خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار مطرح کرد:

ادامه بهسازی کال عیدگاه سبزوار منوط به اختصاص اعتبار استانی است

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۶۲۷

معاون فنی و عمرانی شهرداری سبزوار گفت: ادامه بهسازی کال عیدگاه منوط به اختصاص اعتبار استانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سبزوار، جعفر صائمی نسب در ابتدا به تبصره 2 و 3 ماده 2 قانون توزیع عادلانه اب اشاره کرد و افزود: در تبصره 2 این ماده آمده است حریم مخازن و تاسیسات آبی و همچنین کانال های عمومی آبرسانی و آبیاری و زهکشی اعم از سطحی و زیرزمینی بوسیله وزارت نیرو تعیین و پس از تصویب هیئت وزیران قطعیت پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: تبصره 3 نیز به این موضوع صریح اشاره می کند که ایجاد هر نوع اعیانی و حفاری و دخل و تصرف در بستر رودخانه ها و انهار طبیعی و کانلاهای عمومی و مسیل ها و مرداب و برکه های طبیعی و همچنین در حریم قانونی سواحل دریاها و دریاچه ها اعم از طبیعی و یا مخزنی بدون اجازه وزارت نیرو ممنوع است .

صائمی نسب گفت: لذا شهرداری طی سال های گذشته، همزمان با توسعه شهری و درخواست های مکرر شهروندان منطقه باهنر مبنی بر تکمیل و بهسازی کال عیدگاه، اقدام به کف سازی و جداره سازی آن از محل اعتبارات استانی کرد.

وی همچنین تصریح کرد: شهرداری سبزوار تاکنون حدود 5 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و شهرداری صرف کف سازی، جداره سازی، ایمن سازی، ورودی ها، و مسیرهای دسترسی هزینه کرده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری سبزوار گفت: طرح بهسازی کال عیدگاه یک پروژه مصوب شهری است که می بایست از طریق تامین و تخصیص اعتبارات استانی تکمیل شود، لذا ما پیگیر هستیم تا به محض تخصیص اعتبار، ادامه عملیات بهسازی آن را در دستور کار قرار دهیم.

صائمی نسب همچنین ادامه داد: طبق آخرین صورت جلسه در محل فرمانداری که با حضور نمایندگان مردم در مجلس برگزار شد، مقرر شد جهت اجرای پارک خطی و تکمیل طرح کال عیدگاه حرایم مکان مذکور به شهرداری تحویل داده شود که تاکنون اقدامی صورت گرفته است.

او گفت: شهرداری با تمام توان در حوزه های مختلف عمرانی در حال تلاش برای توسعه شهری است، امید است مجموعه این اقدامات سبب جلب رضایت شهروندان و ارتقا ارائه خدمات به آنان شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سبزوار هم با تاکید بر اینکه مشارکت مردم در ارائه کیفیت خدمات مهمترین مقوله در حوزه خدمات شهری است، گفت: این سازمان از ساعت 9 شب تا 6 صبح به صورت شبانه به شهروندان در جمع آوری زباله ها خدمات ارائه می دهد که این مهم نیازمند مشارکت بیشتر شهروندان است.

مجید معنوی زاده افزود: محدوده کال عیدگاه نیز خارج از حوزه فعالیت ما نیست و ما علاوه بر نظافت روزانه طبق برنامه ریزی صورت گرفته توسط پاکبانان، شبانه هم اقدام به جمع آوری زباله های شهری این منطقه می کنیم.

وی بیان کرد: اما بعضا برخی شهروندان این منطقه زباله های خود را در روز از منزل خارج می کنند که این مهم سبب چهره نامناسب و سیمای شهر، ایجاد آلودگی و تولید بیماری های احتمالی می‌شود. 

معنوی زاده ضمن درخواست از شهروندان برای قرار دادن پسماند تر درب منزل در ساعت 21 و تفکیک پسماند تر و خشک برای کمک به عمران و آبادی شهر، از اهالی این منطقه از سطح شهر خواست از گذاشتن زباله ها در پای تیرهای برق، زمین های خالی و در داخل کال، جوی و جدول های آب خودداری کنند و راس ساعت تعیین شده زباله ها را جلو درب منازل بگذارند تا همکاران ما در موعد مقرر آنها را جمع آوری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز