خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز:

مطالعه 6 شهرک گلخانه‌ای در اراضی ملی استان پیگیری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۳۵۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: زمینه‌یابی و مطالعه 6 شهرک گلخانه ای در اراضی ملی استان درحال پیگیری است.

به گزارش ایلنا، مجید موسوی در ارتباط با اهمیت احداث گلخانه، گفت: طی سال 98 بر اساس تعهدی که وزارت جهاد کشاورزی برای استان البرز منظور کرده است می بایست 300 هکتار به مساحت گلخانه های استان افزوده شود لذا در سالجاری عملیات عمرانی و زیرساخت های شهرک گلخانه ای چوپان آباد به مساحت 50 هکتار آغاز شده و پس از ایجاد زیر ساخت ها استقرار 65 واحد گلخانه ای در آن آغاز می شود. همچنین زمینه‌یابی و مطالعه 6 شهرک گلخانه ای دیگر نیز در اراضی ملی شهرستان‌های استان درحال پیگیری است.  

وی در خصوص حمایت تسهیلاتی از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران اظهار داشت: در سال 98 از طریق اعتبارات مندرج در بند الف تبصره 18 مبلغ 220 میلیارد ریال تسهیلات یارانه دار در اختیار 10 رسته اولویت دار بخش کشاورزی قرار می گیرد .

لازم بذکر است ثبت نام این تسهیلات از طریق سامانهwww.cita.maj.ir  است.

موسوی ادامه داد: بعلاوه تسهیلات مربوط به اقتصاد مقاومتی از طریق سامانه بهین یاب بدون محدودیت اعتباری و همچنین تسهیلات مرتبط با مشاغل خانگی و تسهیلات مکانیزاسیون و اعتبارات یارانه دار بانک سینا کمافی السابق برقرار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: از منابع استانی تبصره 18 مبلغ 20میلیارد ریال در اختیار صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قرار گرفته که با احتساب آورده تشکلهای عضو صندوق میزان سرمایه صندوق مذکور 40 میلیارد ریال افزایش می یابد که در اعطای تسهیلات ارزان قیمت به تشکل‌ها موثر است.

 

وی افزود: با تامین منابع دولتی  و پایان ارزیابی و تکمیل صورتجلسات کارشناسی و ورود اطلاعات در سامانه سجاد وزارت کشور اعطای کمک بلاعوض به خسارت دیدگان سیل اخیر در استان البرز آغاز می شود  که در مرحله اول مجموعاً 15 میلیارد ریال کمک بلاعوض به بهره برداران آسیب دیده پرداخت می شود .همچنین بار مالی حاصل از استمهال 3 ساله بدهی کشاورزان خسارت دیده از حوادث طبیعی شامل خشکسالی و سرمازدگی و آفات و بیماری ها در سال زراعی 97-96 به میزان 310 میلیارد ریال توسط دولت تامین و در وجه بانک های عامل پرداخت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز