خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صمت در گفت‌ وگو با ایلنا خبر داد:

منسوخ شدن تدریجی صنایع سنتی/حمایت از صنایع پیشرفته در قالب‌های مختلف

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۹۶۷

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با شتاب علمی و جهنده‌ای که وجود دارد صنایع سنتی به تدریج در حال منسوخ شدن هستند و جای خود را به صنایع پیشرفته می‌دهند.

رضا نقی‌پور روز پنچشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: هیأت محترم وزیران در سی‌ام خرداد ماه امسال اساسنامه شرکت مادر تخصصی حمایت از صنایع پیشرفته را ارسال کرد که در این اساسنامه 14 صنعت به عنوان صنایع پیشرفته معرفی شده که شامل اتوماسیون، بیوزیستی، هوا فضا، الکترونیک، نانو، انرژی تجدیدپذیر و غیره می‌شود.

وی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بخشی از وزارت صمت همچون صندوق حمایت از صنایع پیشرفته را متولی صنایع پیشرفته ذکر کرد و افزود: این متولیان در حال احصا و شناسایی صنایع پیشرفته در کشور هستند که وزارت صمت حمایت مالی و معنوی از این صنایع را تحت عنوان تسهیلات ارزان قیمت و حمایت‌های دانشی در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته رویکرد و نگاه دولت را به صنایع پیشرفته مثبت و بسیار وسیع و باز دانست و ادامه داد: از سوی سازمان برنامه و بودجه، نقدینگی و بودجه خوبی در اختیار صندوق‌های مختلف قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود در سال آینده این میزان نقدینگی بین 40 تا 50 درصد افزایش ‌یابد.

رویکرد مثبت دولت در حمایت از صنایع پیشرفته

نقی‌پور اضافه کرد: با توجه به موج چهارم انقلاب صنعتی در آینده که موج مجازی و فضای مجازی است، به موازات همین رویکرد حاکمیت، نظام و به ویژه دولت در حمایت از صنایع پیشرفته مثبت است.

وی در خصوص نحوه حمایت از صنایع پیشرفته توضیح داد: این حمایت‌ها در قالب پرداخت تسهیلات، صدور ضمانت‌نامه، خدمات کارشناسی و سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر است.

این مقام مسئول افزود: همان گونه که در کشورهای اروپایی و امریکایی از صنایع پیشرفته حمایت می‌شود در کشور ما هم به همین موازات، از صنایع پیشرفته حمایت می‌شود.

معاون وزیر صمت ادامه داد: با شتاب علمی و جهنده‌ای که به پیش می‌رود صنایع سنتی به تدریج در حال منسوخ شدن هستند و جای خود را به صنایع پیشرفته می‌دهند.

نقی‌پور مطرح کرد: با توجه به شناسایی صنایع پیشرفته در کشور و با شتابی که در این صنایع وجود دارد، در آینده صنایع نوپدیدی هم شناسایی خواهند شد که از آنان حمایت لازم صورت می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به وجود شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌تاپ‌ها، صنایع پیشرفته در حال احیا شدن در کشور هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز