خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش

هیچ نسلی به اندازه نسل جدید آماده کارآفرینی نیست/ با هوشمندترین نسل بشر رو به رو هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۴۵۳

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: سند تحول بزرگترین اتفاق تحولی آموزش‌وپرورش بود. مدیران باید نگاهی ویژه به موضوع مدرسه صالح داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «حجت اله الماسی» مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی در نشست تخصصی مدیران مدارس نمونه دولتی دوره اول متوسطه سراسر کشور در مورد ویژگی‌های مدارس آینده بیان کرد: در پژوهشی جدیدی خواندم که در کشورهایی که در آزمون های بین المللی مانند پیزا رتبه بالا دارند، ویژگی‌های مدارس برتر ذکر شده است و این ویژگی‌ها را در کنار مدارس تراز سند تحول و مدرسه صالح که در مبانی نظری سند ذکر شده، قرار دادم و واقعا سند ما چیزی کم ندارد و به همه این ویژگی‌هایی که تحقیق ذکر کرده بود در سند مدنظر بوده است.

او در مورد مدارس صالح توضیح داد: ویژگی‌های مدارس صالح، ساده سازی، متناسب سازی تعامل، انعطاف پذیری، حاکمیت احساس عدالت و... است. وقتی این موارد را جزئی می بینیم با مدل خارجی شباهت دارد.

الماسی توضیح داد: تلفیق مفاهیم علمی و درسی و پیوند آن با زندگی روزمره از جمله این ویژگی‌هاست. مدرسه فقط یک چارچوب نیست و دیوارهای مدرسه به اندازه کل دنیاست و با وجود شرایط زندگی جدید و فضای مجازی، مدرسه محل گروها، نهادها، خانواده، انجمن ها و... است. تعامل دانش آموزان و مسئولان‌ و درک مشترک، دیجیتالی کردن، کار گروهی، آموزش فردی با تاکید بر مدل تشویقی، تمرکز بر اصل یادگیری و رشد حرفه ای و شخصیتی دانش آموزان از ویژگی‌های مدرسه نسل جدید است.

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش‌وپرورش تاکید کرد: ما باید بدانیم با هوشمندترین نسل بشر رو به رو هستیم. اگر دغدغه تولید و کارآفرینی در آینده داریم، ادعا می کنیم هیچ نسلی به اندازه نسل جدید آماده چنین کاری نیست. نسل ما کمترین دسترسی را به اطلاعات داشت و ما تازه وقتی وارد بازار کار شدیم تجربه شکست و موفقیت به دست آوردیم.

الماسی اضافه کرر: اگر قدرت انتخاب به بچه ها را بدهیم و زمینه سازی برای کارآفرینی کنیم نتایج خوبی خواهد داشت و راه رسیدن به این هدف ارتباط دادن مدرسه به بازار کار آینده و صنعت است و راه اندازی هنرستان های جوار صنعت با همین هدف آغاز شده است.

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: این کار شدنی و دست یافتنی است. این نسل می تواند گلیم خود را از آب بیرون بکشد. امروز فرزند ابتدایی من بدون هیچ آموزشی برنامه نویسی می کند من باید این نسل را درک کنیم. مدیران مدارس تجربه زیادی دارند و باید با هم هماهنگ شوند و زمینه رشد و تعلیم و تربیت را برای نسل جدید به وجود بیاورند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز