خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش:

دریافت مجوز استخدام 5 هزار نفر در آموزش و پرورش/اجرای طرح یکپارچه‌سازی حساب مدارس از فروردین ماه

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۹۹۳

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در سال آینده طرحی را تحت عنوان یکپارچه سازی حساب مدارس خواهیم داشت تا بتوانیم اجحافی که به بهانه اخذ کمک‌های مردمی صورت می‌گیرد را کنترل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمحمد بطحایی در نشست خبری یکی از مهمترین سیاست‌های آموزش و پرورش را مدیریت منابع عنوان کرد وگفت: مدیریت منابع به این معنا که هم مصارف و هم درآمدها و سرمایه‌ها را خوب مدیریت کنیم و در ادامه هزینه بهسازی نیروی انسانی را فراهم آوریم.

سال 94 سال خوبی برای آموزش و پرورش است

وی با اشاره به اینکه در سال 94 وضع‌مان بهتر از سال 93 خواهد بود اظهار داشت:  ردیف‌های بودجه‌ای مصوب در سال 94 نسبت به بودجه مصوب 93 ، 21 درصد افزایش دارد و مجلس و سازمان مدیریت پیش‌بینی‌های خوبی را در احکام بودجه آموزش و پرورش در نظر گرفته‌اند. بنابراین با استناد به این احکام سال 94 سال خوبی برای آموزش و پرورش خواهد بود.

اختصاص دوهزار میلیارد تومان به سرانه مدارس و 15 میلیون تومان برای رفت و آمد دانش‌آموزان استثنایی

وی ادامه داد: در یکی از تبصره ها پیش‌بینی شده که شرکت‌های دولتی و بانک‌ها به ترتیب یک یا دو درصد از هزینه‌های خودشان را در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهند داد یعنی چیزی حدود 17 هزار میلیارد می‌شود که اگر این بودجه محقق شود بودجه‌ خوبی برای تامین منابع آموزش و پرورش خواهد  بود. همچنین از سوی دیگر 2 هزار میلیارد تومان از محل جریمه کشف قاچاق برای سرانه مدارس  مصوب شده است.

 وی ادامه داد: برای رفت و آمد دانش‌اموزان روستایی و استثنایی حدود 150 میلیارد ریال به ردیف‌های بودجه 93 افزایش پیدا کرده است و ما پیش‌بینی می‌کنیم که  آموزش و پرورش در سال 94 از طیف منابع شرایط بهتری نسبت به سال 93 داشته باشد.

8 هزار و 800 مرکز درمانی برای فرهنگیان در کشور وجود دارد

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مشکلات بیمه طلایی برای فرهنگیان در سال جاری اظهار داشت: از ابتدای سال 93 با بیمه آتیه‌سازان حافظ قراردادی منعقد کردیم و در ماه‌های ابتدایی  این بیمه از لحاظ خدمات دهی به فرهنگیان با مشکلاتی رو به رو بود اما به تدریج این مشکلات کاهش پیدا کرد به طوری که در ابتدا 330 مرکز طرف قرارداد با این بیمه در کشور وجود داشت اما این اواخر به 8 هزار و 800 مرکز درمانی افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد از چند ماه گذشته با توجه به اینکه تعرفه پزشکی افزایش پیدا کرد اما شرکت بیمه‌گذار  این شرایط را تحمل کرد و تاکنون افزایشی را لحاظ نکرده است.

طرح جدید آموزش و پرورشی‌ها برای بیمه طلایی و طراحی 4 بسته متفاوت

بطحایی با اشاره به طرح جدید آموزش و پرورش  برای بیمه فرهنگیان  گفت:با توجه به اینکه خدمات بیمه پایه سلامت روز به روز در حال گسترش است دیگر دلیلی وجود ندارد که ما برای فرهنگیان بیمه تکمیلی تعریف کنیم بنابراین نوع خدمات ما در بیمه طلایی متناسب با بیمه پایه باید تغییر کند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با این مبنا طرحی برای سال آینده آماده کرده‌ایم که شامل 4 نوع خدمات بیمه‌ای است که این 4 بسته نوع خدمات بیمه‌ای تکمیلی اش متفاوت است به طور مثال بسته یک دارای خدمات گسترده تری است  و در بسته 4 تنها هزینه بستری پیش‌بینی شده است. در حال حاضر این طرح را به استان‌ها ابلاغ خواهیم کرد و به آنها گفته‌ایم که این طرح را مورد بررسی قرار دهند و نتایج را به ما اعلام کنند. پیش‌بینی می‌کنیم که این نوع انعطاف رضایت بیشتری در فرهنگیان ایجاد کند.

 

11 هزار مدرسه و 180 مرکز رفاهی آماده استقبال از فرهنگیان در ایام نوروز هستند

بطحایی از افزایش 15 درصدی اسکان نوروزی فرهنگیان در سال 94 نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در نوروز 94 ، 11 هزار مدرسه و 180 مرکز رفاهی برای پذیرایی از همکاران در نظر گرفته شده  است. مراکز اسکان به 4 گروه بخش شده  که به طور مثال بخش الف دارای امکاناتی مانند تخت، یخچال، اجاق گاز و تلویزیون است و ما امسال ظرفیت مراکز یا مدارس بخش الف را از 17 هزار در سال گذشته به 30 هزار رسانده‌ایم.

وی با بیان اینکه رزرو اینترنتی معلمان برای اسکان نوروزی از دهم تا بیستم اسفند ماه ادامه دارد اظهار داشت: فرهنگیان می‌توانند با مراجعه به سایت eskan.medu.ir  نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند همچنین این مراکز از 28 اسفند تا 12 فروردین مراجعه حضوری می‌پذیرند و فرهنگیان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر11 و82287010  در تمام ایام تعطیلات تماس بگیرند. حدود 60 میلیارد ریال برای اسکان نوروزی و تجهیز مدارس به استان‌ها اختصاص داده‌ایم.

اجرای طرح یکپارچه‌سازی حساب مدارس از فروردین ماه/ کاهش نیروی بخش اداری در سال آینده

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سال 94 به منظور اصلاح مدیریت در آموزش و پرورش تعداد نیروی انسانی بخش اداری را کاهش خواهیم داد اظهار داشت:  در سال آینده طرحی را تحت عنوان یکپارچه سازی حساب مدارس خواهیم داشت  تا بتوانیم اجحافی که به بهانه اخذ کمک‌های مردمی صورت می‌گیرد را کنترل کنیم.

وی ادامه داد:  اگر قرار است کمک مالی از سوی اولیا صورت گیرد باید بدانیم این کمک برای کجا و چگونه هزینه می‌شود و طرح یکپارچه سازی حساب مدارس این اقدامات را کنترل خواهد کرد اما به این منظور نیست که با اجرای این طرح اختیار مدارس سلب خواهد شد. این طرح قرار است فروردین ماه اجرا شود  و امیدوارم با اجرای آن در راستای اصلاح مدیریت آموزش و پرورش گام موثری برداریم.

فرهنگیان با شرایط خاص می‌توانند بدون گرفتن سنوات ارفاقی بازنشسته پیش از موعد شوند

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره بازنشستگی پیش از موعد در آموزش و پرورش گفت: این اجازه را از سازمان مدیریت گرفتیم که بتوانیم برخی از نیروها را پیش از موعد بازنشسته کنیم و این اجازه صرفا برای آموزش و پرورش داده شده است. همکارانی که از نظر جسمی  مشکلاتی دارند و یا نمی‌توانند به خدمت خود ادامه دهند بدون گرفتن سنوات ارفاقی می‌توانند از این فرصت استفاده کنند البته سازمان مدیریت شرطی گذاشته که تعداد بازنشستگان پیش از موعد از سقف مجموعه تعداد بازنشستگان بیشتر نشود یعنی اگر در سال 93، 25 هزار بازنشسته کنیم 20 هزار نفر به صورت عادی و 5 هزار نفر پیش از موعد می‌توانیم بازنشسته کنیم.

دو مرکز افتتاح مرکز اسکان بیماران صعب‌العلاج به زودی در شیراز و تهران افتتاح می شود

بطحایی درباره راه‌اندازی مراکز اسکان بیماران صعب‌العلاج گفت: از حدود یک ماه و نیم پیش کار را آغاز کردیم و  اولین مرکز در مشهد حدود یک ماه گذشته افتتاح شد  و در فروردین 94  دو مرکز دیگر در شیراز و تهران افتتاح خواهند شد. همچنین در خرداد ماه 10 مرکز دیگر افتتاح خواهد شد و این مراکز به هیچ عنوان اجازه ندارند از میهمانان عادی پذیرایی کنند.

ارائه خدمات رفاهی به فرهنگیان در سال 94

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فرهنگیان نسبت به تفاوت حقوق‌شان با سایر کارکنان دولت انتقاد دارند گفت: دستگاه‌هایی که منابع‌شان اجازه می‌دهد خدمات رفاهی بیشتری شامل حال کارکنان شان می‌شود ما چون منابع‌مان محدود است آن خدمات را نمی‌توانیم ارائه دهیم اما با گشایشی که در بودجه 94 ایجاد شده پیش‌بینی می‌کنیم بتوانیم بخشی از خدمات رفاهی و آن چه که فرهنگیان توقع دارند را به آنها ارائه دهیم. البته بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری همه کارکنان دولت مثل هم حقوق می‌گیرند وتفاوت در حقوق‌شان در امتیازات رفاهی است و آموزش و پرورش نمی‌تواند به دلیل محدودیت در اعتبارات این خدمات رفاهی را ارائه دهد.

پرداخت مابقی مطالبات فرهنگیان در هفته آینده/پرداخت پاداش بازنشستگی در اوایل سال 94

وی درباره پرداخت مطالبات فرهنگیان توضیح داد و گفت: در آخرین جلسه‌ای که با آقای نوبخت داشتیم ایشان اعلام کرد که بخشی از مطالبات فرهنگیان تا پایان سال پرداخت خواهد شد که تاکنون بیش از نیمی از آن پرداخت شده و بخش دیگری از آن که مربطو به حق التدریس‌ها و حق الزحمه امتحانات است در هفته آینده پرداخت می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت پاداش پایان بازنشستگی فرهنگیان در اوایل سال 94  و در هفته بزرگداشت خبر داد و گفت: برای پرداخت این مطالبات چیزی حدود هزار میلیارد تومان مصوب شده است.

دریافت مجوز استخدام 5 هزار نفر در آموزش و پرورش و یک خبر خوش برای مربیان پیش‌دبستانی

بطحایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بالاخره تکلیف استخدام مربیان پیش‌دبستانی و شرکتی به کجا رسیده است گفت: در نشست اخیری که که با سازمان مدیرتی داشتیم توانستیم 5 هزار سهمیه استخدامی برای آموزش و پرورش بگیریم و به زودی فراخوانی برای مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی و کسانی که قرار است از طریق فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه ها در آموزش و پرورش جذب شوند اعلام و یک آزمون برگزار کنیم.

بطحایی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا با توجه به کاهش نیروی انسانی در بخش اداری آموزش و پرورش در سال آینده تعدیل نیرو خواهید داشت گفت: این تعدیل نیرو به این معنا نیست که ما کسی را اخراج کنیم بلکه به این معناست که اگر فردی در بخش اداری بازنشسته شود دیگر کسی را جایگزین او نخواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا آموزش و پرورش مدارس را به شهرداری ها منتقل نمی‌کند اظهار داشت: ما در سال جاری در روش‌های نوین مدیریت از اینگونه روش‌ها استفاده کردیم  چراکه ما هم معتقدیم آموزش و پرورش باید در بخش تصدی‌گری اصلاحاتی را انجام دهد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در توضیح استخدام فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ةا در آموزش و پرورش گفت: بر اساس آیین‌نامه ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان این اجازه داده شده که فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها با گذراندن یک دوره آموزشی طولانی مدت در آموزش و پرورش جذب شوند در حال حاضر این آیین‌نامه آماده شده و منتظر ردیف استخدامی هستیم.

همچنین آقای عسگری آزاد شفاها با این موضوع موافقت کرده و  امیدواریم جزییات این طرح هفته آینده یا اوایل سال 94 اعلام شود.

ایجاد 7 هزار و 600 فرصت شغلی با اجرای طرح خرید خدمات آموزشی

بطحایی به طرح خرید خدمات آموزشی در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در سال جاری با خرید خدماتی که از مدارس انجام شد نزدیک به 7 هزار و 600 فرصت شغلی ایجاد کردیم البته این افراد استخدامی رسمی دولت نبودند.

وی ادامه داد: در این ایام مدارس تعطیل هستند و اگر مراجعه کننده‌ای در خارج از تاریخ ارائه شده تقاضای اسکان داشته باشند، به خانه‌های معلم و اردوگاه‌ها هدایت خواهد شد.

سیاری در ادامه اعلام کرد که مدارس تا 28 اسفندماه دایر هستند.

اعمال رتبه خبره و عالی برای بازنشستگان

همچنین هاشم مسعودی، مشاور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش نیز درباره اعمال رتبه عالی و خبره در حکم بازنشستگان فرهنگی گفت: حکم کلیه فرهنگیانی که از اول فروردین‌ماه سال 88 تاکنون بازنشسته و رتبه عالی و خبره اخذ کرده بودند، به تایید سازمان بازنشستگی کشوری نرسیده بود.

 

مدیرکل پشتیبانی و تعاون وزارت آموزش و پرورش افزود: هم اکنون همه احکام تایید شده البته گلایه‌هایی وجود داشت مبنی بر اعمال این رتبه که افزایشی در حقوق این بازنشستگان ایجاد نشده است. باید گفت از 43 هزار نفری که حکم‌شان تایید شد، 12 هزار نفر بودند که اعمال رتبه خبره تاثیری در حقوق‌شان نداشت و این به علت اعمال ماده 109 قانون مدیریت خدمات کشوری بود.

مسعودی گفت: اگر به هر دلیلی هنوز این رتبه برای برخی اعمال نشده می توانند به ادارات کارگزینی منطقه خود مراجعه کنند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز