رئیس سازمان حملونقل ریلی شهرداری کرج خبر داد؛
پیشرفت پروژه به ۷۰ درصد؛ آغاز بهرهبرداری گسترده ایستگاهها

رئیس سازمان حملونقل ریلی شهرداری کرج با اشاره به پیشرفت ۵۴ درصدی پروژه متروی کرج، از آغاز بهرهبرداری آزمایشی از خط ۲، برنامهریزی برای احداث خطوط جدید و تلاش برای تأمین ناوگان خبر داد و تأکید کرد: مترو نقش کلیدی در کاهش بار ترافیک شهری خواهد داشت.
به گزارش ایلنا از البرز، کوزهکنانی رئیس سازمان قطار شهری کرج در نشست مشترک با خبرنگاران، گفت: پیشرفت فیزیکی کلی پروژه مترو در حال حاضر حدود ۵۴ درصد است که حدود ۸ درصد از این میزان در دو سال و نیم گذشته حاصل شده است.
بهرهبرداری آزمایشی از خط ۲؛ آغاز کاهش ترافیک شهری
وی از آغاز بهرهبرداری آزمایشی خط ۲ مترو خبر داد و افزود: با تکمیل ایستگاهها و بهرهبرداری گامبهگام، کرج بهزودی شاهد کاهش محسوس گرههای ترافیکی خواهد بود.
هزینهها و برنامههای توسعه خطوط مترو
کوزهکنانی با اشاره به هزینه سنگین ساخت مترو گفت: ساخت هر کیلومتر مترو حدود ۲۲۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد. خط ۵ به طول ۱۳ کیلومتر و خط ۴ به طول ۱۸ کیلومتر در دست برنامهریزی هستند. خط ۴ از بلوار موذن تا فرودگاه پیام و سپس تا مشکیندشت امتداد مییابد.
اولویت با تکمیل خطوط موجود؛ آغاز عملیات اجرایی خط ۴ در آینده
وی تصریح کرد: در حال حاضر تمرکز اصلی بر اتمام خطوط موجود است و عملیات اجرایی خط ۴ پس از تکمیل خطوط در حال احداث آغاز خواهد شد.
اهمیت ایستگاه شهید سلطانی در کاهش بار اتوبان تهران–کرج
رئیس سازمان قطار شهری کرج، ایستگاه شهید سلطانی را یکی از مهمترین ایستگاهها در کاهش بار ترافیک اتوبان تهران–کرج دانست و افزود: برای بهرهبرداری از این بخش به ۱۳ تا ۱۴ رام قطار با سرفاصله حدود ۵ دقیقه نیاز داریم.
نگهداری پیشگیرانه؛ تضمین ایمنی ناوگان مترو
کوزهکنانی با اشاره به بازدیدهای روزانه و دورهای قطارها گفت: بازرسیهای دقیق پس از طی ۱۰، ۱۵۰، ۳۵۰ و ۷۵۰ هزار کیلومتر انجام میشود و قطارها پس از رسیدن به مرز ۷۵۰ هزار کیلومتر، وارد مرحله اورهال اساسی میشوند.
مطالعات ترافیکی و پیشبینی تردد بالا در خط ۲
او خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات ترافیکی سال ۱۴۰۱، خط ۲ مترو کرج باید در ساعات پیک حدود ۳۳ هزار مسافر را در یک جهت جابهجا کند که بیانگر اهمیت تجهیز کامل این خط است.
افزایش ساعات بهرهبرداری؛ گامی برای خدماترسانی بهتر
کوزهکنانی هدفگذاری بهرهبرداری در ساعات اوج ترافیک (۶ تا ۹:۳۰ صبح و بعدازظهرها) را تشریح کرد و افزود: در آینده ساعات سرویسدهی به بازه ۶ صبح تا ۶ بعدازظهر گسترش مییابد.
تأمین ناوگان؛ نیازمند حمایت ملی و پیگیریهای محلی
وی با بیان اینکه تأمین رامهای قطار بر عهده دولت است، از تلاش شهرداری و شورای شهر کرج برای استفاده از ظرفیتهای موجود جهت تسریع در تأمین ناوگان خبر داد.
سه اولویت کلیدی؛ تکمیل مسیر، تأمین ناوگان و احداث دپو
رئیس سازمان قطار شهری کرج تأکید کرد: سه اولویت اصلی ما عبارتند از: تکمیل ساخت مسیر باقیمانده، تأمین رامهای مورد نیاز و احداث دپوی مرکزی که با برنامهریزی منسجم در حال پیشبرد آنها هستیم.
پیشرفت پروژه به ۷۰ درصد؛ آغاز بهرهبرداری گسترده ایستگاهها
وی با اشاره به اینکه با رسیدن پیشرفت پروژه به ۶۵ تا ۷۰ درصد، عملیات سیویل عملاً به پایان میرسد، افزود: در این مرحله، ایستگاهها یکییکی آماده بهرهبرداری خواهند شد و متروی کرج میتواند به عنوان ششمین مترو فعال کشور، با بالاترین سطح خدمات، در خدمت شهروندان باشد.