خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

ایران توان ساخت واکسن برای هر ویروسی را دارد / میزان مرگ‌و‌میر بیماری آبله‌میمون بسیار کمتر از کرونا است / فعلا خبری از موج‌های جدید کرونا نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۷۶۷

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کرونا باعث شد ایران زیرساخت‌های واکسیناسیون را افزایش دهد به طوری‌که امروز ۶ مرکز تولید واکسن در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهرام عین‌اللهی نماینده دولت و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان نشست کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان اردبیل اظهار کرد: برای پیشرفت اقتصادی کشور اجرای طرح ملی مردمی‌سازی یارانه‌ها لازم بود و همه مصمم به اجرای آن هستند و در این زمینه اردبیل جزو استان‌های موفق کشور در زمینه تنظیم بازار بوده و خدمات زیادی برای تنظیم بازار استان انجام یافته است و نکات و مسائلی مطرح‌شده را به تهران منتقل و سعی می‌کنیم که آن‌ها را برطرف نماییم.

وی افزود: کشورمان آمادگی صادرات ۴ میلیون دُز واکسن کرونا دارد که در نخستین محموله ۱۰۰ هزار دُز برای کشور ونزوئلا ارسال شد؛ این‌که ما می‌توانیم صادرکننده واکسن باشیم در حالی‌که قبلا نیاز به واکسن داشتیم، افتخار بزرگی بوده و نشان‌دهنده قدرت جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر بهداشت ادامه داد: بیماری آبله میمون سال‌ها در کشورهای مختلف وجود داشته و مربوط به حیوانات بوده که به انسان هم منتقل شده است؛ این بیماری بیش‌تر عوارض پوستی دارد و میزان مرگ و میر آن مثل کرونا نبوده و خیلی کم است.

عین‌اللهی بیان کرد: در کشور ما هم تعدادی موارد مشکوک مشاهده شده بود که انستیتو پاستور هیچ‌کدام از نمونه‌های موارد مذکور را تایید نکرد و بنابراین هنوز ورود آبله میمون به ایران ثابت نشده است؛ با این حال کارشناسان وزارت بهداشت در مرزها شرایط را کنترل می‌کنند و اقدامات لازم را برای موارد مورد نیاز انجام خواهند داد.

ایران توان ساخت واکسن برای هر ویروسی را دارد

وی تصریح کرد: کرونا باعث شد ایران زیرساخت‌های واکسیناسیون را افزایش دهد به طوری‌که امروز ۶ مرکز تولید واکسن وجود دارد که این مراکز علاوه بر تولید واکسن کرونا، توانایی تولید واکسن هر ویروسی را دارند و این از توفیقات دانشمندان ایرانی است.

وزیر بهداشت گفت: ایران جزو کشورهای موفق در مهار بیماری کرونا است که یکی از دلایل این موفقیت، ورود رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور به این موضوع بود و ستاد کرونای ایران از ستادهای بی‌نظیر در دنیا است و علاوه بر وزارت بهداشت، همه سازمان‌ها و مسؤولان در حوزه کرونا با احساس مسئولیت تلاش کردند.

فعلا آثاری مبنی بر موج جدید کرونا مشاهده نمی‌شود

عین‌اللهی اظهار کرد: توجه مردم واکسیناسیون کرونا ضروری است چرا که واکسن باعث ارتقای ایمنی و مقاومت افراد می‌شود و با شیوع مجدد کرونا، بدن افراد می‌تواند در مقابل آن مقاومت کند، البته فعلا هیچ آثاری نه تنها در ایران بلکه در خیلی از کشورهای دیگر در خصوص موج جدید کرونا مشاهده نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز