خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در رامسر:

برای توسعه گردشگری مسئولان و جوامع محلی باید با هم حرکت کنند

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۱۳۹

احمد حسین زادگان در این جلسه با اشاره به ظرفیت بالای بوم‌گردی در روستاهای استان گفت: گردشگری زمانی به رشد و توسعه می‌رسد که مسئولان و جوامع محلی با هم حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،احمد حسین زادگان در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور در رامسر برگزار شد، افزود: برای دستیابی به توسعه پایدار گردشگری باید پیوست گردشگری در پروژه‌های استان تعریف و جدی گرفته شود.

وی  بوم گردی را یکی از ظرفیت مهم روستاهای مازندران دانست و گفت: این صنعت که مورد حمایت رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم است، انتظار داریم اجلاس بین المللی این حوزه در استان مازندران برگزار شود.

نماینده عالی دولت در استان مازندران همچنین تاکید کرد: گردشگری مذهبی با توجه به وجود بیشترین امامزاده ها در مازندران نباید نادیده گرفته شود و باید برای استفاده از این ظرفیت هم برنامه ریزی ویژه ای صورت گیرد.

حسین زادگان به حوزه گردشگری دریایی هم اشاره کرد و گفت: ایجاد اسکله برای استفاده از ظرفیت های بالقوه آب دریا برای رونق گردشگری، تخریب دریا نیست، بلکه توجه به دریا است.

استاندار مازندران با اشاره به آزاد سازی حریم ۶۰ متری ساحل دریا گفت: حریم ۶۰ متری دریا باید آزاد شود  کسانی که به این حریم تجاوز کرده اند اعم از حقیقی و حقوقی تخلف کردند و باید هر چه زودتر نسبت به عقب نشنینی حریم  اقدام کنند.

وی افزود: با آزاد سازی حریم دریاها مردم به راحتی می توانند به اب دریا دسترسی داشته باشند چرا که این حق طبیعی همه مردم در بهره مندی از سواحل است.

حسین زادگان در ادامه تاسیس آزاد راه دریایی در منطقه را ضروری دانست و گفت: تاسیس حمل و نقل دریایی باعث می شود تا حجم زیادی از مسافرت ها از جاده ها به سوی دریا هدایت شود که هم ماهیت گردشگری دارد و هم باعث کاهش ترافیک در جاده های منطقه می شود.

استاندار مازندران در خصوص باغ ۳۳ هکتاری رامسر خطاب به رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: باغ ۳۳ هکتاری  رامسر به عنوان یک مشکل لاینحل در ذهن مردم نقش بسته و انتظار می رود این مشکل هر چه زودتر حل شود و از این ظرفیت برای توسعه گردشگری منطقه استفاده شود.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به منظور افتتاح چند پروژه و بازدید از ظرفیت‌های گردشگری  مازندران روز دوشنبه به این استان سفر کرد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز