خبرگزاری کار ایران

صحرایی در دیدار با مدیران مدارس شیراز:

آموزش و پرورش نیازمند معلمانی آینده‌نگر و توانا است/ مشکلات رتبه‌بندی را رفع می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۹۲۶

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر برنامه‌ریزی برای حل مشکلات رتبه‌بندی معلمان گفت: آموزش و پرورش نیازمند معلمانی آینده‌نگر، توانا و مجهز به علم روز است.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در سفر به شیراز و در دیدار با مدیران مدارس این شهر گفت: اگر آموزش و پرورش در اولویت باشد، شاهد بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نخواهیم بود. راهکار حل مشکلات در مدرسه نهفته است و اگر در مدرسه هزینه نکنیم، چند برابر آن را باید در جامعه هزینه کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان این که امسال سرانه مدارس به صورت مستقیم به حساب مدارس واریز خواهد شد، گفت: تبدیل مدرسه به کانون تربیت محله در برنامه هفتم توسعه آمده است، لذا ما این هدف را دنبال می‌کنیم و سال ۱۴۰۲، سال درخشانی برای ایجاد فضاهای ورزشی در مدرسه خواهد بود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که هر جا که مدرسه و مسجد به هم وصل شوند، شاهد برکات زیادی خواهیم بود، گفت: دنیای امروز، دنیای دین‌ستیزی است، اما امروز شاهد آن هستیم که کشورهایی که دین‌ستیز بودند، به دین برگشته‌اند، اما برخی می‌خواهند دین‌ستیزی را در ایران راه‌اندازی کنند.

عضو کابینه دولت مردمی سیزدهم افزود: هر جا تعامل مسجد و مدرسه برقرار شد، شاهد تربیت افرادی در تراز انقلاب اسلامی بودیم.  دریچه دینداری مانند درب یک ساختمان است که وسیله ای حیاتی است، لذا حجاب و عفاف در جامعه خیلی با اهمیت است و به همین دلیل دشمن روی آن متمرکز شده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: مشکلات آموزش و پرورش یک روزه به وجود نیامده است که یک روزه از بین برود، لذا همه ظرفیت‌ها باید در کنار هم قرار گیرند تا بر مشکلات فائق آییم. البته همه مشکلات آموزش و پرورش مالی نیست، در حوزه‌های دیگر نیز با چالش روبه‌رو هستیم.

 وی گفت: نامناسب بودن برخی از محتواهای درسی از چالش‌هایی است که نیازمند مدیریت و تجدید نظر در تدوین محتوا است. بسیاری از مشکلات به داخل آموزش و پرورش برمی‌گردد که باید خودمان آن را حل و فصل کنیم. پرداخت به موقع حق‌الزحمه‌ها از چالش‌هایی است که آن را در دستور کار قرار خواهیم داد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: امروز در آموزش و پرورش نیازمند معلمانی آینده‌نگر، توانا و مجهز به علم روز هستیم. متاسفانه در سال‌های قبل، پذیرش دانشجومعلم به شدت کاهش یافت که این موضوع مشکلات زیادی را در زمینه نیروی انسانی در آموزش و‌پرورش به وجود آورد.

عضو کابینه دولت مردمی سیزدهم اذعان کرد: در سال ۱۴۰۳ با کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان، دانشجو خواهیم گرفت و تلاش می‌کنیم نخبگان علمی را در آموزش و پرورش جذب کنیم، زیرا اگر نخبگان علمی، معلم شوند دانش آموزان را متحول می کنند.

وی افزود: مطالبات رفاهی معلمان را پیگیری می‌کنیم و به‌زودی تفاهم‌نامه ساخت مسکن فرهنگیان را امضا و نقص‌های تفاهم‌نامه‌های قبل را برطرف می‌کنیم. معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارتخانه مامور شده است از ظرفیت درونی آموزش و پرورش در مسیر رفاهیات فرهنگیان استفاده کند.

صحرایی در همین راستا تاکید کرد: هرگونه رفاهیاتی که سایر کارکنان دولت می‌گیرند، معلمان نیز باید دریافت کنند و این موضوع را رئیس‌جمهور هم پیگیر است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در تابستان پیش رو مدیران نقش محوری در اوقات فراغت داشته باشند و فعالیت تابستانی را جدی بگیرند و در همه فعالیت‌ها نماز سرلوحه همه کارها باشد، چراکه نماز تذکره همه کارهای خوب است.

وی افزود: در سال جاری تعداد ۱۱ هزار مشاور و مربی تربیتی جذب خواهیم کرد و امتحانات نهایی براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش برگزار می‌شود. در امتحانات نهایی تحولی در راه است و معلم مرجع خواهد شد، با شرایط جدید کنکور عده‌ای منافع خود را مورد تهدید می‌بینند، لذا تبلیغات سوء می‌کنند.

صحرایی در ادامه گفت: برخی سودجویان تربیت را فدای منافع شخصی می‌کنند. امروز ضریب تاثیرگذاری نمره در پذیرش کنکور ۴۰ درصد است، البته این درصد در سال‌های آتی افزایشی خواهد بود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان این که مشکلاتی داریم، اما مدیران کارآمدی داریم که با کمک آنها این مشکلات حل می‌شود، گفت: در رتبه‌بندی باید فرد رتبه استحقاقی خود را دریافت کند، بر رتبه‌بندی نظارت می‌شود و مشکلات را رفع خواهیم کرد، لذا کارگروهی به صورت دقیق رتبه‌بندی را بررسی خواهند کرد.

گفتنی است، در این جلسه تعدادی از مدیران مدارس شیراز در دیدار با سرپرست وزارت آموزش و پرورش، مطالبی را در خصوص ضرورت کاهش حجم محتوای درسی، عدم تدریس مدیران مدارس ابتدایی، رفع مشکلات رتبه‌بندی، رفع مشکلات مالی مدارس، شفافیت موضوع مشارکت‌ها در فرآیند ثبت‌نام، توسعه و نگهداری منابع انسانی، کمبود مربیان پرورشی و مشاوران، تجهیز مدارس و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و ایجاد هنرستان‌های ویژه دانش‌آموزان شاهد، پرداخت حق‌الزحمه طرح تثبیت یادگیری در تابستان گذشته، تفویض اختیار به مدارس، رفع کمبود نیروهای خدماتی و ... مطرح کردند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز