خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی تاکید کرد:

با تاسیس و احیای تعاونی‌ها، نبض اقتصاد و اشتغال به تپیدن می‌افتد

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۴۷۵

با راه اندازی تعاونی‌های دانش بنیان و با احیای تعاونی‌های راکد و نیمه فعال، دوباره نبض اقتصاد اشتغال به تپیدن می‌افتد.

با راه اندازی تعاونی‌های دانش بنیان و با احیای تعاونی‌های راکد و نیمه فعال، دوباره نبض اقتصاد اشتغال به تپیدن می افتد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، مهندس نقی زاده، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با اذعان این موضوع بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی درسطح جامعه زیاده شده، تصریح کرد: با تاسیس تعاونی های دانش بنیان می شود فارغ التحصیلان را مشغول بکار کرد. متاسفانه دانشگاه‌های کشور مادر نسل اول مانده اند و کارآفرین نیستند و امروز عمده دانشگاه‌های مابدون نیازسنجی از بازار کار اقدام به جذب دانشجو و فارغ التحصیلان باسواد به جامعه تحویل می دهند.

وی افزود: اما دانشگاهای پیشرفته دنیا نسل سوم و چهارم خودرا تجربه می کند.

نقی زاده ازتاسیس و راه اندازی کانون کارآفرینان و دفاتر خدمات مشاوره ای کارآفرینی که درسطح استان سالیان سال معطل مانده بود، خبر داد و گفت: با راه اندازی این دفاتر در سطح استان، خدمات خوبی برای کارفرآینان و بیکاران استان خواهند داد.

وی تصریح کرد: در راستای همین امر، کانون کاریابی‌های غیردولتی نیز در استان تاسیس شده و با راه اندازی شبکه جامع اطلاعات وسیستم ردگیری بیکاران ثبت نامی و معرفی شده به بنگاه‌های اقتصادی مرحله به مرحله رصد خواهد شد.

این مقام مسئول در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی دربخش دیگری ازسخنان خود به تفاهمنامه فی مابین مدیرکل شهر و روستای استانداری آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: در این تفاهم نامه تصریح شده تعاونی‌های دهیاری را تا پایان سال۹۴ به‌منظور ایجاد اشتغال در روستاها ایجاد و نبض اقتصاد و اشتغال روستاها رونق پیدا کند تا مانع مهاجرت روستاییان به شهرها شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز