خبرگزاری کار ایران

انتقاد به بودجه ۱۴۰۰ شهرداری/با فروش دارایی‌های شهر نمی‌شود ادعای کسب درآمد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۷۸۱

عضو شورای شهر تهران گفت: نمی‌شود دارایی‌های شهر را بفروشیم و بگوییم در حال کسب درآمد هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت نظری پس از استماع سخنان شهردار تهران درباره بودجه ۱۴۰۰، گفت: فکر می‌کنم توضیحات آقای شهردار عمدتا درباره برنامه‌ها بود و اینکه اگر بودجه‌ای باشد چه اتفاقاتی در شهر خواهد افتاد. عملا آقای حناچی درباره چگونگی تحقق بودجه صحبت خاصی نکردند.

او ادامه داد: به ویژه در بخشی که درباره توجه به اقشار آسیب‌پذیر و کمتر برخوردار اشاره کردند. به نظرم دستورالعملی که شرکت ساماندهی برای دستفروشی تهیه کرده، اگر بخواهد اجرائی شود به نابودی دستفروشان می‌انجامد. ایشان فرمودند بنا داریم ورزش همگانی را توسعه دهیم، در حالی که سرفصل توسعه ورزش همگانی از بودجه سال ۱۴۰۰ حذف شده است و با بخش‌های دیگر تلفیق شده است. 

نظری افزود: به نظر من این حرف‌ها تکراری است و هر سال در موعد بودجه از این صحبت می‌شود که می‌خواهیم حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم. این حرف‌ها همیشه درباره بودجه گفته می‌شود اما درباره اینکه چطور محقق می‌شود صحبتی نشد. 

او ادامه داد: نمی‌شود که ملک بفروشیم و اصطلاحا لباس بفروشیم و غذا بخوریم. نمی‌شود دارایی‌های شهر را بفروشیم و بگوییم در حال کسب درآمد هستیم. 

هاشمی در واکنش به نظری گفت: می‌شود لباس فروخت و غذا خورد، نباید برای غذا عضومان را بفروشیم. 

نظری در واکنش به او گفت: شما چون لباس زیاد دارید، به مردم فکر نمی‌کنید، مردم آنقدری لباس ندارند که بفروشند و غذا بخورند. شهر نیز آنقدری دارایی ندارد که بتواند آنرا بفروشد و امورات خود را بگذراند. 

او افزود: متاسافانه در مورد فروش دارایی‌های شهر شفافیت وجود ندارد. متاسفانه با وجود اینکه شرایط تحقق درآمدی در سال جاری را نداشتیم، در حدود ۶۵ درصد درآمد محقق شده است و پیش بینی دوستان این است که تا پایان سال یکسری ملک می‌فروشند و هزینه‌های جاری شهر تامین خواهد شد. 

نظری گفت: این به هیچ وجه اتفاق مناسبی نیست. آقای حناچی گفتند اگر هزینه‌ای را برای کسر پارکینگ دریافت کردیم برای احداث پارکینگ هزینه کنیم. در سال ۹۹ چند پارکینگ از محل این درآمدها احداث شده است؟ 

عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری در این مواقع یا پاسخ نمی‌دهد و یا پاسخ روشنی نمی‌دهد. علت هم این است که درآمدهای کسب شده از این محل برای هزینه‌های جاری پرداخته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز