خبرگزاری کار ایران

اعلام نتایج انتخابات در آذربایجان‌شرقی؛

نتایج حوزه انتخابی تبریز، آذرشهر و اسکو منتظر تایید شورای نگهبان/ نتایج انتخابات 12حوزه انتخابی آذربایجان شرقی مشخص شد

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۳۰۷

همزمان با اتمام زمان رای گیری کار شمارش آرای انتخاباتی در حوزه‌های آذربایجان‌شرقی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بعد از حضور پرشور مردم ایران و خلق حماسه ملی در 2 اسفند و با اتمام رای‌گیری در تمام حوزه‌های انتخابیه کشور، شمارش آرا بلافاصله شروع شد. کار شمارش آرا انتخاباتی در 13 حوزه انتخابیه  استان آذربایجان‌شرقی نیز شروع شد. رئیس ستاد انتخابات استان از پایان شمارش در 12 حوزه انتخابیه استان خبر داد.

راستگو با بیان این مطلب اظهار داشت: بر اساس ماده 24 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، فرمانداران و بخشداران حوزه‌های انتخابیه موظفند پس از اتمام شمارش آرا، نتایج را با هیأت‌های نظارت تطبیق داده و سپس در سامانه جامع انتخابات ثبت کنند.

وی اضافه کرد: تنها در حوزه انتخابیه کلیبر، خداآفرین و هوراند، نتایج رسمی شمارش آرا در سامانه جامع انتخابات ثبت شده است که براساس آن، از مجموع ۵۷۵۸۵ رأی مأخوذه، آقای حسین حاتمی با 17625 رأی به عنوان منتخب مردم این حوزه معرفی شد.

همچنین براساس نتیجه شمارش آرا در حوزه انتخابیه شبستر، از مجموع 51 هزار و 87 رأی مأخوذه، آقای جعفر راستی با 12 هزار و 596 رأی به عنوان منتخب این حوزه به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

علیار راستگو با اشاره به اینکه حوزه میانه ، صاحب دو کرسی در مجلس شورای اسلامی است، افزود: بر اساس نتیجه شمارش آرا، آقای مهدی اسماعیلی با کسب 16 هزار و 866 رأی از مجموع 68 هزار و 814 رأی مأخوذه، به عنوان یکی از نمایندگان این حوزه انتخاب شد.

وی افزود: به دلیل به حد نصاب نرسیدن آرای سایر نامزدها، تکلیف کرسی دوم این حوزه، در دور دوم مشخص می‌شود که بر این اساس آقایان علی شامی با 11 هزار و 703 رأی و بهنام صفایی با 11 هزار و 34 رأی در دوم به رقابت می‌پردازند

بر اساس نتیجه شمارش آرا در حوزه انتخابیه سراب، از مجموع 62 هزار و 905 رأی مأخوذه، آقای یوسف داودی با 20 هزار و 208 رأی به عنوان نماینده این حوزه در مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

رئیس ستاد انتخاباتی استان با اشاره به اینکه شمارش آرا در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر نیز رو به اتمام است، افزود: به محض ثبت نتایج هر یک حوزه‌های انتخابیه در سامانه جامع انتخابات، نتایج آن به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

اخبار غیررسمی از نتایج انتخابات در حوزه تبریز، آذرشهر و اسکو نشان می‌دهدمسعود پزشکیان، احمد علیرضا بیگی، محمدرضا میرتاج الدینی، روح الله متفکر آزاد،  محمد حسین فرهنگی در دور اول انتخابات به مجلس راه یافتند و رقابت برای کسب کرسی ششم بین علیرضا  منادی و محمد اسماعیل سعیدی در حال انجام است.

بهروز مهدوی فرماندار تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه شمارش آرا در تبریز به اتمام رسیده است، گفت: منتظر تأییدیه شورای نگهبان هستیم.

فرماندار تبریز با اشاره به ارسال الکترونیکی و کاغذی صورت‌جلسه صندوق‌ها به فرمانداری گفت: شمارش 15 صندوق بزرگ باقی‌مانده هم به اتمام رسیده و صورت‌جلسه‌ها به فرمانداری جهت جمع‌بندی رسیده است.

مهدوی خاطرنشان کرد: نتایج تا این لحظه برای فرمانداری مشخص است ولی باید نتایج ما با نتایج شورای نگهبان مطابقت داشته باشد تا اعلام کنیم.

وی از اعلام نتایج تبریز اجتناب کرد و افزود: تا زمانی که شورای نگهبان اعداد و نتایج صندوق‌ها را اعلام نکند، انتخابات تبریز اعلام نمی‌شود و پس از تأییدیه شورای نگهبان آگهی خواهیم کرد.

مهدوی در مورد زمان تقریبی اعلام نتایج در تبریز، گفت: زمان دقیقی قابل بیان نیست ولی حدود دو ساعت آینده در صورتی که شورای نگهبان تأیید کرده باشد، می‌تواند اعلام شود.

همچنین برخی منابع غیر رسمی از پیشتازی افراد زیر در حوزه‌های مختلف حکایت دارد،

کاندیداهای زیر اکثریت آراء شهرستان‌های مربوطه را به خود اختصاص داده‌اند

بستان آباد: غلامرضا نوری
سراب :یوسف داودی
هشترود و چاراویماق:حمزه امینی
کلیبر:حسین حاتمی
ورزقان:اللهوردی دهقانی
اهر و هریس:احمد محمدزاده
مراغه و عجب شیر:علی علیزاده
بناب :شیخ رضا بنابی
مرند و جلفا:معصومه پاشایی
شبستر:جعفر راستی
ملکان:سید علی موسوی
میانه:مهدی اسماعیلی(بهنام صفایی وعلی شامی به دوره دوم )

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز