خبرگزاری کار ایران

عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری تهران/ پیمانکاران متخلف در لیست سیاه قرار گیرند

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۱۸۵

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران نسبت به عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری تهران تذکر داد و گفت:‌ حتما با کارفرمایان پیمانکاری که اینگونه عمل می‌کنند برخورد شود و در لیست سیاه قرار گیرند. در این زمینه هیچ توجیهی قابل پذیرش نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ افشین حبیب زاده در جریان دویست و چهل و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفت: امروز ششم آبان ماه است و هنوز تعداد قابل توجهی از کارگران پیمانکاری‌ها حقوق خود را دریافت نکرده‌اند. این کارگران عمدتا حداقلی بگیر هستند و حقوق آنها در رده دو میلیون تومان است. 

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران ادامه داد: همه شمایی که اینجا هستید قضاوت کنید، آیا حقوق دو میلیون تومانی که به موقع هم پرداخت نمی‌شود ظلم نیست؟ چه کسی باید این ظلم را پیگیری کند؟ اینها کارگرانی هستند که تحت امر شهرداری فعالیت می‌کنند. صاحب خانواده هستند،‌ اجاره خانه پرداخت می‌کنند. این مبلغ چه عددی است که پرداخت نمی‌شود؟ یک خرید سوپرمارکتی اکنون یک میلیون تومان خرج می‌شود،‌ اجاره خانه و مخارج زندگی و همه اینها را در نظر بگیرید، آنوقت حقوق آنها باید با تاخیر و اینگونه پرداخت شود؟

حبیب‌زاده گفت: حتما با کارفرمایان پیمانکاری که اینگونه عمل می‌کنند برخورد شود و در لیست سیاه قرار گیرند. در این زمینه هیچ توجیهی قابل پذیرش نیست. 

او در ادامه گفت: بعلاوه پیامی از همکاران در شرکت شهربان و حریم‌بان نیز دریافت کردم و آنها به شدت در تنگنا هستند. این افراد از زمانی که از هادیان شهر خارج و تحت امر پیمانکاری‌ها قرار گرفتند، هیچ حقوقی در ارتباط با آنها  نه در حوزه دستمزد، نه در حوزه بیمه،‌ بهداشت و مواردی  که در ایام کرونایی باید رعایت بشود درباره آنها رعایت نمی‌شود و اساسا رها شده‌اند. 

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران گفت: آنقدر پیام دریافت کردم از پرسنل حریمبان و شهربان که اگر بخواهم نشان دهم در حد یک کتاب است. چه کسی باید به موضوع آنها توجه و رسیدگی کند؟ اگر حواس ما به آنها نباشد نباید انتظار دریافت خدمات خوب از آنها را داشت. از روز اول از پیمانکارانی که با شهرداری کار می‌کنند خواهش داشتیم که حقوق پیمانکاران را سر موعد پرداخت کنند. اگر اینطور نباشد و حقوق آنها به موقع پرداخت نشود به شخصه از آنها شکایت می‌کنم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز