خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد:

حمایت از صنایع خودرو و قطعه‌سازی باید ادامه یابد

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۸۳۴

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مسیر وزارت صنعت، معدن و تجارت در حمایت از جریان تولیدی در صنعت خودرو و قطعه‌سازی صحیح بوده و باید ادامه پیدا کند.

به گزارش ایلنا، علی کرد با بیان این‌که برای کنترل بازار خودرو لازم است مواد اولیه برای خودروسازان تامین شود، افزود: وزارت صنعت باید با اجرای یک برنامه راهبردی و نظارت مؤثر، مسیر دستیابی تولیدکنندگان به مواد اولیه را تسهیل کند.

وی درخصوص دلایل گرانی خودرو گفت: در حال حاضر، نقدینگی و پول مازاد خارج از شبکه، حضور دلالان، تقاضای کاذب و تبدیل‌شدن خودرو به کالای سرمایه‌ای از جمله عوامل منجر به گرانی خودرو هستند.

نماینده مردم خاش و میرجاوه تصریح کرد: هجوم نقدینگی به بازار خودرو، تقاضای کاذب و تبدیل شدن خودرو به کالای سرمایه‌ای از دیگر دلایل افزایش قیمت خودرو محسوب می‌شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درخصوص کسری قطعات و شائبه دپو و انبار خودرو در خودروسازی‌ها گفت: احتکار خودرو اتفاق نیفتاده و این مسأله منطقی نیست زیرا در صورت احتکار، خودروسازان متحمل ضرر و زیان هنگفت خواهند شد.

وی در پایان گفت: بانک مرکزی باید وجوه یارانه و حمایت از تولیدکنندگان را به‌موقع و به‌اندازه کافی بپردازد و از بروز مشکلات فعلی جلوگیری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز