خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی خبر داد:

صادرات ۳۰ میلیون دلار از محصولات دامی خراسان رضوی به ۵۴ کشور دنیا

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۲۱۳

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در سال گذشته صادرات 28 نوع محصولات دامی به ارزش ۳۰ میلیون دلار را از مرزهای خراسان رضوی به ۵۴ کشور جهان داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، احمد شریعتی در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: حوزه دامپزشکی در مباحث اشتغال، اقتصاد، سلامت و غیره بسیار اثرگذار است و در سطح استان بیش از 2500 واحد مرغ گوشتی و تخم‌گذار را با ظرفیت بیش از 100 میلیون مرغ گوشتی و بیش از 10 میلیون مرغ تخم‌گذار و در سال گذشته بیش از 140 تن تولید مرغ و 70 هزار تن تخم‌مرغ را داشته‌ایم که رشدی 40 درصدی به نسبت سال قبل از آن داشته‌ایم.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با بیان اینکه وضعیت اکثر بیماری‌های دامی در خراسان رضوی در حد صفر بوده است، خاطرنشان کرد: تنها موردی که آن هم به میزان اندک بوده مربوط به بیماری تب برفکی بوده که خوشبختانه با درمان به‌موقع تلفاتی نداشته‌ایم؛ همچنین در حوزه بیماری‌های مشترک انسان و حیوان همچون cchf و دیگر بیماری‌های مشترک هیچ موردی نداشته‌ایم.

شریعتی تصریح کرد: 70 درصد بیماری‌های انسان و دام مشترک بوده که خوشبختانه در 29 شهرستان استان که تولیدکننده 10 درصد فرآورده‌های خام دامی است هیچ موردی در این رابطه نداشته‌ایم.

وی گفت:سالانه بیش از 30 میلیون زائر را در مشهد پذیرایی می‌کنیم و به‌طور در بحث سلامت زائران و مصرف فرآورده خام دامی سالم فعال هستیم و خوشبختانه تاکنون هیچ موردی شاهد نبوده‌ایم.

وی تاکید کرد: حوزه دامپزشکی خراسان رضوی در شرایط سخت تحریمی در مسائل مختلفی همچون تامین واسکن، دارو و دیگر ملزومات حوزه دام با اتکا به منابع داخلی فاقد بحران دامی در 6 ماهه نخست سال 98 بوده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی در رابطه حجم صادرات و واردات دامی استان در نیمه نخست امسال، گفت: در 6 ماهه نخست سال 98، صادرات 12 هزار و 207 تن محصولات دامی را به 54 کشور جهان از مرزهای خراسان رضوی داشته‌ایم و در همین مدت 20 هزار تن واردات دامی را نیز از مرزهای استان داشته‌ایم که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با افزایش صادرات و کاهش واردات همراه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز