خبرگزاری کار ایران

پلیس آگاهی قزوین خبر داد:

748 مجرم حرفه ای در قزوین شناسایی شد

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۵۰۸

۷۴۸ مجرم حرفه‌ای در سطح یک، دو و سه توسط پلیس آگاهی در استان قزوین شناسایی شده و زیر نظر هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سرهنگ آرش مرادی رئیس پلیس آگاهی استان قزوین در دومین نشست ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای که با حضور دادستان عمومی و انقلاب قزوین و جمعی مسئولان قضایی برگزار شد، افزود: به منظور حراست از اموال مردم کنترل نامحسوس مجرمان سابقه دار در دستور قرار دارد.

این مسئول انتظامی گفت: پلیس آگاهی ناجا یکی از پلیس‌های تخصصی نیروی انتظامی است و سارقانی که مدت حبس آنها به پایان رسیده و یا به مرخصی می‌روند ۷۲ ساعت قبل از خروج از زندان باید توسط این پلیس به صورت ویژه کنترل شوند.

وی اظهار داشت: براساس اجرای ماده ۱۰ کنترل مجرمین سابقه دار، ۷۲ ساعت قبل آزادی و حداکثر ۴۸ ساعت قبل از مرخصی باید مراتب توسط سازمان زندان‌ها از طریق بانک اطلاعاتی به ضابطان ذیربط اطلاع رسانی شود که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

سرهنگ مرادی افزود: از مجموع ۶۰ درصد سرقت ها در کشور که توسط ۲۰۰ هزار نفر سارق انجام شده است، اگر بتوانیم بانک جامع و کامل اطلاعاتی داشته باشیم به خوبی می توانیم این تعداد را کنترل و در سریعترین زمان حوادث را کشف کنیم .

وی تاکید کرد: باندهای مجرمین اغلب از دورن زندان ها فعالیت می کنند و حتما باید ساز و کاری انجام شود که بتوان اطلاعات مربوط به این باندها را به دست آورد و از جرایم آنها جلوگیری کرد چرا که خیلی از جرم های بزرگ در اتاق فکر زندان ها است.

این مسئول انتظامی اظهار داشت: کنترل مقطعی و کنترل ‌حرفه‌ای پلیس آگاهی با سامانه دیگر دستگاه‌ها  لینک نیست و ما تنها سامانه جامع بانک اطلاعات نیروی انتظامی را داریم که اگر به درستی اطلاعات آن ثبت شود می توانیم در مقابله با سارقان موفق تر عمل کنیم .

رئیس پلیس آگاهی قزوین اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری با دستگاه قضایی در خصوص گاهش جرایم عنوان کرد و گفت: پلیس در خدمت دستگاه قضایی است و با برنامه‌ریزی بتوانیم هزینه جرم در جامعه را کاهش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز