خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد:

مطالبات کارگری پیگیری و محقق خواهد شد/ رویکرد استان تامین اشتغال برای نیروهای تحصیلکرده و بومی است

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۲۱۹

استاندار یزد با اشاره به وضعیت جامعه کارگری و مطالبات آن ها گفت: مطالبات کارگری دنبال و محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی طالبی در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد با تسلیت ایام الله سوگواری حضرت سیدالشهدا اظهار داشت: از ظرفیت قانونی این ستاد برای رفع مشکلات استفاده کردیم و با اولویت بندی که در ستاد داشتیم موضوعات گوناگون مطرح و مصوبات خوبی اخذ شد.

وی با بیان اینکه یکی از مزیت های ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد حضور فعال بخش خصوصی در جلسات ستاد است ادامه داد: نظارت بر ستاد اقتصاد مقاومتی به طور مشخص به خانه صنعت و معدن واگذار شده و دستگاه ها نیز همکاری و تعامل خوبی دارند.

استاندار یزد با اشاره به اولویت های استان که متمرکز بر اشتغالزایی و تقویت اقتصاد دانش بنیان بوده است اضافه کرد: توجه ویژه ای به مراکز نوآوری در استان داریم و با توجه به ظرفیت استان در زمینه های آی.تی و آی.سی.تی و استعدادهایی که داریم، مراکز متعددی در حال راه اندازی است.

وی با بیان اینکه مرکز نواوری تعاونی های کشور را به زودی در یزد راه اندازی خواهیم کرد افزود: در موضوع اشتغال رویکرد ما تامین شغل برای نیروهای بومی تحصیلکرده است که در گذشته کمتر مورد توجه بوده است و از سویی مهاجرت به استان را داشتیم که آسیب ها و مشکلات اجتماعی و فرهنگی متعددی نیز به استان تحمیل شد.

طالبی با تاکید بر مدیریت اشتغال استان در راستای کاهش نرخ بیکاری تصریح کرد: این نرخ بیکاری با گذشته های نه چندان دور یزد سازگار نیست و مطالبه جدی مردم اشتغالزایی است که رصد و پایش مستمر را نیاز داریم و در استان سامانه رصد اشتغال را ایجاد خواهیم کرد تا مسئولان بتوانند هفتگی وضعیت اشتغال شهرستان ها را رصد کنند.

وی با بیان اینکه مسئولیت این سامانه به عهده اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان است تصریح کرد: نظر بر این است تا وزارتخانه در این زمینه ورود کرده و هر اقدامی که لازم است صورت گیرد تا راه اندازی و شاهد نتایج آن باشیم.

استاندار یزد به تشریح سفر وزیر تعاون به استان پرداخت و با اشاره به درخواست های مطرح شده در این زمینه عنوان کرد: رویکرد وزارتخانه رفع دغدغه های استان است و در حوزه تامین اجتماعی نیز علی رغم اینکه استان دوم کشور در تحت پوشش هستیم از سرمایه گذاری تامین اجتماعی و شستا بی بهره هستیم.

وی بیان داشت: با توجه به ظرفیت هایی که در استان یزد و در حوزه های مختلف دارد از جمله گردشگری و حتی کشارزی در طرح های کم آبخواه دارد مورد توجه شستا باشد و سرمایه گذاری مناسبی صورت گیرد.

استاندار یزد با اشاره به وضعیت درمان در استان یزد با وجود همه مراکز موجود اظهار داشت: این وضعیت را متناسب با تبدیل شدن به قطب درمان جنوب کشور نمی دانیم و معتقدیم سازمان تامین اجتماعی باید قول هایی که پیشتر داده است را دنبال و اجرایی کند و مراکز درمانی را نیز توسعه دهد ضمن اینکه پروژه هایی که در شهرستان های استان ضرورت دارد از لحاظ رفاهی و ورزشی ایجاد شود.

طالبی در خصوص خانه کارگر استان با تاکید بر اینکه این تشکل مورد اعتماد کارگران و مدیران استان است افزود: مسائل و مشکلات کارگری در استان با همراهی و تعامل دستگاه های مختلف دنبال خواهد شد تا مطالبات این جامعه نیز مد نظر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز