خبرگزاری کار ایران

نوبخت اعلام کرد:

پیش بینی یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی برای سال ۹۷

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۵۸۵

نوبخت گفت: در تلاش هستیم فرصت‌های شغلی را تا ۱ میلیون و ۳۳ هزار افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه در جلسه مبادله تفاهمنامه برنامه‌های اشتغال وزارت کار و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه پیش از این سالانه برای حدود ۷۰۰ هزار فرصت شغلی جدید برنامه ریزی می‌شد، گفت: در تلاش هستیم این عدد را تا ۱ میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی افزایش دهیم.

وی  اظهار داشت: در برنامه پنج ساله ششم توسعه که دومین سال آن را پشت سر می‌گذاریم پیش بینی کرده‌ایم سالانه بین 700 تا 750 هزار نفر نیروی کار جدید وارد بازار کار شوند و با ادامه روال گذشته حداکثر همین تعداد اشتغال را می‌توان ایجاد کرد این در حالی است که بیش از سه میلیون و 200 هزار نفر بیکار داریم.

وی افزود: اینکه نسبت به گذشته که حدود 200 هزار نفر وارد بازار کار می‌شدند حالا 700 هزار نفر شغل ایجاد کنیم خوب است اما تکلیف کسانی که سال‌ها بیکار بوده‌اند چه می‌شود؟ ما پیش بینی کرده‌ایم بیش از یک میلیون فرصت شغلی ایجاد کنیم تا علاوه بر کسانی که به تازگی وارد بازار کار می‌شوند حدود 300 نفر از افراد بیکار قبلی را هم شاغل کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه سه هزار میلیارد تومان در یک ردیف خاص از بودجه در نظر گرفته‌ایم، گفت: 15 هزار میلیارد تومان از منابع ریالی صندوق توسعه ملی و 30 هزار ملیارد تومان هم از منابع بانکی برای ایجاد فرصت‌های شغلی تعلق می‌گیرد.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها باید سراغ استانداران بروند تا رقابتی میان استان‌ها ایجاد شود هر استانی که فعال‌تر عمل کند اعتبارات به آن استان تعلق می‌گیرد.

نوبخت ادامه داد: ما ماه قبل را نیز همین تفاهم‌نامه را با دستگاه گردشگری و میراث فرهنگی داشتیم و امروز نیز تلاش داریم با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همین اقدام را انجام دهیم.

نوبخت با بیان اینکه در خارج از مرزها اتاق فکری شکل گرفته تا اقدامات داخلی را خنثی کند گفت: مردم از ما انتظار دارند علاوه بر برنامه‌های معمول برنامه‌هایی نیز برای مقابله با تحریم در نظر بگیریم. برنامه جامع تحریم ما از تیرماه کاملا آماده شده و غیر از آنچه برای مقابله با تحریم و تنظیم برخی بازارها مثل بازار ارز در نظر گرفته‌ایم بسته‌های جبرانی و حمایتی داریم که در حوزه اشتغال و همچنین حمایت از بنگاه‌های تولیدی آنها را به کار خواهیم گرفت.

وی تاکید کرد: برای حمایت از واحدهای تولیدی با استفاده از مجوزی که در شورای هماهنگی سران قوا گرفتیم می‌توانیم یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز