خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ خبر داد:

پیش‌بینی برداشت 75 تن دانه روغنی کلزا از مزارع شهرستان ساوجبلاغ

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۲۷۰

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ، گفت: سطح زیر کشت گندم در این شهرستان دو هزار 575 هکتار بوده که از این میزان سطح زیرکشت پیش‌بینی می‌شود بیش از 10 هزار تن برداشت محصول داشته باشیم .

به گزارش ایلنا، محمد رضا میزایی در حاشیه مراسم کیل گیری و برداشت محصول کلزا دراین شهرستان  گفت:  با توجه به استراتژیک بودن کشت کلزا به عنوان یک تناوب کشت مطلوب در کنترل بیماری علف هرز و افزایش محصول بعد از کشت کلزا و با توجه به وابستگی کشور  به بیش از 90 % به روغن خوراکی ، لزوم توسعه کشت کلزا را دو چندان کرده است .

این مقام مسئول افزود: در همین راستا شهرستان ساوجبلاغ اقدام به کشت کلزا در سطح 25 هکتار کرده است.

میرزایی گفت: از ویژگی های این محصول به صرفه بودن، اقتصادی بودن، تناوب مطلوب ، کاهش مصرف آب و سهولت کاشت و داشت و برداشت می توان اشاره کرد.

وی گفت: پیش بینی می‌شود از این مقدار سطح کشت شده در شهرستان 75 تن دانه روغنی کلزا برداشت شود.

وی بیان کرد: سطح زیر کشت گندم در شهرستان 2575 هکتار بوده که از این میزان سطح زیر کشت پیش بینی می‌شود بیش از 10 هزار تن برداشت محصول داشته باشیم .

از ویژگی های محصول امسال پائین بودن افت مفید و غیر مفید محصول و عاری بودن از سن زدگی را می‌توان نام برد.

میرزایی سطح زیر کشت جو شهرستان را 890 هکتار عنوان نمود و افزود  پیش بینی میشود این محصول نیز با عملکرد 4 تن در هکتار برداشت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز