خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

مازندران و اتریش در زمینه های مختلفی می توانند روابط خود را گسترش دهند

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۱۳۶

احمد حسین زادگان گفت: اگر استانی در ایران باشد که ظرفیت های مشترکی با اتریش داشته باشد، آن استان مازندران خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا احمد حسین زادگان در نشست با سفیر اتریش با محوریت توسعه مناسبات اقتصادی فی مابین در رامسر با شمردن ویژگی های منحصر به فرد مازندران گفت: موقعیت جعرافیایی مازندران، موقعیتی راهبردی بوده و یکی از ویژگیهای منحصر به فرد آن کشاورزی است و در شرق و مرکز و غرب این استان کانون و محور گردشگری بویژه گردشگری طبیعی است.

وی با بیان اینکه گردشگری و آثار میراثی تاریخی متعددی در مازندران وجود دارد، اضافه کرد: بخش عمده ای از جنگلهای هیرکانی در مازندران واقع است که به ثبت یونسکو رسیده و ۵۰ میلیون سال قدمت دارد.

نماینده عالی دولت در مازندران با برشمردن ویژگی ها و ظرفیت های شیلاتی استان، اظهار داشت: مازندران مهد تولید خاویار بوده و باگونه های خاص ماهی ظرفیت های شیلاتی بسیاری دارد.

حسین زادگان با بیان اینکه در سالهای اخیر پرورش ماهی در مازندران رونق گرفته است، ادامه داد: در این زمینه اشتراک بسیاری با اتریش داشته و زمینه همکاری خوبی با این کشور داریم.

وی غرب مازندران بویژه رامسر را قطب گردشگری عنوان کرد و گفت: یکی از زمینه های مشترک مازندران و اتریش تبادل گردشگر است که برای تحقق این مهم نقش سفرا تعیین کننده خواهد بود.

استاندار مازندران با بیان اینکه برای تبادل گردشگر می توانیم خطوط پروازی در مازندران داشته باشیم ، ادامه داد: در حوزه آموزش و پژوهش هم مازندران با دارا بودن دانشگاه های معتبری چون دانشگاه علوم و فنون، پزشکی و دانشگاه کشاورزی می تواند همکاری مطلوبی با اتریش داشته باشد.

حسین زادگان گسترش ارتباط بین دو کشور را تسهیل در صدور روادید دانست و افزود: اگر چه مازندران در مقایسه با استان های دیگر صنعت ندارد اما قریب به ۴ هزار کارخانه و صنعت کوچک و خرد مانند صنایع چوب و کاغذ دارد که می تواند با اتریش زمینه های همکاری را فراهم ساخته و در انتقال دانش و تکنولوژی موثر واقع شود.  

استاندار مازندران بیان داشت: یکی از موانع این ارتباط، مشکلاتی است که توسط آمریکا در برجام ایجاد شد اما طبیعتا می توانیم بصورت تهاتر این ارتباط و همکاری را انجام دهیم.

حسین زادگان همچنین از ظرفیت های غنی معادن در غرب مازندران هم سخن گفت و بیان داشت: در این زمینه هم در بخش اکتشافات و هم بهره برداری می تواند زمینه همکاری ما و اتریش فراهم شود.

وی با برشمردن توانمندی مازندران در حوزه دامی، شیلاتی، عسل و کشاورزی تصریح کرد: مازندران و اتریش ظرفیت های خوبی دارند که می تواند زمینه ساز ارتباط و همکاری اقتصادی باشد.

وی با بیان اینکه اگر استانی در ایران باشد که ظرفیت های مشترکی با اتریش داشته باشد، آن استان مازندران خواهد بود، گفت: مازندران در زمینه های ورزشی هم استعدادهای بسیاری داشته و ارتباطات خوبی را می توانیم در این زمینه با اتریش داشته باشیم.

حسین زادگان با اشاره به کنوانسیون تالاب ها که مرکز دایمی آن در رامسر است، تصریح کرد: بزودی نشست آن در رامسر پس از چند سال وقفه برگزار می شود.

وی پیشنهاد خواهر خواندگی سه شهرستان مازندران با رویکرد گردشگری، صنعتی و کشاورزی با سه شهر اتریش را برای ارتباط و تعامل بیشتر ارزشمند توصیف کرد.

حسین زادگان افزود: کشور اتریش در بین کشورهای اروپایی کشوری فرهنگی تلقی می شود و طبیعتا می توان در این زمینه هم همکاری های خوبی داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز