خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب آذربایجان شرقی:

حقوق محجورین بایدحفظ شود/ ریشه بسیاری از این مشکلات در اولویت ندادن به مسایل فرهنگی و اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۴۵۴

دادستان عمومی و انقلاب آذربایجان شرقی در دیدار رئیس و مسئولان اداره بهزیستی شهرستان تبریز با وی بر صیانت از حقوق محجورین تاکید کرد و از آنان خواست موارد حجر را برای حمایت های قانونی و تعیین قیم یا ضم امین به دادستانی اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،بابک محبوب علیلو گفت : دادستانی و دستگاه قضایی استان از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نهاد بهزیستی به ویژه اقدامات پیشگیرانه آن حمایت می کند.

وی مسئولیت بهزیستی و نهادهای حمایتی در قبال کودکان بی سرپرست ،  بدسرپرست و نیز افراد محجور را یاد آور شد و تصریح کرد :‌ تحت هیج شرایطی نبایدحقوق این افراد مورد تعرض و تجاوز قرار گیرد.

علیلو با اشاره به برخی رفتارهای خشونت آمیز و ناهنجارهای موجود درجامعه گفت : ریشه بسیاری از این مشکلات در اولویت ندادن به مسایل فرهنگی و اجتماعی است که شایسته است این مهم مورد توجه سازمان ها و نهادهای مسئول به ویژه نهاد تعلیم و تربیت و بهزیستی قرار بگیرد و رویکردها مبتنی بر تقویت برنامه های آموزشی و تربیتی استوار گردد.

دادستان عمومی و انقلاب آذربایجان شرقی تصریح کرد : ارتقای اخلاق فردی و اجتماعی و بالا بردن آستانه تحمل مردم می تواند در کاهش و کنترل بسیاری از آسیب ها و ناهنجاری اجتماعی موثر باشد.

او اشاره کرد : در فضایی که آستانه تحمل اجتماعی پایین است بعضا مشاهده می شود بر سر یک تصادف جزیی در سطح شهر کلی مشکل و گرفتاری به وجود می آید.

وی افزود :‌ همه رویکردها و جهت گیری ها در جامعه باید به این سمت سوق داده شود که انگیزه وقوع بزه و جرم در جامعه از بین برود و دراین ارتباط مسوولیت نهادهای اجتماعی و فرهنگی مانند آموزش پرورش و بهزیستی بسیار مهم و سنگین است .

دادستان عمومی و انقلاب آذربایجان شرقی ادامه داد : در این ارتباط به طور مشخص می توان به گروه دانش آموزان مدارس اشاره کرد که باید در اولویت و کانون توجه برنامه های آموزشی و تربیتی و فرهنگی قرار گیرند.

علیلو با اشاره به دریافت برخی گزارش ها از وضعیت مهد کودکستان های تحت پوشش بهزیستی خواستار اهتمام و نظارت بیشتر بر برنامه های فرهنگی و اجتماعی آن ها شد.

دادستان عمومی و انقلاب آذربایجان شرقی با یاد آوری مسئولیت های نهاد بهزیستی در باره کمپ های ترک اعتیاد استفاده بهینه از ظرفیت های مرکز ماده 16 را مورد تاکید قرار داد و خواستار ارتقا و بهبود سطح مدیریت این مرکز شد.

وی افزود : در راستای استفاده مناسب از ظرفیت مرکز یاد شده لازم است برنامه های تربیتی ، اصلاحی و آموزشی در اولویت کاری قرار گیرد و زمینه اشتغال و بازتوانی معتادان فراهم گردد.

دادستان عمومی و انقلاب آذربایجان شرقی در توضیح آسیب های اجتماعی بیان کرد: استان آذربایجان شرقی در سه جرم توهین ، ایراد ضرب وجرح عمدی و تهدید از نظر فراوانی در رتبه های نخست قرار دارد که ریشه همه آن ها به رفتارهای خشن بر می گردد و خمیرمایه بسیاری از جرائم  فجیع از جمله قتل است .

در این دیدار رئیس اداره بهزیستی شهرسان تبریز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این اداره از حمایت و دیدگاه های اجتماع محور دادستان عمومی و انقلاب آذربایجان شرقی قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز