خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان شهری؛

مرکز توانمندسازی اشتغال بانوان روستایی در مشهد افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۲۸۱

مرکز توانمندسازی اشتغال بانوان در رسته تولید پوشاک در روستای "شهرآباد" واقع در حوالی شهرستان مشهد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، عباس بادیانی مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاری‌های شرق بخش مرکزی شهرستان مشهد در این مراسم گفت: این مرکز با سرمایه گذاری سه هزار و ۴۰۰ میلیون ریال در فضایی به مساحت حدود ۲۰۰ متر مربع احداث شده است و برای حدود ۱۷ بانوی ساکن در روستای شهرآباد اشتغال‌زایی ایجاد کرده است.

عباس بادیانی افزود: در این مرکز با ظرفیت تولید هزار دست لباس، زنجیره کامل تولید و بازاریابی و فروش پیش بینی شده است به طوری که نخ، تبدیل به الیاف شده و الیاف به پوشاک تبدیل می شود.

وی اضافه کرد: این مرکز در چارچوب طرح مثلث توسعه اقتصادی استاندار خراسان رضوی و در پی  اخذ تفاهمنامه همکاری با استانداری خراسان رضوی و صندوق کارآفرینی امید کشور راه اندازی شد.
مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاری‌های شرق بخش مرکزی شهرستان مشهد گفت: در قالب این تفاهمنامه برای اشتغال‌زایی و شناسایی ظرفیت بانوان کارآفرین در روستاهای بخش مرکزی شهرستان مشهد که بزرگترین بخش روستایی کشور محسوب می شود اقدام شده است.

بادیانی افزود: ۵۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی با عاملیت صندوق کارآفرینی امید کشور برای احداث مراکز توانمندسازی اشتغال بانوان در روستاهای بخش مرکزی مشهد در قالب مثلث توسعه اقتصادی و با مشارکت مردمی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: بدین منظور ۱۲ مرکز توانمندسازی اشتغال بانوان در رسته های مختلف در روستاهای بخش مرکزی مشهد پیش بینی شده است که نخستین مرکز توانمند سازی اشتغال بانوان در رسته  پوشاک امروز در روستای شهرآباد افتتاح و دو مرکز در رسته‌های قالیبافی نیز در هفته دولت راه اندازی شد و در ۹ روستای دیگر نیز این مراکز به تدریج دایر می شود.

پس از این مراسم، فرماندار مشهد به همراه نمایندگانی از دستگاه های مرتبط اجرایی از چند طرح روستایی شامل ساخت اسباب بازی پرهام، مرکز پرورش شتر گلزار و... بازدید و از نزدیک با مشکلات این واحدها آشنا شد.

سید محمدرضا هاشمی فرماندار مشهد پس از این بازدید با حضور در جلسه ستاد رفع موانع تولید روستای شهرآباد گفت:هر شخصی که به قصد سرمایه گذاری وارد روستا شود، از طرف استانداری و فرمانداری حمایت کامل می شود، زیرا اگر اعتقاد به ماندن روستاییان در روستاها داریم باید خلق پول و ثروت برایشان انجام شود.

گفتنی است در این جلسه مسائل مختلفی از جمله آب شرب روستا، تغییر کاربری اراضی و تامین مواد اولیه تولیدی های روستایی مطرح شد که فرماندار مشهد قول مساعدت در این زمینه ها را داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز