خبرگزاری کار ایران

در صحن شورای شهر تاکید شد:

لزوم توجه شهرداری‌های مناطق به خیریه‌ها و نیازمندان در پایان سال

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۵۰۲

عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری‌های مناطق در پایان سال نیم نگاهی به خیریه ها و نیازمندان داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعضای شورای شهر تهران در یکصد و سی و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران را مواردی را در قالب تذکر مطرح کردند.در ابتدا مهدی عباسی با اشاره به مجوز کمیسیون ماده هفت برای جابجایی درختان جهت اجرای پروژه ها، گفت: فصل مناسب جابجایی درختان به پایان رسیده و مناطق باید توجه داشته باشند چراکه از لحاظ اجتماعی آثار بدی برای شهرداری خواهد داشت و ما وظیفه حفاظت از درختان را داریم.

وی ادامه داد: شهرداری های مناطق در پایان سال نیم نگاهی به خیریه ها و نیازمندان داشته باشند، همچنین اگر قرار است تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر انجام شود، باید این اقدام سریعتر صورت بگیرد.

در ادامه نرجس سلیمانی رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: با توجه به نواقص قابل رفع در راستای مناسب سازی ایستگاه های مترو و قرار گرفتن در ایام منتهی به سال، درخواست می شود نواقص رفع شود.

وی با اشاره به وضعیت آسانسورها در ایستگاههای مترو گفت: وجود چاله آسانسور به هیچ عنوان به منزله وجود آسانسور فعال نیست؛ لذا ضرورت دارد شهرداری برنامه ای را برای رفع این موارد در نظر بگیرد و اقدامات لازم را انجام دهد.

سلیمانی درباره برقراری سیستم صوتی هوشمند در ایستگاه ها، خاطرنشان کرد: فعال شدن بلندگو در واگن ها یکی از این موارد است که باید انجام شود. ۲۶ ایستگاه فاقد آسانسور و چهار ایستگاه فاقد رمپ و ۱۲ ایستگاه نیز فاقد خطوط بساوایی است که باید پیگیری شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی با بیان اینکه جز ایستگاه هفده شهریور سایر ایستگاه ها به لحاظ تأمین تجهیزات وضعیت خوبی دارند، تأکید کرد: جامعه معلولین بیش از ۱۵ درصد جمعیت را به خود اختصاص می دهند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

وی ادامه داد: ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس، شهرک آزمایش و برج میلاد عملکرد خوبی در ایجاد محیطی نشاط آور برای شهروندان داشته اند که جای تقدیر دارد.

سپس زهرا شمس احسان رئیس کمیته اجتماعی شورا با تأکید بر اهمیت توسعه زیرساخت های هوایی در شهر تهران، گفت: اصلاح محل فرود بالگرد در ساختمان های بلندمرتبه یکی از مواردی است که شهرداری موظف است نسبت به اصلاح ساختمان ها بر این اساس اقدام کند.

وی تصریح کرد: شهرداری باید با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به اجرای صحیح جایگاه های جدید اقدام کند که متأسفانه در اکثریت ساختمان های بلند مرتبه به دلیل عدم استانداردهای لازم جهت بهره برداری، وضعیت امدادرسانی مناسبی را شاهد نیستیم.

شمس احسان خاطرنشان کرد: از شهرداری تهران انتظار می رود الزامات بیشتری برای اجرای مصوبات و توسعه زیرساخت های هوایی لحاظ کند و با سایر سازمان های مسئول در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد و گزارشات لازم را ارائه دهد.

وی ادامه داد: یک فوریت تعیین تکلیف مجموعه های ورزشی شهر تهران را یک ماه پیش در شورا تصویب کردیم و بر این اساس باید سوله های ورزشی تا پایان سال تعیین تکلیف شود.

در ادامه سید احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سوله های مدیریت بحران در برخی روزنامه های رسمی به حراج گذاشته شده است، اظهار کرد: با تغییر کاربری در سوله های مدیریت بحران، بوفه ایجاد شده و این بوفه به حراج گذاشته شده و این یعنی درک درستی از مصوبه شورای شهر وجود ندارد که بر اساس آن اعلام کردیم سوله از سازمان ورزش دریافت و به سازمان مدیریت بحران تحویل داده شود.

وی ادامه داد: یا دستورات شهردار تهران اجرایی نمی شود و یا اینکه مدیرعامل سازمان ورزش سوله را تحویل نمی دهد و یا مدیرعامل سازمان مدیریت بحران سوله را دریافت نمی کند؛ لذا باید با رئیس سازمان ورزش و مدیریت بحران برخورد و به هیات تخلفات اداری معرفی شوند؛ امیدواریم این آخرین تذکری باشد که در خصوص سوله ها ارائه می دهیم.

در ادامه مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص گفت: اگر سوله ای اجاره داده شود، یا درب را می بندیم یا یک کامیون خاکروبه جلوی آن خالی می کنیم چراکه سالهای سال این تذکر داده می شود و اجرایی نمی شود. خواهش من این است که به سازمان ورزش اخطار جدی و شدید داده شود تا سوله ها را در اختیار سازمان مدیریت بحران قرار دهد. زیرا همواره باید این سوله ها آماده باشند.

وی تصریح کرد: ما موافقیم که سوله‌ها در اختیار بانوان باشد اما اینکه سوله ها به مزایده و حراج گذاشته شود را نمی پذیریم و به طور جدی با این موضوع برخورد خواهیم کرد.

سپس میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورا در ادامه این جلسه با تأکید بر ایجاد نهضت پارکینگ سازی در شهر تهران، خاطرنشان کرد: کم کاری بسیار جدی از سوی سازمان حمل و نقل و ترافیک در این زمینه وجود دارد.

وی ادامه داد: امسال دو هزار و 250 میلیارد تومان از درآمد شهرداری تهران ناشی از عوارض کسری پارکینگ بوده و تمام درآمد باید برای ایجاد این پارکینگ ها هزینه می شد اما صرفا چهار پارکینگ جدیداً آغاز شده و هنوز به بهره برداری نرسیده و احداث سه پارکینگ نیز به صورت مشارکتی در دستور کار قرار گرفته که بدیهی است این عملکرد به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

مظفر با بیان اینکه شهرداری برای ایجاد نهضت پارکینگ سازی باید برنامه ترغیبی گسترده ای را با همکاری بخش خصوصی ارائه دهد، تصریح کرد: حداقل 750 پارکینگ مشارکتی باید اجرایی شود؛ لذا از شهرداری تهران می خواهیم گزارشی از این منابع اختصاصی ارائه دهد تا بدانیم در چه ردیف هایی هزینه شده است.

در ادامه جلسه و در ادامه تذکرات اعضای شورای شهر سوده نجفی رئیس کمیته سلامت شورا با تأکید بر تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شهرداری، خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف رانندگان خودروسرویس نیز ضروری است و باید اعلام شود که مشمول تبدیل وضعیت می شوند یا خیر؟

وی یادآور شد: از شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل و شهرداران مناطق درخواست دارم که در ایام منتهی به پایان سال برخورد چکشی با دست فروشان نداشته باشند، البته که شهرداری باید در این روزها کنترل ترافیک را مدنظر داشته باشد.

چمران هم در تذکری درباره تبدیل وضعیت ایثارگران گفت: نیروهای دانشگاه علمی کاربردی که 10 تا 12 سال بلاتکلیف هستند هم باید تعیین تکلیف شوند.

سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورا با بیان اینکه تبدیل وضعیت 20 نفر از نیروهای ایثارگر با تغییر مدیریت معطل مانده است، گفت: دو سوم نیروها خدمات اداری شهر هستند و چون قانون بوده، قابل اجراست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز