خبرگزاری کار ایران

فاز اول نمایشگاه بین المللی اصفهان بهره برداری شد/ 20 هزار مترمربع به فضای نمایشگاه ایران اضافه شد

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۳۱۱

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: با افتتاح نمایشگاه بین المللی اصفهان، بیش از 20 هزار متر مربع در فاز اول به صنعت نمایشگاهی کشور اضافه می شود، چراکه هر یک مترمربع برگزاری نمایشگاه، چهار شغل و 150 رسته شغلی را در ارتباط با صنعت نمایشگاهی فعال می کند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، با حضور مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین‌المللی ایران، استاندار اصفهان، شهردار و جمعی دیگر از مدیران شهری اصفهان، نمایشگاه بین المللی اصفهان در فاز نخست بهره برداری شد.

شهردار اصفهان در این باره گفت: در اطراف نمایشگاه اصفهان، نقاط مهمی همچون کنارگذر شرق، رینگ چهارم، سالن اجلاس سران و فرودگاه بین المللی اصفهان قرار دارد و در این نقطه همه تجار، تولیدکنندگان، بازرگانان و همه علاقمندان به پیشرفت کشور هنر خود را به نمایش می گذارند و تولیدات خود را عرضه می کنند.

قدرت الله نوروزی افزود: اتفاقی که افتاده بیانگر فعال شدن اقتصاد شهر، اشتغال و رونق کسب و کار است.

در این مراسم، بهمن حسین زاده، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین‌المللی هم  اظهار کرد: با تلاش های شرکت نمایشگاه های بین المللی و مدیران اصفهان، به خصوص در یک سال اخیر پروژه به مرحله بهره برداری رسید و به مردم اصفهان و فعالان صنعتی تقدیم شد که امیدواریم با این اقدام، شاهد اتفاقات موثر و پرخیر و برکت برای کشور و اصفهان که قطب صنعتی کشور است، باشیم.

او افزود: با افتتاح نمایشگاه بین المللی اصفهان، بیش از 20 هزار متر مربع در فاز اول به صنعت نمایشگاهی کشور اضافه می شود که این کار این ارزش افزوده زیادی دارد، چراکه هر یک مترمربع برگزاری نمایشگاه، چهار شغل و 150 رسته شغلی را در ارتباط با صنعت نمایشگاهی فعال می کند.

حسین زاده با اشاره به تدوین چهار پروتکل برای صنعت نمایشگاهی کشور که به صورت علمی تدوین شده و به تایید وزارت بهداشت نیز رسیده است، تصریح کرد: از 24 خرداد مجوز برگزاری نمایشگاه ها با حضور افراد متخصص به صورت محدود گرفته شد و نمایشگاه ها همزمان به صورت مجازی هم پخش می شود.

او ادامه داد: استانداردهای جهانی به خصوص در تجهیزات برق و مکانیک، در ساخت نمایشگاه بین المللی اصفهان رعایت شده است.

در ادامه مراسم افتتاح نمایشگاه اصفهان،  استاندار اصفهان اظهار کرد: نمایشگاه اصفهان در جهت انتظار مردم و رشد اقتصادی و بهینه سازی معیشت بهره برداری شده است.

عباس رضایی صریح کرد: همه سفرای خارجی، جای وجود مجموعه ای مانند نمایشگاه بزرگ اصفهان را در این شهر خالی می دیدند که با هماهنگی خوبی که در ابعاد مختلف در اصفهان وجود دارد، دست یاری به سوی همه اصفهانی هایی که در این شهر و خارج از شهر هستند دراز می کنم که از این مجموعه استفاده بیشتری کنند.

او افزود: باید از ظرفیت های بسیار بزرگ اصفهان که 10 هزار واحد صنعتی دارد و برخی از آنها در ردیف کشورهای بزرگ دنیاست، استفاده کنیم. استفاده از این پتانسیل ها در گرو ایجاد ساختارهای بزرگی مثل نمایشگاه اصفهان و نحوه بهره برداری از آن است.

نمایشگاه اصفهان دریچه ای برای فعالیت های اقتصادی

همچنین،  مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان در این مراسم با اشاره به اینکه فرصت امروز بزنگاهی برای سرنوشت نمایشگاهی کشور و برگ زرینی بر افتخارات اصفهان است، اظهار کرد: اصفهان یک شهر معمولی نیست بلکه خلاقیتی که در این شهر وجود دارد آن را در پهنه گیتی نامور کرده است.

علی یارمحمدیان با اشاره به اینکه ایران تحت شدیدترین تحریم های اقتصادی، رکود تورمی و بیماری کرونا بود گفت: امروز بعد از سه سال تلاش بی وقفه، نمایشگاه بین المللی اصفهان را که از استانداردترین نمایشگاه های ایران است به مردم تقدیم می کنیم و امیدوارم با رفع موانع کسب و کار این نمایشگاه دریچه ای برای فعالیت های تجاری و اقتصادی باشد.

در ادامه این مراسم، مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان با اشاره به اینکه با بهره برداری از نمایشگاه اصفهان، اتفاق مهمی در چرخه اقتصادی در حال رونمایی است، اظهار کرد: اگر قصد داریم، اقتصاد دانامحور و درون زا محقق شود باید ابزار و ملزومات آن را مهیا کنیم و شهرهای نمایشگاهی یکی از نشانه های چرخه اقتصاد هستند که در این فرآیند نقش آفرین خواهند بود

نمایشگاه بین المللی اصفهان که شهرداری اصفهان یکی از سهامداران عمده آن به شمار می رود، با حضور مدیران شهری، استانی و ملی در محل نمایشگاه جدید اصفهان افتتاح شد اما به علت محدودیت های کرونایی این مراسم به صورت آنلاین و از طریق فضای مجازی برای شهروندان پخش شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز