خبرگزاری کار ایران

برای جلوگیری از شیوع آبله میمون باید آمادگی لازم را داشته باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۰۶۷

رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت: برای جلوگیری از شیوع آن باید آمادگی لازم را داشته باشیم. باید در نظر داشته باشیم اگر ویروس کرونا و آبله میمون دست به دست هم بدهند سوش جدیدی را تشکیل می دهند که واکسن ها و داروهای فعلی تأثیری در جلوگیری از شیوع آن نخواهد داشت.

به گزارش ایلنا، ایرج خسرونیا، رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در سی و دومین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در مرکز همایش‌های رازی با اشاره به بیماری آبله میمون گفت: بیماری آبله میمون متأسفانه مردم فقیر را هدف گرفته است. کشورهای آفریقایی سالهاست که درگیر این بیماری هستند ولی اخیراً آمریکا، اروپا هم آلوده شده و باید منتظر باشیم به ایران هم بیاید. این ویروس شبیه آبله معمولی است با خطر کمتر  اولین بار در سال ۱۹۵۸در میمونهای آزمایشگاهی دیده شد و به همین دلیل نامش آبله میمون نهاده شد. در اصل بیشتر جوندگان حامل این ویروس هستند و علایم آن شبیه آنفلوانزا  با تورم غدد لنفاوی است.

رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت: تب، لرز،  درد عضلانی، خستگی از علایم بارز آبله میمون است؛ بثورات پوستی و خارش و ضایعات درد ناک در تمام بدن دیده می شود. دوره نهفتگی از پنج تا بیست و یک روز است. علل ناشناخته ای برای آن مطرح می کنند و شاید با سوش جدیدی روبرو هستیم.

وی تاکید کرد: این بیماری اکنون درمان خاصی ندارد ولی واکسیناسیون تا ۸۵ درصد از شیوع و وخامت آن جلوگیری می کند بنابراین برای جلوگیری از شیوع آن باید آمادگی لازم را داشته باشیم. باید در نظر داشته باشیم اگر ویروس کرونا و آبله میمون دست به دست هم بدهند سوش جدیدی را تشکیل می دهند که  واکسن ها و داروهای فعلی تأثیری در جلوگیری از شیوع آن نخواهد داشت.

او همچنین با اشاره به نسخه‌نویسی الکترونیک گفت: باید برای این کار مهم زیر ساختها آماده شود؛ اینترنت قوی، جلوگیری از قطع برق و آموزش بیماران انجام شود. متأسفانه شما از مرکز رادیولوژی یک رادیوگرافی از یک عضو بدن می‌خواهید ولی کد جای دیگری برای آنها می رود.همینطور برای سونوگرافی و سی تی اسکن  این مشکل بیماران و پزشک را به تنگ آورده است. به عنوان مثال برای ماه آینده می‌خواهید آزمایش بنویسید در گیر تاریخ آن می‌شوید. بیماری که معاینه او ده دقیقه طول می‌کشد نسخه نوشتنش بیشر می‌شود. بیمار داخلی علاوه بر شاید نسخه احتیاج به آزمایش، رادیوگرافی و... داشته باشد با این اینترنت چه باید کرد؟

رییس جامعه پزشکان متخصصین داخلی ایران افزود:  این طرح بهتر بود  ابتدا در چند شهر کوچک انجام می شد سپس در تمام ایران انجام می گرفت انشااله بزودی شاهد بر طرف شدن این نواقص باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز