خبرگزاری کار ایران

با انتشار بیانیه‌ای صورت گرفت؛

انتقادات رئیس هیات قم از عملکرد مدیریت فدراسیون دو و میدانی

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۱۵۱

رئیس هیات دو و میدانی استان قم با انتشار بیانیه ای ضمن انتقادات فنی و مدیریتی از عملکرد فدراسیون به منظور شفاف سازی و تصمیم سازی برای انتخاب فرد اصلح در مجمع انتخاباتی آینده نکاتی را متذکر شد.

به گزارش ایلنا، علی رضایی در این بیانیه که نسخه‌ای از آن به این خبرگزاری ارسال شده، آورده است: همگان سالیان طولانی است شاهد تضییع حقوق قانونی ورزشکاران و مربیان دوومیدانی کشور هستیم و در دوره فعلی نیز که شعارهای زیبا در اوایل انتخابات گوش و ذهن اهالی دوومیدانی را نوازش می داد و همگان منتظر یک تغییر و تحول اساسی در دوومیدانی بودند و از همین رو به جناب کیهانی اعتماد کردند که از حق نگذریم در ابتدای مسئولیت کارهای خوبی هم انجام گرفت اما این اقدامات به سرعت جای خود را با خودمحوری و اتخاذ تصمیمات غلط و خودسرانه عوض کرد و این یعنی بی اعتنایی محض به اعتماد اعضای مجمع .

در این سالها با دوراندیشی و به جهت حفظ آرامش در رشته دوومیدانی سکوت کرده تا با مشورت و تدابیر گروهی بر مشکلات بوجود آمده فائق آییم اما مسیر اشتباه رئیس فدراسیون راهی جز اعلام گوشه ای از این تصمیمات نابجا باقی نگذاشت. برخورد لازم و واجب دانستم به عنوان عضو کوچکی از مجمع دو ومیدانی با توجه به اینکه در بدنه فدراسیون نیز از نزدیک شاهد اتفاقات بسیاری بوده ام مواردی را در جهت شفاف سازی ، احقاق حقوق از دست رفته و تصمیم‌سازی برای انتخاب فردی با صلاحیت در مجمع انتخابات آتی بیان می‌کنم.

1. قطع حقوق مربیان و ورزشکاران و جایگزینی پاداش مدال که منجر به حذف تعداد بی شماری از قهرمانان ملی به خصوص ورزشکاران المپیکی شده است.

2. حذف کمیته های تخصصی و تشکیل سازمان مثلا تیم های ملی که منجر به تصمیمات بسیار اشتباه شد .

3. اخراج، بی احترامی و یا تغییر پست های تخصصی کارمندان فدراسیون و یا گماشتن آنان به سمت های غیرتخصصی به واسطه اعتراض منطقی و مخالفت به شرایط وقت فدراسیون که لطمات جبران ناپذیری به دوومیدانی کشور وارد کرد.

4. اعمال نظر در انتخابات هیات های استانی و با حذف مخالفین عملکرد فدراسیون در استانها که بعضا باعث نابودی رشته دو ومیدانی استان مربوطه شده است.

5. عدم تجهیز استانها به ابزار و امکانات اولیه دوومیدانی که درگذشته نه چندان دور شاهد ارسال وسایل تخصصی مواد مختلف دوومیدانی بوده ایم که این بی تدبیری منجر به برگزاری اکثر مسابقات در تهران و عدم قبول میزبانی سایر استان‌ها شده است.

6. عدم حمایت برنامه محور و مبتنی بر دانش از ورزشکاران پایه و مربیان آنها و بسنده کردن به اعزام به یک مسابقه آسیایی.

7. حذف اردوهای اثرگذار برون مرزی درتمام رده های سنی، این در حالی است که درگذشته شاهد برگزاری اردوهای منظم و اثربخش بوده ایم و نتایج درخشان شاهد این ادعاست.

8. عدم تخصیص اعتبار کافی و پرداخت به استانها که نتیجه ای جز منفعل شدن تعداد زیادی از استانهای فعال در دوومیدانی در بر نداشته است.

9. شعار جذب و حمایت اسپانسر از فدراسیون دو و میدانی، عدم شفافیت اعتبارات جذب شده و اینکه صرف چه مواردی شده است و عدم برخورداری استانها از اعتبارت جذب شده این حوزه و بخش غیردولتی.

10. شعار افزایش تعداد باشگاها و افزایش قرارداد ورزشکاران که در عمل نه شاهد افزایش عینی مبلغ قراردادها با توجه به تورم موجود هستیم و نه ارتقاءکیفیت حمایتی باشگاه ها شدیم.

11. اجرای طرح مثلا ساماندهی مربیان در ۱۵ روز آخر مسئولیت ایشان در محل آکادمی المپیک که جنبه کاملا تبلیغاتی داشته و البته اعتراضات قهرمانان و مربیان کشور را به همراه داشته و هیچ برنامه مدون حتی در روزهای پایانی مسئولیت ایشان نداشته است.

12. پرداخت ها و هزینه های نامتعارف و غیرقانونی بدون مصوبه هیأت رئیسه و مجمع.

13. عدم توزیع نامناسب و غیر قانونی پاداش ورزشکاران و مربیان در مسابقات قهرمانی آسیا که منجر به اعتراضات گسترده شده که با کوته فکری شان و شخصیت حقوقی فدراسیون دو و میدانی را در سطح کشورخدشه دارکرده است.

14. برگزاری اردوهای مختلط نوجوانان و جوانان (دختران و پسران ) و در برخی موارد بزرگسالان در مجموعه آفتاب که منجر به بروز برخی مشکلات اخلاقی شده است. این موضوع با بی اعتنایی و علیرغم تذکرات قانونی بنده و بازرس فدراسیون انجام شده است.

15. اعزام تیم های ملی درتمام رده های سنی با البسه بسیار نامناسب و خارج از عرف تیم های ملی جمهوری اسلامی ایران مثل سایز نامناسب، لباس متحد الشکل  که دراکثر اعزام‌ها مشکلات عدیده را بوجود آورده است.

16. دخالت شخص رئیس فدراسیون در چینش ورزشکاران تیم های مدنظر برای قهرمانی در لیگ دو ومیدانی به منظور مهندسی کردن انتخابات.

17.عدم شفافیت مالی فدراسیون به تایید بازرسی وزارت ورزش و جوانان و سازمان بازرسی کل کشور و سایر ایرادات اداری فدراسیون.

١٨.عدم برگزاری مجمع سالانه ١٣٩٧ فدراسیون که با توجه به تذکرات قانونی وزارت ورزش و جوانان در خصوص برگزاری مجمع به دلایل نامشخص تاکنون برگزار نشده است.

١٩.عدم صداقت شخص ریاست فدراسیون در مجمع سال ١٣٩٦ در خصوص سفرهای بیزینس کلاس و گزارشات ارائه شده.

و خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل...

علی رضایی

ریاست هیات دو ومیدانی استان قم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز