوقات فراغت در مورد امکان استفاده دانش آموزان محروم از برنامه هایی مثل آموزش هوش مصنوعی بیان کرد: فعلا رصدی نداریم که چنددرصد بچه ها به موبایل هوشمند دسترسی ندارند. آمارهایی که من شنیده ام اما تایید نمی کنم، می گویند ۹۵ درصد بچه ها به موبایل دسترسی دارند و مثلا در یک بررسی در مشهد ۸۱ درصد دانش آموزان موبایل شخصی داشتند.

او در مورد برنامه های تبیین و رفع شبهه های دانش آموزی بعد از اعتراضات سال اخیر بیان کرد: برای مدیریت اعتراضات بررسی دقیق ما نشان می دهد آسیب های اجتماعی علل مبنایی و زیربنایی دارند. فضای مجازی، طلاق پدر و مادر، وضعیت اقتصادی و... علل متوسطه هستند. علل اصلی عدم تخلیه هیجانی نوجوانان، ایمان، هویت، امید و... است. علت زیربنایی نبود نشاط و امید و ایمان و ارتباط خوب با اولیا است و برنامه های تابستان را هم بر همین اساس همین نیازها دیده ایم. ما می خواهیم هویت و امید و نشاط بچه ها را تقویت کنیم. وضعیت دانش آموزان نیز پس از اعتراضات مدیریت شده است و اتفاق ویژه ای در این زمینه رخ نمی دهد. از خانواده ها و پایگاه ها و مربیان درخواست دارم کمک کنند تا تابستان امسال را بانشاط بگذرانیم.

او در خصوص عفاف و حجاب و این موضوع در برنامه های تابستانی گفت: ما اردوهای قرق را برای دختران خواهیم داشت و موبایل آنها گرفته می شود. این اردوها به آن‌ها یاد می دهد که فضای محرم و نامحرم چیست. در مدارس و کلاس درس نیز محرم سازی را اجرایی می کنیم تا در این فضاها بچه ها با آزادی بیشتری حاضر شوند. همچنین گفت و گو ها و پرسش و پاسخ با مربی کاربلد در برنامه های تابستانی شکل می گیرد. برای جهاد تبیین نیز فرایندی به اسم "جد" را طراحی کرده ایم و بچه ها در کنش گری و پاسخ به مسائل حجاب و... قرار می گیرند. ما معتقدیم نباید حجاب را یک مسئله بدانیم بلکه حجاب مسئله تربیتی فراتری است.

باقرزاده با بیان اینکه در اردوها به سوالات بچه ها پاسخ داده می شود گفت: ۱۰ هزار سوالی که از دانش آموزان دریافت کردیم بیشتر پیرامون خداشناسی و ایمان بود که باید پاسخ های خوبی به آن داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز