خبرگزاری کار ایران

پیوستن شیراز به شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو / 6 شهر دیگر ایران قبلا ملحق شده بودند

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۴۸۵

درمراسمی با حضور وزیر علوم و دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گواهی پیوستن شیراز به شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو به شهردار شیراز تعلق گرفت.

به گزارش ایلنا  ، صبح امروز -شنبه 19مرداد ماه- و با حضور وزیر علوم و  دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، گواهی پیوستن شیراز به شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو ،به شهردار  داده شد.

شیراز در کنار شهرهای بهبهان، کاشان، مشهد، اراک و شهر جدید هشتگرد جزو شهرهایی بودند که از سوی یونسکو به شبکه شهرهای یاد گیرنده در جهان پیوستند .

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو - ایران با اشاره به ثبت ۴ شهر از جمهوری اسلامی ایران در جمع شهرهای یادگیرنده یونسکو گفت: خوشبختیم امروز آموزه های اسلامی و دینی در پیام سازمان‌های جهانی از جمله یونسکو دیده می شود.

حجت‌الله ایوبی در مراسم اهدای گواهی پیوستن شهرها به شبکه شهرهای یادگیرنده سازمان جهانی یونسکو به شهرداران شهرهای بهبهان، کاشان، یزد، مشهد، اراک، شیراز و شهر جدید هشتگرد با تقدیر از کسانی که در راه ثبت شهرهای یادگیرنده تلاش کردند اظهار داشت: امروز ۳ شهر دیگر به مجموعه شهر یادگیرنده اضافه می شود و ۷ شهر از ایران در مجموع در جمع شهرهای یادگیرنده یونسکو قرار گرفت.

وی یادآور شد: امروز ۳ و نیم میلیارد شهروند در دنیا وجود دارد  که در آینده این رقم به ۵ میلیارد تن می رسد.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران عنوان کرد:  برای حل چالش های شهری، جایگاه شهرداری‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ در گذشته اگر شهرداری ها متولی زندگی شهری بودند اکنون متولی جان و روح و جسم مردم هستند. شهرهای ایران به شهرهای اجتماعی و فرهنگ شهر تبدیل می شوند و این مهم برای تعالی روح فرهنگ و آموزش امری ضروری است.

ایوبی با بیان اینکه یکی از کاربردهای علم برای مقابله با چالش ها است، عنوان کرد: در تعالیم اسلامی برای کسب علم سفارش شده و علم برای زندگی و منفعت جامعه است.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو - ایران با اشاره به اثرگذاری فرهنگ در جمع معضلات شهری افزود: امروز بسیاری از مشکلات شهری همچون جمع آوری پسماندها و زباله ها، با فرهنگ سازی و استفاده از علم قابل حل است.

وی تاکید کرد: در ۶ سال گذشته ۴ شهر ایران به عنوان شهرهای یادگیرنده ثبت شدند. بهبهان، کاشان، اراک، شیراز  شهرهایی هستند که پیش تر به عنوان شهر یادگیرنده به ثبت رسیدند.

ایوبی گفت: سال گذشته اهتمام ویژه ای شد و در کمیسیون ملی یونسکو- ایران پرونده های متعددی را پیگیری کردیم و در یک سال شهرهای مشهد، یزد و شهر جدید هشتگرد را به کاروان شهرهای یادگیرنده اضافه کردیم.

وی با تقدیر از شهرداران و شورای شهر و کارشناسان همراه در ثبت شهرها در جمع شهرهای یادگیرنده عنوان کرد: ما در کمیسیون ملی برای گرفتن امتیازات و کرسی ها و نام و نشان ها بسیار تلاش می کنیم و نباید تصور کرد با گرفتن این برندها کار تمام شده چراکه این آغاز راه است.

ایوبی تصریح کرد: کار اصلی ما شروع شده و شهر  یادگیرنده آغاز یک کار است؛ ما در ایران باید برفراز شهرهای یادگیرنده باشیم.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران اظهار داشت: خوشبختانه اخیرا آنچه در یونسکو از آموزش فراگیر و شهرهای یادگیرنده می شنویم ممکن است برای غرب حرف جدیدی باشد اما برای جهان اسلام حرف جدیدی نیست و آموزه های دینی و فرموده های پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه علم باید برای زندگی باشد و منفعت داشته باشد و تاکیدات ائمه اطهار علیهم السلام برای ما مسلمانان و شیعیان سخنان دیرآشنایی است.

ایوبی تصریح کرد:  خوشبختیم بازگشت به آموزه های دینی را امروز در پیام های سازمان های جهانی مانند یونسکو نیز می بینیم. به عنوان پایگاه اصلی جهان اسلام باید سعی کنیم آموزه های پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام را به اجرا بگذریم.

در ادامه این مراسم با حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران، مدیران کمیسیون ملی یونسکو-ایران، اعضای شورای شهر و شهرداران شهرهای یادگیرنده، گواهی پیوستن شهرها به شبکه شهرهای یادگیرنده سازمان جهانی یونسکو به شهرداران شهرهای یادگیرنده اهدا شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز