خبرگزاری کار ایران

نامزد تصدی شهرداری قزوین عنوان کرد:

در تصمیم گیری‌ها از خرد جمعی استفاده می‌کنم/ از اشتباه هیچ فردی چشم پوشی نمی‌کنم

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۴۷۶

نامزد تصدی شهرداری قزوین در جلسه شورای شهر قزوین گفت: اگر بخواهم شفاف سخن بگویم تصمیم نهایی را خودم می گیرم و از خرد جمعی هر جا که لازم باشد استفاده خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سیاوش طاهرخانی دومین نامزد تصدی شهرداری قزوین در دومین جلسه معرفی نامزدهای تصدی شهرداری قزوین در صحن شورا بیان کرد: متولد 1345 هستم، دارای مدرک فوق لیسانس فقه اسلامی و مهندسی شهرسازی، مشاور استاندار و مدیرکل امور مالی استانداری، فرماندار شهرستان تاکستان، شهردار انتخابی تاکستان، شال، محمود آباد نمونه و محمدیه، مشاور استاندار و دبیر انطباق شوراهای اسلامی شهر، قائم مقام حمل و نقل در سازمان شهرداری های تهران، رئیس دانشگاه علمی کاربردی. مسئول ستاد بازسازی مناطق زلزله زده الموت بودم و نماینده فرماندار در امور باغستان های قزوین از سوابق کاری اینجانب است.

نامزد تصدی شهرداری قزوین افزود: تمام مدیریت ها و املاک و حقوق بند کاملا شفاف است و از من هرگز دروغ نخواهید شنید. هرچیزی که تا امروز گفته ام پایبند هستم.

وی گفت: بسیاری از مدیریت واحد شهری در شهرداری ها و مسکن واگذار شده و سیاست گذاری هایی که در این بحث می‌تواند مورد توجه قرار گیرد، سهم و ظرفیت شهرداری در مباحث تاثیرگذار در بحث مسکن است.

طاهرخانی اظهار کرد: نقش شهرداری در توسعه ورزش، اقتصاد، گردشگری و در پیشگیری از جرائم بسیار مهم است. عملکرد شهرداری در حوزه پیشگیری از جرائم می‌تواند منفی یا مثبت باشد. زمین های متروکه باید تحت نظر شهرداری قرار گیرد. حضور معتاد تهدید علیه بهداشت است. نظافت فضاهای شهرداری موجب کاهش آلودگی سطح شهر می‌شود که در این مناطق بزه اتفاق می افتاد و حضور شهرداری موجب زیباسازی شهر می شود.

نامزد تصدی شهرداری قزوین عنوان کرد: فضای عمومی و پارک ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد. نگاه مردم امروز به شهرداری همه جانبه است و از جمله تلاش های نهادهای شهرداری می توان به نهادهای ورزشی و ورزش محلات است که نیاز جدی شهر بوده و باید مورد توجه قرار گیرد چرا که علاوه بر نیاز استان، یکی از شاخص های مهم کشور، ورزش است.

وی افزود: تمام نگاه های ما باید بر مبنای برنامه توسعه پنج ساله باشد. مدیریت مشارکتی مردم در برنام های ما بسیار مهم است و مدیریت کیفیت فراگیر نیز مورد توجه است همچنین راه های افزایش درآمد در مدیریت شهری از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

طاهرخانی ادامه داد: ایجاد شهر هوشمند و شهروند محور از برنامه های ماست. متاسفانه از بودجه کشوری استفاده مناسب نکرده ایم و جذب سرمایه گذار و ایجاد بستر درآمد از موارد مورد توجه ما می باشد.

برون سپاری خدمات، از ملزومات امروز مدیریت شهری

نامزد تصدی شهرداری قزوین تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه های ما برون سپاری خدمات است و باید سعی کنیم از تصدی گری خارج شده و نظارت را بیشتر کنیم. تخصصی کردن امور جز برنامه هایی است که موجب پیشرفت می شود و استفاده از نخبگان برون و درون سازمانی جهت پیشبرد برنامه ها از الویت برخوردار است.

وی ادامه داد: ایجاد شهر هوشمند شامل مدیریت هوشمند پروژه، مدیریت هوشمند پسماند، کنترل هوشمند ترافیک، اینترنت اشیا، شهرداری هوشمند، روشنایی هوشمند مراکز عموی شهر، پارکینگ هوشمند، کشاورزی هشمند، ساختمان هوشمند و جداسازی آب شرب و آبیاری پارک ها، سامانه ارتباط مستقیم با شهردار، آموزش مجازی شهروندان و صدور گواهی نامه شهروندی، کتابخانه هوشمند یا تلفنی، درآمد و عوارض سیستم مدار از برنام های ما می باشد که موجب کاهش هزینه ها می شود از مهمترین برنامه های اینجانب در مدیریت شهر قزوین می باشد.

طاهرخانی عنوان کرد: بهره برداری از سرمایه های محیط طبیعی و اطمینان از توسعه مداوم آن، دستیابی مردم به حمل و نقل ایمن و کافی برای سفر و حمل کالا، ایجاد زمینه احساس هویت در ساکنین شهر، بازنگری طرح خیابان امام، بازنگری پل های غیرهمسطح، رعایت عدالت خدمات حمل و نقل از دیگر برنامه های ما در طول تصدی مدیریت شهری می باشد.

تصمیم نهایی را خودم می گیرم

سیده منیره قوامی عضوشورای شهر قزوین در پرسش از طاهرخانی بیان کرد: اگر شهردار شدید اولین اولویت شما در شهر قزوین چیست؟

طاهرخانی در پاسخ بیان کرد: پروژه های نیمه تمام، کمربندی شرق به غرب یکی از الویت های ما در برنامه شهرداری است. وی با اشاره به استقلال در تصمیم گیری های شهری افزود: علاوه بر استقلال تصمیم گیری، باید با تدبیر و با مشورت خرد جمعی تصمیمات گرفته شود. اگر بخواهم شفاف سخن بگویم؛ تصمیم نهایی را خودم می گیرم و از خرد جمعی هر جا که لازم باشد استفاده خواهم کرد.

وی افزود: بنده در تمام پست های مدیریتی تا دوازده ساعت در محل کار و مشغول فعالیت هستم. کارگروه هایی باید فعال کنیم، اما در بحث مسئولیت، از هیچ اشتباه فردی نخواهم گذشت.

طاهرخانی ادامه داد: در مباحث پرداختی اگر مشکل داشته باشیم، مناطق باید تفویض شود. هر کسی باید نسبت به حوزه کاری خود مسوولیت پذیر باشد چرا که بحث منابع درآمدی بهترین فرصت برای ماست. همچنین بدهی به بانک، سابقه جابجایی پول ها و هزینه کرد، باید با خرد جمعی و نشست هایی که ایجاد می شود و استفاده از همه ظرفیت ها پرداخت شود.

نامزد تصدی شهرداری قزوین در پاسخ به احد چگینی دیگر عضو شورای اسلامی مبنی بر اینکه شهردار ملزم به اجرای سیاست های شوراست و شهردار تا چه حد خود را ملزم به این امر می‌داند، گفت: جایی که می‌خواهم به عنوان شهردار بنشینم، مسئولیت بسیار دشواری است. خون های زیادی ریخته شده تا این امنیت ایجاد شود و هر شخص باید پاسخگوی اشتباهات خود باشد و بنده اگر اشتباهی را مرتکب شوم، مسئول آن هستم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز