خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار مطرح کرد؛

تلاش برای حذف واسطه ها از فرآیند تولید و عرضه سوغات زائران مشهد

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۸۵۲

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: به دنبال این هستیم علاوه بر حذف واسطه ها، کالای مورد نیاز زائران به عنوان سوغات را با سهولت بیشتری از تولیدکننده به دست مصرف کننده برسانیم تا زائر از کیفیت و قیمت مناسب کالا اطمینان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد صادق براتی در جلسه بررسی و تبادل نظر پیرامون وضعیت بازار سوغات زائر که با حضور روسای اتحادیه های صنفی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: آمار ورود زائران داخلی و خارجی به مشهد در سال های اخیر افزایش داشته است به طوری که در سال 97، 32 میلیون و 900 هزار زائر داخلی و 3 میلیون نفر زائر خارجی به این کلانشهر سفر کردند.

وی افزود: به دنبال این هستیم علاوه بر حذف واسطه ها، کالای مورد نیاز زائران به عنوان سوغات را با سهولت بیشتری از تولیدکننده به دست مصرف کننده برسانیم تا زائر از کیفیت و قیمت مناسب کالا اطمینان داشته باشد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه رویکرد استانداری در حوزه سوغات زائر «حمایتی» است، بیان کرد: استانداری حمایت های لازم را انجام خواهد داد تا اتحادیه های صنفی مرتبط با سوغات زائر کالای با کیفیت خوب و قیمت مناسبی در اختیار زائران قرار دهند.

در ادامه این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: بر اساس بررسی های انجام گرفته، حدود 65 درصد کالای خریداری شده توسط زائران کالای داخلی است.

علی رسولیان با اشاره به اینکه «تدوین بسته سوغات» به منظورخرید کالای ایرانی یکی از تاکیدات استاندار خراسان رضوی است، افزود: این مهم نیازمند تامین زیرساخت هایی است، به طور مثال در حوزه پوشاک علی‌رغم وجود توانمندی ها و ظرفیت های خوب؛ نیاز است مکانی پیش بینی شود تا فروشندگان و فعالان حوزه پوشاک هم افزایی های لازم را با هم انجام دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این ظرفیت ها و پتانسیل ها در بازار جواهرآلات هم وجود دارد، همچنین در حوزه تولید کنندگان صنایع دستی نیاز است تا از فعالان این عرصه حمایت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز