خبرگزاری کار ایران

در جلسه کمیته برنامه‌ریزی آبیک مطرح شد؛

ساخت تقاطع غیرهمسطح مطالبه جدی مردم آبیک/تکلیف انشعابات غیرمجاز و مشترکان پرمصرف روستاها مشخص شود

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۸۷۸

در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان آبیک مطرح شد: احداث تقاطع غیرهمسطح در ورودی این شهرستان از سمت اتوبان، مطالبه جدی مردم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، جلسه کمیته برنامه‌‍ریزی شهرستان آبیک با حضور علی رحمانی معاون برنامه‌ریزی سازمان برنامه بودجه استان قزوین، شهرام احمدپور فرماندار آبیک و جمعی از مسئولان شهرستان و کارشناسان مسئولان استان قزوین برگزار شد.

علی رحمانی معاون برنامه‌ریزی سازمان برنامه بودجه استان قزوین در این جلسه اظهار کرد: مطالعه طرح تقاطع غیرهمسطح در ورودی شهرستان آبیک از اتوبان آغاز و تمام نشده و به دست ما هم نرسیده است این در حالی است که فاقد زمین است و هنوز هم مجوز ندارد.

وی افزود: باید میزان اعتبار پروژه تقاطع غیرهمسطح در شهرستان آبیک مشخص شود که البته تمایل ندارم از اعتبارات شهرستان آبیک برای این پروژه هزینه شود و باید از منابع ملی کمک و پروژه آغاز شود.

این مسئول ادامه داد: بین سه تا چهار مرحله اعتبار از محل اعتبارات استانی و ملی برای پروژه تقاطع غیرهمسطح شهرستان آبیک اعتبار اختصاص یافته بود اما تاکنون این پروژه استارت نخورده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان برنامه بودجه استان قزوین اضافه کرد: اگر به صورت مشارکتی شهرداری، راه و شهرسازی و شهرک‌های صنعتی مقرر است پروژه تقاطع غیرهمسطح شهرستان آبیک احداث شود باید زمین تملک شود، طرح مطالعاتی انجام شود و سپس عملیات اجرایی پروژه آغاز شود.

رحمانی یادآور شد: هر مرکز شهرستانی باید ورودی و خروجی مطلوب داشته باشد که شهرستان آبیک از جمله شهرستان‌هایی که از سمت اتوبان ورودی مطلوبی ندارد.

آبیک شهرستان فاقد تقاطع غیرهمسطح

شهرام احمدپور فرماندار شهرستان آبیک هم در این جلسه گفت: احداث تقاطع پل غیرهسطح مطالبه جدی مردم شهرستان آبیک است که با اعتبارات شهرستانی محقق شدنی نیست.

وی افزود: از سمت تهران که به سمت قزوین حرکت می‌کنیم تمام شهرها بدون استثنا دارای تقاطع غیرهمسطح هستند اما شهرستان آبیک فاقد این پروژه است.

این مسئول ادامه داد: ورودی شهرستان آبیک از سمت اتوبان استاندارد نیست و خطرناک هم است.

فرماندار شهرستان آبیک اضافه کرد: اگر جانمایی برای پروژه تقاطع غیرهمسطح صورت نگیرد و زمین تملک نشود اعتبار روی زمین می‌ماند.

احمدپور به ظرفیت مناسب سد زیاران و طالقان اشاره و خاطرنشان کرد: از سوی فدراسیون شنا و قایقرانی بارها برای برگزاری مسابقات در این منطقه اعلام آمادگی شده بود که به دلیل نبود خوابگاه و هتلینگ مسابقات برگزار نشد.

وی بیان کرد: از مسئولان آبفای روستایی شهرستان آبیک درخواست می‌شود در قطع انشعابات غیرمجاز در روستاها و مشترکان پرمصرف تدبیر لازم را بیندیشند تا مردم با کمبود آب مواجه نشوند.

آخرین روستا در حوزه شهرستان در بخش مرکزی مسیر طالقان، روستای ابراهیم‌آباد است که حدود 10 کیلومتر  بالاتر از این روستا گردنه وجود دارد که ترددی صورت نمی‌گیرد و در حوزه شهرستان طالقان قرار دارد اما در زمان بارش نزولات جوی و وجود مشکل، راهداران باید وقت زیادی را صرف انجام عملیات در این گردنه کنند که باید فکری برای این موضوع اندیشیده شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز