خبرگزاری کار ایران

سید رحمت اکرمی:

با حضور هزار تصمیم‌گیر نمی‌توان دارایی‌های دولت را مولد کرد/هدف مولد‌سازی تبدیل ثروت منجمد به ثروت زاینده است

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۷۳۴

خزانه‌دار کل کشور گفت: با حضور هزار نفر تصمیم‌گیر نمی‌توان دارایی‌های دولت را مولد کرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا،‌ سید رحمت اکرمی در سومین نشست هم‌اندیشی با صاحب‌نظران جوان اقتصادی درباره مولدسازی دارایی‌های دولت با بیان اینکه در زمینه مدیریت دارایی‌های دولت باید با انجام کارهای اساسی و جامع الگوی درست پیدا کنیم، گفت: به‌طور قطع باید در خصوصی‌سازی‌ها از تجارب خوب و بد گذشته استفاده کنیم.

خزانه‌دار کل کشور ادامه داد: انتقاداتی مبنی بر اینکه وقتی در حال حاضر عملکرد دولت در این حوزه نزدیک به صفر است چطور درآمد 50 هزار میلیارد تومانی از این محل برای سال آینده در نظر گرفتید وارد است اما باید بگوییم اگر همین روند ادامه پیدا کند سال آینده هم درآمد ما از مولد‌سازی دارایی‌های دولتی صفر خواهد بود.

وی تاکید کرد: وقتی هزاران نفر در بخش مدیریت دارایی‌ها تصمیم می‌گیرند به‌طور قطع هیچ‌وقت هیچ اتفاقی نمی‌افتد و تا زمانی که تمام اختیارات در این باره به یک مدیر و یک نهاد داده نشود این روند ادامه می‌یابد.

اکرمی با بیان اینکه ما از دارایی های دولت به درستی استفاده نمی کنیم گرفت:‌برای مولد سازی دارایی های دولت ابتدا باید دارایی را احیا کنیم که این کار قاعدتا با سامانه خزانه داری انجام می شود و پس از این تثبیت قیمت دارایی ها مشخص خواهد شد .

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به بسته‌بندی دارایی‌ها گفت: دارایی‌های دولت باید به دو بخش دارایی‌های مورد نیاز و دارایی‌های مازاد تقسیم شوند و بر این اساس روند واگذاری‌ها ادامه پیدا کنند.

اکرمی با بیان اینکه ما دنبال تبدیل ثروت منجمد به ثروت زاینده هستیم، گفت: مطلقا دنبال این نیستیم که دارایی‌های دولت را به هر قیمتی بفروشیم چون خودمان درآمد نداریم و نگاه درآمدی به این دارایی‌ها نخواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز