خبرگزاری کار ایران

افزایش 8 برابری صادرات گوشت مرغ از خراسان‌رضوی به دیگر کشورها

asdasd
کد خبر : ۳۷۸۱۸۶

اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی از افزایش 8 برابری صادرات گوشت مرغ به دیگر کشورها خبر داد.

به گزارش ایلنا، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان با اعلام این خبر اظهار داشت: مقصد صادرات فوق کشورهای افغانستان،تاجیکستان و عراق بوده و رقم فوق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل این رشد را نشان می دهد.

دکتر محمدرشتی باف میزان صادرات گوشت مرغ را طی بازه زمانی 2 ماهه ابتدای سال جاری 1770 تن ذکر کرد و اظهار داشت: این میزان 1550 تن بیشتر از صادرات مرغ طی مدت مشابه سال قبل بوده است.

وی میزان تخم مرغ صادر شده طی مدت یاد شده را نیز 7300 تن به ارزش 3 میلیون و 950 هزار دلار دانست که این میزان به لحاظ وزنی نسبت به سال گذشته 1900تن افزایش را نشان می‌دهد و مقصد این میزان صادرات کشورهای افغانستان، تاجیکستان و عراق بوده است.

رشتی باف گفت: دقت در بررسی محموله های صادراتی و وارداتی را از جمله مواردی دانست که نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد و یادآور شد: پذیرش محموله های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشورها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است و این مهم در زمینه محموله‌های وارداتی نیز صادق است و تا محموله‌ای دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبدا نباشد، اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت و بر این اساس کلیه محموله‌ها در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به صورت آنلاین ثبت می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز