خبرگزاری کار ایران

کریمی نامزد تصدی شهرداری قزوین بیان کرد:

استفاده از وجود کارشناسان خبره در زمینه مسائل مالی شهرداری/ بافت‌های قدیم نیازمند طرح جامع است

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۸۶۸

فیروز کریمی، نامزد تصدی شهرداری قزوین در جلسه شورای شهر قزوین در خصوص بدهی 400 میلیاردی شهرداری قزوین گفت: اگر مشکل اصلی ما مسائل مالی است، باید کارشناسان خبره در کنار ما قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، جلسه ارائه برنامه‌های نامزدهای تصدی شهرداری شامگاه شنبه در پارلمان محلی شهر قزوین با حضور اعضای شورای شهر قزوین برگزار شد.

در این جلسه فریبرز کریمی رئیس هیات علمی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با بیان رزومه فعالیت‌های خود با بیان اینکه  مدیر موفق شهری باید خودخواه نباشد و روزمرگی ادارات باید از بین برود، اظهار کرد: مدیر شهری با ایجاد نشاط و روزمرگی در حدود قانون و عرف باید راهکارهای منطقی اتخاذ کند که در نهایت به خدمتگزار بودن ملزم باشد.

پاسخ به سوالی درباره مدیریت شهری

سیده منیره قوامی عضو  شورای شهر از کریمی در خصوص دیدگاه‌های خود در مورد مدیریت شهری چیست، با ذکر اینکه از نظر ضعف مدیریت شهری کارهایی انجام شده که قابل نقد است، توضیح داد: مدیر شهری که التزام عملی به مشورت داشته باشد، موفق است. مدیری که جرأت را از مجموعه خود بگیرد، موفق نیست. مدیر یا آمده است کار کند یا آمده برای خود رزومه بسازد. مدیری که کار بلد باشد اما به مجموعه خود جرأت دهد مطمئنا موفق خواهد بود.

کریمی در پاسخ به این پرسش که مولفه‌های مدیریت شهری را چگونه ارزیابی می کنید، افزود: توانایی مبتنی بر مشورت و خبره‌پروری باید باشد، هرکجا کاری به بانوان سپرده شود، به خوبی انجام می شود. استفاده از بانوان در مدیریت های مهم، از بسیاری مردان مثمرثمرتر بوده و پایمردتر از مردان هستند.

وی در خصوص برنامه‌های خود در خصوص ماده 5 اذعان کرد: باید کاری کنیم که سود معقول در حد نیاز ایجاد شود. در زمینه برنامه توسعه گردشگری قزوین هم در قزوین قدم‌های خوبی برداشته و خدمات خوب شهرداری و میراث فرهنگی خیلی خوب بوده و می تواند نقطه قوت ما باشد.

عبدالرزاقی دیگر عضو شورای شهر قزوین از کریمی سوال کرد: شهرداری قزوین امروز چهارصد میلیارد تومان بدهکار است و تا به امروز امکان پرداخت آن وجود نداشته و تا امروز ماهی شش تا هفت میلیارد تومان سود بر این بدهی اضافه می شود. برنامه شما چیست؟ که کریمی پاسخ داد: اگر مشکل اصلی ما مسائل مالی است، باید کارشناسان خبره در کنار ما قرار گیرند.

عبدالرزاقی در زمینه پل امام رضا (ع) و اینکه باغستان های سنتی در حال از بین رفتن است و این باغستان از زیباترین جاذبه‌های طبیعی است. در حال رکود زمین و مسکن هستیم، چه برنامه‌ای برای ایجاد درآمد برای مدیریت شهری هستید؟ کریمی جواب داد که اهمیت بالایی دارد.

وی گفت: در بحث گره‌های ترافیکی چه برنامه‌هایی دارید؟ که کریمی بیان کرد: محدوده بافت مرکزی شهر ما قابلیت پیاده‌مداری دارند و در محدوده بافت‌های قدیم نیازمند طرح جامع هستیم.

سرمایه‌گذاران در بدنه قوانین دچار مشکل می شوند

سعید دقیقی یکی از  اعضای شورای قزوین از کریمی سوال کرد که در حوزه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در قزوین چه برنامه‌هایی دارید؟ اذعان کرد: پروژه های بزرگ در شهر قزوین وجود دارد این در حالی است که عرصه‌های مناسب را در شمال شهر قزوین داریم و این پتانسیل، جذب سرمایه‌گذار را تسهیل می بخشد. اما متاسفانه سرمایه‌گذاران در بدنه قوانین دچار مشکل می شوند.

وی افزود: در بحث پسماند و زباله با توجه به اینکه سایت محمدآباد وضعیت خوبی ندارد چه برنامه هایی دارید؟ در حوزه فرهنگ و ورزش چه برنامه هایی دارید؟ در پاسخ گفت: معقتد هستم زنده ماندن از نظر فیزیکی و غیره، ورزش است. بنابراین جزو برنامه‌های مهم در مدیریت شهری خواهد بود.

کریمی در پایان مطرح کرد: معتقد هستم آیین‌نامه شرایط احراز سمت شهردار داریم که شاخصی را بیان کرده که مهم است و گفته می‌شود هفت سال شهردار شهر دویست هزار نفری مدیر میانی باشد که باید مدیرکل، سرپرست، مدیر اجرایی باشد بنابراین گزینه‌های مطرح شده حتما دارای شاخصه های بیان شده باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز