خبرگزاری کار ایران

در نشست امروز انجام شد؛

تاکید زنگنه بر ضرورت همکاری میان اعضای اوپک گازی

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۲۳۹

وزیر نفت ایران در بیست و یکمین نشست وزیران کشورهای صادرکننده گاز در مسکو بر ضرورت همکاری میان اعضای این نهاد تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، بیژن نامدار زنگنه در نشستی که امروز پنج شنبه در هتل متروپل مسکو آغاز به کار کرد، گفت: ایده اولیه ایجاد سازمانی معادل اوپک، اما برای تولید کنندگان و صادر کنندگان گاز طبیعی، اولین بار در سال ۲۰۰۱ در اجلاسی در تهران مطرح شد. از زمان شکل‌گیری اوپک گازی از ۱۸ سال پیش تاکنون، شاهد پیشرفت‌های فراوانی در این سازمان بوده‌ایم.

وزیر نفت ایران همچنین بر ضرورت گسترش همکاری میان اعضا این سازمان با هدف مقابله با چالش‌های پیش روی صنعت گاز در جهان تاکید کرد.

وی با برشمردن اقدامات مخرب آمریکا و برخی رژیم‌های وابسته در منطقه گفت: سیاست ناکارآمد تحریم و تنش آفرینی، نتایجی مخرب برای اقتصاد جهان بدنبال دارد.

وزیر نفت کشورمان در ادامه سخنان خود وظیفه اصلی کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز «جی ای سی اف» را تعادل بخشی انرژی و تامین پایدار گاز در مسیر توسعه عنوان کرد و گفت: کنار این وظیفه، توجه به مسائل زیست محیطی و مقابله با چالش‌های پیش رو در حوزه گاز، لازم و ضروری است. 

زنگنه دفاع از منافع ملی کشورهای عضو و ایستادگی در برابر فشار و تحمیل نظر برخی قدرت‌های جهانی را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر عنوان و تاکید کرد: تامین امنیت انرژی و جریان آزاد عبور و مرور نفت و انرژی باید در راستای منافع همه کشورها باشد.

افزایش تعداد اعضا به ١٩ در بیست و یکمین دوره اوپک گازی در مسکو نشان می‌دهد که طرحی موفق بوده است ضمن اینکه امسال قرار است نخستین نشست سران کشورهای صادرکننده گاز در گینه برگزار شود. اجلاس کشورهای صادر کننده گاز امروز به محلی برای انتقال تجربیات و تبادل اطلاعات تبدیل شده است و افزایش تعداد اعضا نیز نشان می‌دهد ابتکار جمهوری اسلامی ایران نتیجه بخش بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز