خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی:

نبود شغل مناسب یکی از علل اصلی مهاجرت در آذربایجان شرقی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۱۵

حمایت از سرمایه گذاران از طریق اعطای تسهیلات کم بهره، معافیت‌های مالیاتی، جلوگیری از واردات بی‌رویه محصولاتی که مشابه آن در استان تولید می‌شود و از بین بردن مشاغل کاذب می‌تواند محیطی آرام و مناسب برای کارفرمایان تلقی شده تا نیروی کار بکار گرفته شده و با تامین معاش بهتر در بنگاه‌های اقتصادی استان و بدون دغدغه مشغول به فعالیت باشند.

ایلنا: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: جلوگیری از واردات بی‌رویه محصولات و تولید آن در استان باعثکاهش آمار مهاجرت می‌شود.
یونس فاتح نبود شغل مناسب برای افراد جامعه را یکی از علت‌های اصلی مهاجرت افراد از استان دانست و گفت: حمایت از سرمایه گذاران از طریق اعطای تسهیلات کم بهره، معافیت‌های مالیاتی، جلوگیری از واردات بی‌رویه محصولاتی که مشابه آن در استان تولید می‌شود و از بین بردن مشاغل کاذب می‌تواند محیطی آرام و مناسب برای کارفرمایان تلقی شده تا نیروی کار بکار گرفته شده و با تامین معاش بهتر در بنگاه‌های اقتصادی استان و بدون دغدغه مشغول به فعالیت باشند.
یونس فاتح با اشاره به اقدامات انجام یافته برای افزایش اشتغال در روستا‌ها گفت: یکی از مباحثجدی کارآفرینی ایجاد اشتغال مولد است و با سرمایه گذاری و ایجاد شرکت‌های تولیدی که از مزیت‌های منطقه نیز بهره برداری شود، ضمن ایجاد اشتغال مستقیم می‌تواند باعثبوجود آمدن اشتغال غیر مستقیم در منطقه گردیده و رشد اشتغال را پدید آورد و جوانان روستایی نیز ضمن بوجود آمدن فرصت اشتغال در کنار خانواده مششغول به فعالیت باشند.
وی از مسئولین امر خواستار شد تا با برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی علی الخصوص کارآفرینی می‌توان کارجویان را در مسیر خوداشتغالی و کارآفرینی قرار داد و سپس با آموزش‌های شناسائی بازار، فرصت‌های سرمایه گذاری و بازار سازی اصول مدیریت مسیر اشتغال را برای متقاضیان هموار کرد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی به راه‌های پیشگیری و جلوگیری از از مهاجرت افراد اشاره کرد و گفت: در اولین قدم ایجاد ارتباط صنعت با دانشگاه که در فارغ التحصیلان منطقه می‌تواند هماهنگی و تناسب رشته‌ای بوجود آورد و سپس آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که با فرصت‌های اشتغال و مورد نیاز کارفرمایان، کارآفرینان و سرمایه گذاران همسو بوده و با بوجود آمدن موقعیت‌های مناسب اشتغال می‌تواند مانع مهاجرت افراد به دیگر شهرهای کشور شود.
فاتح ادامه داد: مراکز رشد پارک علم و فن آوری در استان بهترین مکانی است که نخبگان و متخصصینی که علیرغم داشتن مهارت و تخصص، زمینه برای اشتغال آن‌ها فراهم نیست با در اختیار گذاشتن امکانات، تجهیزات و منابع مالی می‌توان ضمن بهره گیری از فرصت‌های کارآفرینی آن‌ها، از مهاجرتشان نیز جلوگیری کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز