خبرگزاری کار ایران

نوبخت در جمع خبرنگاران:

۳۹۸ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می‌شود / تدوین 12 برنامه برای مقابله با تحریم

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۶۰۸

رییس سازمان برنامه و بودجه در جمع خبرنگاران با اشاره به دو تفاهمنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که امروز مبادله شد، گفت: در قالب این تفاهمنامه‌ها در سال ۹۷ حدود ۳۹۸ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه مبادله تفاهمنامه برنامه های اشتغال زایی وزارت کار و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت برای ایجاد بیش ازیک میلیون فرصت شغلی در سال ۹۷ برنامه ریزی کرده و برای منابع آن در تبصره ۱۸ بودجه امسال توانسته از مجلس مصوبه بگیرد.

وی افزود: در کشور ما هیچ گاه سالانه تا یک میلیون فرصت شغلی ایجاد نمی‌شد و همیشه حدود ۷۰۰ هزار فرصت شغلی سالانه ایجاد می شد که به خاطر حجم بیکاران قبلی این تعداد شغل جدید چندان به چشم نمی آمد.

محمدباقر نوبخت ادامه داد: ما 14 زیر برنامه در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم فرصت‌های شغلی را که پیش بینی کرده‌ایم عملیاتی کنیم. برای تحقق این برنامه‌ها آنها را در دو حوزه تقسیم‌بندی کرده‌ایم یکی از این حوزه‌ها وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حوزه دیگر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

وی با بیان اینکه از طریق دو بخش یاد شده 398 هزار فرصت شغلی محقق خواهد شد ، عنوان کرد: مشخص کرده‌ایم که هر یک از دستگاه‌های زیرمجموعه این دو بخش باید چه اقداماتی انجام دهند و سازمان برنامه و بودجه چگونه بودجه آنها را تامین کنند.

نوبخت افزود: بودجه این کار شامل 3 هزار میلیارد تومان در یک ردیف خاص بودجه، 20 درصد از اعتبارات طرح‌های عمرانی (حدود 12 هزار و 300 میلیارد تومان) یعنی حدود 15 هزار میلیارد تومان منابع نقدی است و امیدواریم با این بودجه حدودا 15 هزار میلیارد تومانی شاهد موفقیت این دو بخش باشیم. شایان ذکر است که علاوه بر بودجه یاد شده صندوق توسعه ملی نیز اعتباراتی تخصیص خواهد داد. صندوق توسعه ملی نیز 15 هزار میلیارد تومان برای این کار تامین خواهد کرد.

نوبخت ضمن اظهار امیدواری نسبت به اجرایی شدن برنامه ششم توسعه از طریق مبادله این تفاهم‌نامه‌ها بیان کرد: اکنون در شرایطی هستیم که نه تنها نیاز به فرصت‌های شغلی جدید داریم بلکه با تحریم‌هایی که در بخش صنعت و کشاورزی وجود دارد ممکن است شاهد ریزش نیروی انسانی در این بخش‌ها شویم. در همین راستا یک بسته حمایت از تولید و اشتغال هم در نظر گرفته‌ایم و شورای هماهنگی سران سه قوه تصویب کرده است معادل ریالی یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای حفظ واحدهای تولیدی منظور شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص برنامه‌هایی که برای اصلاح بازار ارز در نظر گرفته شده است اظهار کرد: ما 12 برنامه در یک مجموعه برنامه جامع مقابله با تحریم داریم که مسئولیت آن با بانک مرکزی است و امیدواریم به نحو شایسته انجام شود ضمن اینکه در کنار اقدامات برای ثبات و تعادل بازار لازم است بسته‌های جبرانی هم داشته باشیم که مانند آنچه امروز شاهد بودیم بسته‌های خود را رونمایی خواهیم کرد.

نوبخت تصریح کرد: ما اکنون در یک شرایط خاص اقتصادی هستیم و حجم نقدینگی فراوان ایجاد مشکل کرده است. پس همه برنامه‌های ما باید در جهتی باشد که افزایش تقاضایی که نتوانیم آن را با عرضه پاسخ دهیم، نداشته باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز