خبرگزاری کار ایران

سامانه تصمیم در آبیک راه‌اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۸۵۹

سامانه کاهش طلاق (تصمیم) شهرستان آبیک راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، طی مراسمی و با حضور علیرضا وارثی مدیر کل بهزیستی استان قزوین، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌میرامینی امام جمعه شهرستان آبیک، شهرام احمدپور فرماندار شهرستان ابیک، و جمعی ازمسئولان شهرستانی سامانه کنترل و کاهش طلاق (تصمیم) شهرستان آبیک راه‌اندازی شد.

راه اندازی چهارمین سامانه تصمیم استان در آبیک

علیرضا وارثی در حاشیه راه اندازی سامانه تصمیم شهرستان آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: این سامانه بعد از قزوین، تاکستان و بوئین زهرا چهارمین سامانه در استان قزوین است که راه اندازی شده است.

وی کنترل و کاهش طلاق و هدایت زوجین و خانواده ها به سمت استحکام خانواده و سازش را از اهداف راه اندازی سامانه تصمیم ذکر کرد و افزود: این سامانه صرفا برای کنترل طلاق نیست بلکه متد آموزشی مدون برای آگاهسازی ها خانواده ها است.

20 درصد پرونده‌ها منجر به سازش شده است

مدیر کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: همچنین سامانه تصمیم روش آموزشی مدون آشنایی خانواده ها با حقوق اولیه و هدایت درست مدیران برای تصمیم‌گیری در زمینه پیشگیری آسیب‌های اجتماعی و طلاق است.

وارثی اضافه کرد: برخی خانواده‌ها طلاق را پدیده ای ساده انگارانه می‌پندارند اما تبعات و عوارض بسیاری این پدیده به همراه دارد که با ارجاع زوجین به سامانه تصمیم، مشکلات برخی از آنها حل و فصل می‌شود.

وی با اشاره به علل مختلف درخواست طلاق از سوی زوجین خاطرنشان کرد: از جمله علل طلاق در استان قزوین میتوان به اختلالات شخصیتی و خلقی، نداشتن مهارتهای زندگی، نازایی زنان و مردان، مهاجرت زوجین، تفاوت فرهنگ و تحصیلات و غیره اشاره کرد.

این مسئول بیان کرد: طی سال 97 و شش ماهه نخست امسال، اعتیاد در درجه نخست و بی وفایی در درجه دوم از علل عمده طلاق در استان قزوین محسوب می‌شود که به سامانه تصمیم پرونده‌های زوجین ارجاع داده شده است.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین افزود: از زمان راه اندازی سامانه تصمیم در استان قزوین به طور میانگین 20 درصد پرونده ها منجر به صلح و سازش شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز