خبرگزاری کار ایران

به همت اداره کار و رفاه اجتماعی استان البرز:

اجرای طرح پژوهشی امکان سنجی ساماندهی بازنشستگان متخصص استان البرز

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۸۵۳

با توجه به خیل عظیم بازنشستگان تامین اجتماعی در استان و وجود نخبگان پیشکسوت بازنشسته در میان آنان این طرح برای اولین بار در کشور اجرا می شود.

جلسه هم اندیشی طرح پژوهشی امکان سنجی ساماندهی بازنشستگان فرهیخته تامین اجتماعی استان البرز با حضور مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی و تعدادی از بازنشستگان وپیشکسوتان خبره و رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان البرز در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار گردید.

به گزارش ایلنا در کرج، علی ایمانی با اشاره به اجرای طرح پژوهشی امکان سنجی ساماندهی بازنشستگان متخصص در استان گفت: با توجه به خیل عظیم بازنشستگان تامین اجتماعی در استان و وجود نخبگان پیشکسوت بازنشسته در میان آنان و نیز به منظور گسترش فرهنگ پژوهش و ایجاد پویایی علمی جامعه بازنشستگان منخصص و استفاده از تجارب آنان در رشته‌های مختلف؛ این طرح با حمایت موسسه کار و تامین اجتماعی و به همت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کانون بازنشستگان استان البرز برای اولین بار در کشور اجرایی می‌گردد.

ایمانی با اعلام این مطلب که طرح مورد اشاره برگرفته از طرح(S. E. S) senior experten servicesدر کشور آلمان می‌باشد اظهار داشت: این طرح نخستین بار در کشور آلمان پیاده سازی گردید که موفقیتهایی را نیز در سایر کشور‌ها در جهت بکار گیری از تخصص و تجارب بازنشستگان کسب کرده است. به همین منظور نیز با همت موسسه کار و تامین اجتماعی و اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی و بازنشستگان متخصص استان برای اولین بار این طرح در کشور و در استان البرز پایه گذاری و در حال تحقیق و اجرا می‌باشد.

وی اهداف این طرح را استفاده از تخصص بازنشستگان، ایجاددرآمد تکمیلی و تقویت روحیه و کارایی بازنشستگان اعلام نمود و گفت: این طرح در فاز مطالعاتی خود، انجام مطالعه و بررسی نیاز سازمان‌ها به خدمات مشاوره‌ای تخصصی بازنشستگان، بررسی وضعیت فرهنگی اقتصادی بازنشستگان و جمع آوری و ایجاد بانک اطلاعاتی از مشخصات و تخصصهای بازنشستگان استان را در دست تدوین دارد.

مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی مزایای اجرای طرح مذکور را استفاده از توان تخصصی افراد، صرفه جویی در هزینه‌های مشاوره‌ای، کاهش آسیبهای اجتماعی، کاهش هزینه‌های درمانی بازنشستگان و ایجاد رضایتمندی و احساس آرامش در بازنشستگان اعلام نمود.

این مسئول تصریح کرد: با اجرای این طرح در استان می‌توانیم با تعیین ویژگیهای روان‌شناسی بازنشستگان جهت راه اندازی کسب وکار، برگزاری دوره‌های اموزش کارآفرینی، طراحی و اجرای فرایندهای لازم جهت همکاری بازنشستگان در مشاغل تخصصی، تهیه آئیین نامه نحوه تشکیل و تعیین مدیریت کانون مدیران و متخصصین بازنشسته در جهت رشد و پویایی تخصصی بازنشستگان و توسعه استان به اهداف این طرح دست پیدا کنیم.

شایان ذکر است در پایان این نشست، اعضای تیم راهبردی گروه تحقیق طرح مذکور مطالبی را عنوان نموده و پرسشنامه‌هایی بین ۳۰نفر از بازنشستگان فرهیخته که بصورت تصادفی تعیین شده بودند توزیع و توسط آنان تکمیل گردید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز