خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان:

بودجه شهرداری‌های استان سمنان در سال جاری ۹۷۴ میلیارد تومان اعلام شد/شاخص وسعت در توزیع اعتبارات ملی به شهرداری‌ها لحاظ شود

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۱۵۸

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: شاخص وسعت در توزیع اعتبارهای ملی به شهرداری‌ها از سوی معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور لحاظ شود.

به گزارش ایلنا، منوچهر فخری روز چهارشنبه در همایش شهرداران استان سمنان باحضور ویدئو کنفرانسی دکتر جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: شاخص توزیع اعتبارها تنها براساس رویکرد جمعیتی لحاظ نشود و برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر نیاز است ، در تصویب و تخصیص اعتبارها، شاخص جمعیت هم لحاظ گردد.

وی خاطر نشان کرد: بانک اطلاعاتی از شهرداری‌های سراسر کشور تدوین شود تا ، اطلاعات جامعی از اقدام‌هایی که مدیران شهری در حال انجام دادن هستند در تمامی شهرهای کشور داشته باشیم و این بانک اطلاعاتی در انتخاب شهرداران اصلح‌تر کمک شایانی می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: برنامه محور بودن شهرداران ، یک رویکرد مثبت و اصولی برای خدمات‌رسانی مطلوب تر به شهروندان است و فقدان برنامه مدون از سوی شهرداری‌ها چالش اساسی در انجام‌‌ امور به شمار می رود.

فخری اضافه کرد: برنامه محور بودن شهرداری‌ها، از سلیقه محور شدن شهرداران جلوگیری می‌کند، و با همکاری معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، برای تدوین این برنامه‌ها اقدام شود.

وی گفت: در بحث برنامه‌محور شدن شهرداری‌ها ، اقدام های خوبی از سوی شهرداری.های سمنان ، شاهرود، دامغان و... در حال انجام است.

منوچهر فخری افزود: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری های جدید در دستور کار شهرداری های استان سمنان است و اقدام های خوبی از سوی شهرداری دامغان با راه‌اندازی واحد تجاری مشارکتی در سال ۹۸ انجام‌ شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اضافه کرد: طرح‌های مشارکتی در قالب طرح‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری از سوی تمامی شهرداران استان به ویژه سمنان ، شاهرود، گرمسار ، آرادان ، شهمیرزاد، و... پیگیری و حال انجام است.

وی گفت: همچنین دهیاران استان برای اجرای طرح‌های عمرانی و جذب سرمایه گذار پای کار آمدند که این رویه مثبت ادامه می یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: شهرداری‌های استان سمنان در ماه‌های گذشته برای مقابله با کرونا ویروس با گندزدایی معابر شهری ، اجرای طرح های ضدعفونی و... خوش درخشیدند و آحاد مردم قدردان زحمات و تلاش های کارکنان شهرداری ها به ویژه پاکبانان عزیز و محترم هستند.

وی خاطر نشان کرد: به طور حتم اقدام‌ها و جانفشانی‌های پاکبانان و نیروهای خدماتی شهرداری های استان سمنان برای مقابله با کرونا ویروس از اذهان پاک نخواهد شد و این اقدام‌های ارزشمند در تاریخ ثبت می شود.

فخری اضافه کرد: شهرداری های استان ، در ماه‌های گذشته زحمات زیادی متحمل شدند و هیچکدام از شهرداران عزیز استان در سه ماه گذشته به مرخصی نرفتند، که پای کار بودن این عزیزان بسیار ارزشمند و قابل قدردانی است.

وی ادامه داد: برای مقابله با کرونا ویروس و گندزدایی معابر روستایی و شهری، شهرداری‌های استان در کنار بسیج ، ارتش، سپاه ، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل منابع طبیعی استان و... خوش درخشیدند و تمامی دستگاه های اجرایی با صلابت و تمام‌ توان پای کار هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تصریح کرد: با تلاش های انجام شده ، اکنون در گندزدایی معابر شهری و دیگر اقدام های مربوط ، در استان سمنان رویه باثباتی در جریان است.

فخری ادامه داد: بودجه شهرداری های استان سمنان در سال جاری ، ۹۷۴ میلیارد تومان اعلام شد که این رقم در سال گذشته ۸۶۹ میلیارد تومان بود.

وی گفت: در استان سمنان ۲۰ شهرداری فعال است و ۸۰ درصد‌ جمعیت استان در مناطق شهری زندگی می کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تصریح کرد: سرانه مردم استان سمنان در مناطق شهری از بودجه شهرداری ها در سال گذشته، ۱۵ میلیون ریال است و روزانه ۴۳۰ زباله در استان تولید می شود که سرانه این زباله تولیدی به ازای یک نفر کمتر از یک کیلوگرم است.

فخری گفت: در بحث پرداختی‌ها به کارکنان شهرداری ها مشکلی نداشتیم و این رویه مثبت به یاری خداوند ادامه می‌یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: شهرداری‌ها، تاروپود مدیریت شهری هستند و میزان اثرگذاری هر نهادی به نقش‌ و اقدام‌های که مثبتی انجام می دهند، است.

وی اضافه کرد: شهرداری ها می توانند مرکز و نقش اصلی در اجرای طرح های مختلف اقتصادی ، عمرانی ، فرهنگی ، اجتماعی ایفا کنند و شاه بیت عمران و آبادانی در شهرداری ها ، شهرداری ها هستند.

فخری گفت: در سال گذشته ، یک منطقه به شهرداری سمنان اضافه شد که لازم است برای خدمات رسانی مطلوب تر ، در شهر شاهرود هم شهرداری منطقه ای علاوه بر شهرداری مرکزی ایفای نقش کند.

وی ادامه داد: طرح‌های عمرانی اثربخشی و بسیار ارزشمندی در استان سمنان در حال انجام است که ساخت ندامتگاه ۳۰۰ نفره سمنان ، ندامتگاه دامغان، تعریض جاده شاهرود-آزادشهر، تعریض جاده سمنان-فیروزکوه، ساخت بخش سوانح سوختگی و سرطان بیمارستان کوثر، بخش ساختمان مهندسی دانشگاه سمنان ، پیگیری روند اجرای سدفینسک، ساخت جاده حرم تا حرم قطعه گرمسار -سمنان و صدهای طرح دیگر، از جمله این طرح‌های عمرانی هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز